پیش تولید

مرحله‌‌ی اول در ساخت بازی‌های رایانه‌ای پیدایش ایده‌‌ی اولیه، یعنی همان داستان بازی است.
 

طراحی شخصیت

بعد از به‌دست‌آمدن روایت کلی بازی، نوبت به طراحی شخصیت‌هایی می‌‌رسد که در بازی نقش دارند؛ هرچه این شخصیت‌ها زیباتر و متناسب‌تر با ژانر بازی ساخته شوند، کیفیت بازی هم بالاتر خواهد رفت.
 

ایجاد حرکت

حالا شخصیت‌های بازی باید حرکت کنند. در این مرحله برای حرکت‌هایی که در بازی برای آواتارها درنظر گرفته شده است برنامه­ ریزی ‌‌‌‌می‌‌شود.
 

دنیای بازی

این مرحله به طراحی و ساخت محیط بازی اختصاص دارد؛ مانند درختان و خیابان‌ها.
 

کدگذاری

کدگذاری باعث پیوند میان اجزای بازی ‌‌‌‌می‌‌شود و حکم منطق بازی را دارد؛ یعنی هماهنگ‌کننده‌ی تما‌‌می‌ اتفاقات دورن بازی است.
 

پس از تولید

وقتی تولید بازی به پایان ‌‌‌‌می‌‌رسد، نسخه‌‌ی نهایی مورد آزمایش قرار می گیرد تا ایرادهای کلی و همچنین عیوب جزئی آن هم برطرف شود.
 

عرضه

پس از آزمایش و برطرف شدن نواقص، نسخه‌‌ی نهایی برای روانه شدن به بازار آماده می‌شود. برای ساخت بازی‌های رایانه ­ای هزینه‌‌ی زیادی صرف می‌شود؛ اما اگر بازاریابی خوبی برایش انجام شود سود کلانی خواهد داشت.