به گزارش خبرگزاری ایرنا، ' محمد فرقانی ' افزود: در اجرای این طرح تمام پیش شماره های شهرستان ها و روستاهای آذربایجان شرقی حذف شده است و شماره تلفن های ثابت نیز از هفت به هشت رقم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در پی این تغییرات به ابتدای شماره تلفن های ثابت شهرستان های تبریز، آذرشهر، اسکو، بناب، مراغه، عجبشیر و ملکان شماره سه و میانه، هشترود و چاراویماق شماره پنج و همچنین به دیگر شهرستان های استان شماره چهار اضافه می شود.

فرقانی اضافه کرد: در این زمینه ، شماره تلفن 9090 و 9091 برای شماره تلفن های ثابت، شماره تلفن 9090-0411 برای تلفن های همراه اول و سامانه اینترنتی شرکت مخابرات استان به آدرس www.eatc.ir جهت اطلاع رسانی این تغییرات، فعال شده است.

وی اظهار کرد: در سامانه 9090 با وارد کردن شماره تلفن قبلی مورد نظر، شماره جدید اعلام و در سامانه 9091 شماره جدید تلفن ثابتی که از آن با این سامانه تماس گرفته شده، اعلام می شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی گفت: سامانه پیامکی 300002862 نیز برای اطلاع رسانی در این خصوص فعال شده که با ارسال شماره تلفن مورد نظر توسط پیامک، شماره تلفن جدید از طریق پیامک ارسال می شود.