شکرگزاري از خداوند ، يکي از وظايف شيعيان نسبت به امام زمان (ع)

در برابر چنين نعمتي که خداوند نصيب ما فرمود شکر نعمت ضروري است .
اما وظيفه اي که در قبال خود امام زمان داريم عطوفت متقابل است ؛ يعني همان گونه که امام زمان (ع) در مقابل شيعيان عطوفت و مهرباني و دلسوزي و شفقت و علاقه دارد ، ما هم بايستي در قبال وجود مقدس امام زمان داراي عشق و عطوفت و علاقه باشيم . قرآن کريم درباره ي پيغمبر اکرم (ص) مي فرمايد : ( لقد جاءکم رسول من أنفسکم عزيز عليه ما عنتم حريص عليکم بالمؤمنين رءوف رحيم ) ؛(1) يعني براي شما از بين خودتان پيغمبري آمد که اين پيغمبر آنچه براي شما سختي و دشواري و مشکلات است براي او نيز سخت است ، وقتي دشواري هاي شما را ببيند براي او هم مشکل است ، درست مثل پدر که وقتي ببيند فرزندانش دچار مشکلند رنج مي برد ، پيغمبر هم اين گونه است .
( حريص عليکم ) نسبت به خوشبختي و سعادت و نيک بختي و ايمان وهدايت مومنين شديدا حرص دارد ، دلش مي خواهد همه ايمان بياورند و ايمانشان کامل باشد همچنان که پدر و مادر علاقمند به هدايت و کمال و ترقي فرزندانشان هستند . ( بالمؤمنين رءوف رحيم ) ، رسول خدا به مؤمنين ، رحمت و رأفت دارد .
اين آيه در شأن پيغمبر اکرم (ص) است ولي در حديثي که قبلا مطرح شد ، رسول خدا (ص) فرمود : « اشبه الناس خلقا و خلقا بي » يعني حضرت مهدي (ع) شبيه ترين آدم ها از نظر خلقت و اخلاق به پيغمبر اکرم (ص) است ، پس همان رحمت و رأفت و علاقه و محبتي که پيغمبر اکرم (ص) به امت خودش دارد ، امام زمان (ع) هم به شيعيان خويش دارد . لذا ما هم وظيفه داريم که متقابلا به محضر نوراني امام زمان (ع) عرض ارادت کنيم و اخلاص داشته باشيم و هميشه دلمان به ياد امام زمان باشد .
او هيچ زماني از ياد ما غافل نيست ، پس ما هم هميشه بايد به ياد او باشيم . قلبي که به ياد امام زمان باشد ، اين قلب به نورانيت وجود مقدس امام زمان نوراني خواهد شد ، قلبي که جايگاه ياد امام زمان باشد قطعا جايگاه ياد خداست و شيطان در اين قلب رخنه نمي کند . اين اولين وظيفه است که نسبت به امام زمان (ع) داراي رأفت و عطوفت و مهرباني و عشق و علاقه باشيم و قلب ما از ياد امام زمان خالي نباشد و دائما به ياد امام زمان باشيم .

پی نوشت:

1. سوره توبه ، آيه 128.

منبع: کتاب ذکر نور در حضور مشتاقان ظهور