پرداخت درون برنامه‌ ای

برخی برنامه‌ های کاربردی موبایل، مخصوص کودکان طراحی‌شده‌ اند و به‌طور رایگان قابل دانلود هستند، اما این قابلیت رادارند که هنگام بازی کردن، خرید درون برنامه‌ ای نیز داشته باشند.

پرداخت‌ های درون برنامه به‌صورت پایه همان پرداخت‌ های آنلاین هستند که هنگام بازی کردن به‌ حساب آی تونز و اپ استور و یا کارت اعتباری متصل شده و خرید را انجام می‌دهد.

کودکانی که از این برنامه‌ها استفاده می‌ کنند ممکن است ازنظر عقلی بالغ و آگاه نباشند که در قبال خرید هایی که انجام می‌ شود مسئولیت‌ پذیر باشند و یا متوجه این باشند که زمانی که در بازی خرید می‌ کنند، از پول واقعی استفاده می‌ کنند و همچنین اطلاع والدین از این امر و برنامه‌ هایی که فرزندانشان دانلود و استفاده می‌ کنند بسیار اهمیت دارد. تنها بهای این کار این است که قبل از دانلود برنامه‌ی کاربردی موردنظر، نظرات و رتبه‌های داده‌شده توسط کاربران را مطالعه کنید.
 

نکات پرداخت‌ های درون برنامه‌ ای برای والدین

پسورد حساب بانکی و موبایل خود را با کودکان خود به اشتراک نگذارید چرا که این کار به آن‌ ها اجازه می‌ دهد که از طریق دستگاه موبایل شما اقدام به خرید کنند.

به کودک خود اجازه‌ی استفاده از اپ استور و یا اکانت آی تونز خود را که متصل به کارت اعتباری‌ تان است را ندهید. به‌ جای این کار می‌ توانید، یک حساب غیر متصل برایشان درست کنید تا از آن استفاده کنند.

شما می‌توانید با استفاده از ارائه اسنادی برای آی تونز و یا اپ استور برای حساب‌ های غیر متصل به‌ حساب بانکی‌ تان درخواست محدود کردن دانلود برنامه‌ هایی که پرداخت درون برنامه دارند را ایجاد کنید.

همچنین راه‌ های بسیاری نیز وجود دارد که والدین بتوانند موبایل و یا برنامه‌ های مورد استفاده توسط فرزندانشان را کنترل کنند.

گاهی اوقات قادر خواهید بود که با استفاده از اپراتور های موبایل، دسترسی به اپلیکیشن های استور را محدود کنید.

برای موبایل‌ های با سیستم‌ عامل اندروید، با استفاده از تنظیمات تعبیه‌ شده درون سیستم‌ عامل، محدودیت‌ هایی را برای Google Play Store نیز ایجاد کرده و از دانلود برنامه‌ هایی که رایگان نیستند و یا پرداخت درون برنامه‌ای دارند به‌وسیله‌ی گذر واژه محافظت کنید.

همچنین قادر خواهید بود که بر روی دستگاه اندروید خود، پروفایل تعریف کنید. این قابلیت به والدین اجازه می‌ دهد که پروفایل‌ های متعددی برای کودکان خود ایجاد کرده و دسترسی آن‌ ها را به برنامه‌ هایی که پرداخت درون برنامه‌ ای دارند و یا خریدنی هستند محدود کنید(والدین بایستی دقت کنند که همه‌ی برنامه‌ ها ممکن است از این قابلیت به‌ خوبی پشتیبانی نکرده و همچنان در دسترس باشند.)

تلفن‌های همراه iPhone/iPad نیز قابلیت کنترل والدین را ارائه می‌ کنند. می‌توانید این قابلیت را از منوی Settings و گزینه‌ی restrictions فعال کرده و یا حتی برای برنامه‌ های پولی و درون پرداخت، رمز عبور تعیین کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده