وایکینگ ها به دنبال اثبات شایستگی ها

دانمارک هميشه از آن دسته تيم هاي بوده که به شکل دراماتيکي از جام جهاني حذف شده و هرگز نتوانسته به عنوان مدعي اصلي در اين رقابت ها حضور داشته باشد.
دوشنبه، 17 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وایکینگ ها به دنبال اثبات شایستگی ها
 راسخون: پادشاهی دانمارک کشوری است در شمال اروپا به  پایتختی  کپنهاگ است. این کشور حکومت مشروطه پادشاهی دارد و از سال ۱۹۴۵ در سازمان ملل متحد عضو است.
برخلاف باور اکثر افراد که فکر می‌کنند این کشور بسیار سرد بوده و 6 ماه روز و 6 ماه شب می‌باشد دانمارک کشور معتدل و بارانی می‌باشد.
بیشینه مردم دانمارک از نژاد اسکاندیناویایی‌اند و با مردم سوئد و نروژ خویشاوندند . اسکاندیناویایی‌ها از تبار وایکینگ‌ها و شاخه‌ای از نژاد ژرمن هستند. ۸٫۵٪ مردم مهاجرانی هستند که بیشتر از کشورهای جنوب آسیا و خاورمیانه به دانمارک آمده‌اند.
زبان رسمی کشور، دانمارکی است که از خانواده زبان های هندواروپایی، شاخه زبانهای ژرمنی بوده و با زبان های سوئدی و نروژی زیرشاخه شمالی زبان های ژرمن را می‌سازد
۹۵٪ مردم پیرو کلیسای پروتستان لوتری (لوتران) هستند . کاتولیک‌ها، مسلمانان و یهودیان ٪۵ باقیمانده جمعیت دانمارک را تشکیل می‌دهند . بیشتر مسلمانان از کشورهای خاورمیانه به دانمارک کوچ کرده‌اند.
عضو رسمي فيفا، سال 1904
مربي: مورتن اولسن ، متولد 1949
دانمارک هميشه از آن دسته تيم هاي بوده که به شکل دراماتيکي از جام جهاني حذف شده و هرگز نتوانسته به عنوان مدعي اصلي در اين رقابت ها حضور داشته باشد. شايد خاطر انگيزه  ترين دانمارکي که مي شناسيم به بازي جام ملت هاي اروپا در سال 1992 برمي گردد .آن ها در آن جام، قهرمان جهان، يعني آلمان را در فينال شکست دادند و فاتح اروپا شدند. ولي در جام جهاني هيچ گاه اين اتفاق رخ نداد، به هر صورت آن ها در حالي به آفريقاي جنوبي صعود کردند که تنها يک شکست در کارنامه کاري شان ثبت شده ، آن هم برابر مجارستان ، زماني که صعودشان به جام جهاني مسجل شده بود.
البته يکي از نکته هاي حائز اهميت در مورد صعود دانمارک از مرحله مقدماتي شکست تيم ملي سوئد، حريف ديرينه آن ها در دو بازي رفت و برگشت بود.همين پيروزي بيشترين کمک را براي صعود راحت دانمارکي ها مهيا کرد. و البته آن ها پرتغال را نيز 3بر2 شکست دادند تا ديگر حرفي براي رقبا نمانده باشد. در اين مراحل بازيکناني مانند کريستين پولسن، سيمون جائر، دنيل آگر براي دانمارک خوش درخشيدند. دانمارک در اين گروه اگر کمي خوش شانس باشد مي تواند از پس ژاپن و کامرون برآيد و تنها بازي سخت آنها را به ديدار با هلند برمي گردد.
حضور در جام جهاني
دانمارک غير از اين سه دوره در سه تورنمنت جام جهاني شرکت کرده، در سال هاي 1998،1986 و 2002 که خاطره انگيزترين آنها را مي توان به فرانسه 98 نسبت داد. چون آن ها توانستند تا مرحله يک هشتم نهايي پيش بيايند. البته دانمارک در جام 86 مکزيک نيز تا مرحله دوم بالا آمد ولي برابر اسپانيا تحقير شد! در آن بازي خاطره انگيز اميليانو برتو اگوئنو به تنهايي چهار گل وارد دروازه دانمارک کرد. البته اسپانيا در آن سال دانمارک را 5 بر يک شکست داد ولي به هر صورت آن ها نفره داغ شدند و در جام جهاني 2002 نيز بر مرحله دوم صعود کردند و خاطره انگيزترين بازي آن ها پيروزي برابر فرانسه قهرمان جهان بود.
ترکيب احتمالي:
توماس سورنسن ، جکوبسن ، سيمون گجر،آگر لومپ، کريسيتن پول سن، جاکوب پول سن، توماسون، دنيس روم مدهال، بند تنر، سورن لارسن.

/1030 1002

جذب خبرنگار افتخاري


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.