طرز تهیه کیک ماهی کلاسیک

مناسب برای 12 نفر

330 کالری

کیک‌ های ماهی، یک غذای فریزری مناسب هستند، چون می‌ توانید آنها را سهم‌ بندی کنید و به هر تعداد که می‌ خواهید یخ‌ زدایی نمایید.
 
زمان آماده سازی 
40 دقیقه
 
زمان پخت 
40 دقیقه
 
مواد لازم
سیب‌زمینی ۱ کیلوگرم

مخلوط فیله‌ سالمون و کولی ۱ کیلوگرم

پوست و آب لیمو یک عدد

پیاز کوهی ۱ دسته

جعفری ۱ دسته

پیازچه ۱ دسته

سس تارتار ۴ قاشق غذاخوری

تخم‌ مرغ ۳ عدد

آرد ساده ۱۰۰ گرم

خرده‌ های نان ۲۵۰ گرم

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
 
مراحل پخت
1. سیب‌ زمینی ها را به همراه مقداری نمک در آب جوش بریزید. شعله‌ ی گاز را کم کنید و بمدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزید تا نرم شوند. آنها را در آبکش خالی کنید و اجازه دهید چند دقیقه خنک شوند. سپس له کنید و کنار بگذارید. در این حین، ماهی را بپزید. ماهی‌ را در آب سرد و آب لیمو بیندازید و بگذارید به جوش بیاید. ۵ دقیقه بپزید تا کاملا پخته شود. سپس آن را از آب بیرون بیاورید، پوستش را جدا کنید و به تکه‌ های بزرگ خرد نمایید.

2. پوست لیمو، سبزیجات، پیازچه، سس تارتار و مقداری ادویه را با ماهی و سیب‌ زمینی در یک کاسه‌ ی بزرگ بریزید و بهم بزنید. سپس آن را ۱۲ قسمت کنید و به شکل کیک درآورید.

3. تخم‌ مرغ‌ ها، آرد، خرده‌ های نان را در سه ظرف جداگانه بریزید. هر کیک ماهی را در آرد فرو ببرید و تکان دهید تا آرد اضافی‌ اش بریزد. سپس در تخم‌ مرغ بزنید و در نهایت در خرده نان بغلطانید و در یک بشقاب تمیز یا سینی فر پوشیده‌ شده با کاغذ مومی بچینید. این کار را با بقیه‌ ی کیک‌ های ماهی نیز تکرار کنید. می‌ توانیدآنها را ۱ تا ۲ روز در یخچال قرار دهید یا تا ۳ ماه فریز کنید.

4. برای پختن کیک‌ های ماهی، گریل را با درجه‌ ی متوسط گرم کنید. با قلم‌ مو روی کیک‌ های ماهی را چرب کنید و هر سمت را ۴ تا ۵ دقیقه گریل کنید تا طلایی و کاملا داغ شود. آن را با سس تارتار و سالاد یا سبزیجات سبز سرو کنید. کیک‌ های ماهی منجمد را در طول شب در یخچال قرار دهید تا یخشان آب شود و سپس مطابق دستور بالا بپزید.

روش دیگر، اگر می‌ خواهید کیک‌ های منجمد را مستقیما بپزید، گریل را با درجه‌ ی متوسط گرم کنید، کیک‌ های ماهی را به روغن آغشته کنید، یک طرف آن را ۱۲ تا ۱۵ دقیقه گریل کنید تا قهوه‌ ای شود، سپس آن را برگردانید و طرف دیگر را نیز ۵ دقیقه گریل کنید.


منبع: سایت راستینه