شکرگزاري از خداوند ، يکي از وظايف شيعيان نسبت به امام زمان (ع)

در درجه اول شکرگزاري از خدا که ما را به نعمت وجود امام زمان متنعم فرمود که به برکت وجود امام زمان دنيا و آخرتمان ان شاء الله تامين خواهد شد . در برابر چنين نعمتي که خداوند نصيب ما فرمود شکر نعمت ضروري است . اما وظيفه اي که در قبال خود امام زمان داريم عطوفت متقابل است ؛ يعني همان گونه که امام زمان (ع) در مقابل شيعيان عطوفت و مهرباني و دلسوزي و شفقت و علاقه دارد ، ما هم بايستي در قبال وجود مقدس امام زمان داراي عشق و عطوفت و علاقه باشيم
شنبه، 5 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شکرگزاري از خداوند ، يکي از وظايف شيعيان نسبت به امام زمان (ع)
شکرگزاري از خداوند ، يکي از وظايف شيعيان نسبت به امام زمان (ع)
شکرگزاري از خداوند ، يکي از وظايف شيعيان نسبت به امام زمان (ع)

در درجه اول شکرگزاري از خدا که ما را به نعمت وجود امام زمان متنعم فرمود که به برکت وجود امام زمان دنيا و آخرتمان ان شاء الله تامين خواهد شد .
در برابر چنين نعمتي که خداوند نصيب ما فرمود شکر نعمت ضروري است .
اما وظيفه اي که در قبال خود امام زمان داريم عطوفت متقابل است ؛ يعني همان گونه که امام زمان (ع) در مقابل شيعيان عطوفت و مهرباني و دلسوزي و شفقت و علاقه دارد ، ما هم بايستي در قبال وجود مقدس امام زمان داراي عشق و عطوفت و علاقه باشيم . قرآن کريم درباره ي پيغمبر اکرم (ص) مي فرمايد : ( لقد جاءکم رسول من أنفسکم عزيز عليه ما عنتم حريص عليکم بالمؤمنين رءوف رحيم ) ؛(1) يعني براي شما از بين خودتان پيغمبري آمد که اين پيغمبر آنچه براي شما سختي و دشواري و مشکلات است براي او نيز سخت است ، وقتي دشواري هاي شما را ببيند براي او هم مشکل است ، درست مثل پدر که وقتي ببيند فرزندانش دچار مشکلند رنج مي برد ، پيغمبر هم اين گونه است .
( حريص عليکم ) نسبت به خوشبختي و سعادت و نيک بختي و ايمان وهدايت مومنين شديدا حرص دارد ، دلش مي خواهد همه ايمان بياورند و ايمانشان کامل باشد همچنان که پدر و مادر علاقمند به هدايت و کمال و ترقي فرزندانشان هستند . ( بالمؤمنين رءوف رحيم ) ، رسول خدا به مؤمنين ، رحمت و رأفت دارد .
اين آيه در شأن پيغمبر اکرم (ص) است ولي در حديثي که قبلا مطرح شد ، رسول خدا (ص) فرمود : « اشبه الناس خلقا و خلقا بي » يعني حضرت مهدي (ع) شبيه ترين آدم ها از نظر خلقت و اخلاق به پيغمبر اکرم (ص) است ، پس همان رحمت و رأفت و علاقه و محبتي که پيغمبر اکرم (ص) به امت خودش دارد ، امام زمان (ع) هم به شيعيان خويش دارد . لذا ما هم وظيفه داريم که متقابلا به محضر نوراني امام زمان (ع) عرض ارادت کنيم و اخلاص داشته باشيم و هميشه دلمان به ياد امام زمان باشد .
او هيچ زماني از ياد ما غافل نيست ، پس ما هم هميشه بايد به ياد او باشيم . قلبي که به ياد امام زمان باشد ، اين قلب به نورانيت وجود مقدس امام زمان نوراني خواهد شد ، قلبي که جايگاه ياد امام زمان باشد قطعا جايگاه ياد خداست و شيطان در اين قلب رخنه نمي کند . اين اولين وظيفه است که نسبت به امام زمان (ع) داراي رأفت و عطوفت و مهرباني و عشق و علاقه باشيم و قلب ما از ياد امام زمان خالي نباشد و دائما به ياد امام زمان باشيم .

پی نوشت:

1. سوره توبه ، آيه 128.

منبع: کتاب ذکر نور در حضور مشتاقان ظهور




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.