طرز تهیه سبزیجات و عدس روی نان تست‌ شده با طعم رزماری

مناسب برای 4 نفر

423 کالری

این دستور سبزیجات و عدس با طعم رزماری، یک مایه‌ عالی برای روی نان تست به شما می‌ دهد. می‌ توانید آن را بعنوان یک غذای اصلی گیاهی برای ۴ نفر یا یک غذاهای جانبی برای ۸ نفر سرو کنید.
 
زمان آماده سازی
30 دقیقه
 
زمان پخت 
70 دقیقه
 
مواد لازم
سیر ۳ حبه

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

رزماری ۲ قاشق چایخوری

آب ۴ فنجان

عدس سبز ۱ فنجان

کلم کیل ۸ فنجان

نمک سه چهارم قاشق چایخوری

نان بیات ترد ۴ برش
 
مراحل پخت
1. دو حبه سیر را ریز خرد کنید. ۲ قاشق غذاخوری روغن را در یک قابلمه‌ ی سرامیکی روی شعله‌ ی متوسط گرم کنید. سیر ریزشده و فلفل قرمز له‌ شده را به آن اضافه کنید و حدود ۱ دقیقه بهم بزنید تا عطرش بیرون بیاید. رب گوجه‌ فرنگی و رزماری را اضافه کنید و ۱ دقیقه بهم بزنید. آب را اضافه کرده و به جوش بیاورید. عدس را اضافه کرده، شعله را کم کنید تا آرام بجوشد. سپس سر آن را نصف بپوشانید و برای ۴۰ دقیقه بپزید.

2. کلم کیل و نمک را اضافه کنید، سر ظرف را کامل بگذارید و بپزید. گاهی بهم بزنید تا عدس و کلم نرم شوند (حدود ۱۰ دقیقه‌ی دیگر).

3. در این حین، فر را تا ۳۷۵ درجه‌ ی فارنهایت گرم کنید.

4. روی هر کدام از برش‌ های نان، نصف قاشق چایخوری روغن زیتون بمالید. حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا ترد شوند.

5.حبه سیر باقی‌ مانده را نصف کنید و آن را روی نان تست‌ شده بمالید. روی هر کدام از برش‌ های نان، حدود یک فنجان مخلوط عدس بگذارید نصف قاشق چایخوری روغن باقی‌ مانده را بپاشید.
 
نکته ۱
در دستورات غذایی که می خواهید عدس شکلش را حفظ کند، باید به جای عدس قهوه‌ ای از عدس سبز استفاده کنید. می‌ توانید آن را در فروشگاه‌ های مواد غذایی طبیعی و برخی سوپرمارکت‌ ها پیدا کنید.
 
نکته ۲
برای بیات کردن نان به‌ طور طبیعی، آن را به مدت ۲ تا ۵ روز در دمای اتاق و درون کیسه‌ کاغذی (نه پلاستیکی) قرار دهید. اگر نمی‌ خواهید صبر کنید، نان‌ های برش‌ خورده را روی سینی فر بچینید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر ۲۵۰ درجه‌ فارنهایت قرار دهید تا ترد و خشک شوند.


منبع: سایت راستینه