طرز تهیه مرغ پخته با پیاز و تره‌ فرنگی

مناسب برای 6 نفر

248 کالری

پختن تکه‌ های مرغ، یکی از ساده‌ ترین راه‌ ها برای آماده کردن یک وعده‌ ی غذایی برای خانواده‌ تان است. این مرغ خردلی روی بستری از پیاز برش‌خورده، تره‌ فرنگی و سیر کباب می‌ شود که می‌ توانید در کنار آن سرو کنید.
 
زمان آماده سازی
35 دقیقه
 
زمان پخت
80 دقیقه
 
مواد لازم
پیاز نازک برش‌ خورده ۲ فنجان

تره‌ فرنگی شسته و نازک برش‌ خورده ۱فنجان

سیر ۴ حبه

روغن زیتون فوق‌ بکر ۳ قاشق غذاخوری

برگ آویشن تازه۳ قاشق چایخوری

نمک یک‌ چهارم قاشق چایخوری

تکه‌ های مرغ با استخوان (ران یا سینه) ۱ تا ۱٫۵ کیلوگرم

خردل دیژون یک‌ چهارم فنجان

موسیر خردشده ۲ قاشق چایخوری

رزماری تازه، خرد شده ۱٫۵  قاشق چایخوری

سس سویای کم‌ سدیم 1 قاشق چایخوری

فلفل، تازه آسیاب‌ شده سه‌ چهارم قاشق چایخوری
 
مراحل پخت
1. فر را تا ۴۰۰ درجه‌ی فارنهایت گرم کنید.

2. پیاز، تره‌ فرنگی، سیر، ۲ قاشق غذا خوری روغن، آویشن و نمک را در یک کاسه‌ ی بزرگ بریزید و خوب مخلوط کنید تا سبزیجات کاملا به آن آغشته شوند.

این مخلوط را روی یک ظرف فر غیر واکنشی ۹ در ۱۳ اینچی پخش کنید. تکه‌ های مرغ را روی سبزیجات قرار دهید و بمدت ۱۰ دقیقه در فر بگذارید.

3. خردل، موسیر، رزماری، سس سویا و فلفل را در یک کاسه‌ ی کوچک باهم مخلوط کنید. ۱ قاشق غذاخوری روغن باقی‌مانده را به آرامی اضافه کرده و بهم بزنید.

4. بعد از ۱۰ دقیقه، مخلوط خردل را با برس روی مرغ‌ ها بمالید و حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ ی دیگر یا تا زمانی که دماسنج فوری که در ضخیم‌ ترین قسمت پا یا سینه‌ ی مرغ قرار می‌دهید  بدون تماس با استخوان ۱۶۵ درجه‌ ی فارنهایت را نشان دهد، بپزید. مرغ را به همراه سبزیجات سرو کنید.
 

نکته ۱

هنگام استفاده از مخلوطی از ران و سینه‌ ی مرغ، هر سینه را از وسط دو نیم کنید تا سایزش تقریبا اندازه‌ ی یک ران مرغ معمولی شود و اگر پای مرغ را به‌صورت کامل می‌خرید، قسمت بالا و پایین ران را از هم جدا کنید. وقتی تمام تکه ها یک سایز داشته باشند، همگی با سرعت یکسانی می‌پزند.
 

نکته ۲

یک کاسه یا ظرف غیرواکنشی استیل ضدزنگ، روکش لعابی یا شیشه در هنگام آشپزی با مواد غذایی اسیدی مانند لیموترش الزامی است تا از واکنش ماده‌ ی غذایی با ظرف جلوگیری کند. ظرف‌ های واکنشی مانند آلومینیوم و چدن می‌توانند روی طعم و رنگ غذا اثر بگذارند.
 

نکته ۳

افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن باید از سس‌های سویا با برچسب گلوتن استفاده کنند. چون سس سویا ممکن است حاوی گندم یا سایر شیرین‌ کننده‌ ها و طعم‌ دهنده‌ های حاوی گلوتن باشد.


منبع: سایت راستینه