خمیر پیتزا


مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا
مواد غذایی مقدار
آرد گندم ساده   حدودا دویست گرم (دو لیوان سر خالی)
مخمر فوری  نصف قاشق چای خوری
شکر سفید یک قاشق چای خوری سر پر
نمک یک قاشق چای خوری سر خالی
آب گرم یا ولرم نصف لیوان
روغن زیتون دو قاشق غذا خوری


طرز تهیه خمیر پیتزا


مرحله اول: مخلوط کردن مواد اولیه و ورز دادن خمیر
برای شروع داخل یک کاسه کوچک به اندازه نصف لیوان آب گرم می ریزیم ( گرمای آب باید در حدی باشد که دستمان تحمل آن را داشت باشد) و نصف قاشق چای خوری مخمر فوری، یک قاشق چای خوری سر پر شکر سفید و یک قاشق چای خوری نمک سر خالی می ریزیم و هم می زنیم و دویست گرم آرد گندم اضافه می کنیم و با هم زن دستی مواد را باهم مخلوط می کنیم.
نکته: توجه داشته باشید که  در این مرحله فقط باید مواد باهم ترکیب شوند اصلا نیازی نیست که خمیر به حات نچسب برسد چون به مدت یک ساعت باید استراحت کند و در مرحله آخر کارهای نهایی آماده کردن خمیر را انجام می دهیم.
بعد از مخلوط کردن مواد با هم زن آن ها را با دست هم می زنیم و هر مقدار آردی که به دیواره چسبیده را با خمیر مخلوط می کنیم حدودا دو دقیقه کافی است در این مرحله  حدود دو قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه می کنیم و تقریبا یک دقیقه خمیر را با روغن زیتون ورز می دهیم و خمیر را به شکل یک کره در می آوریم.

مرحله آخر: استراحت دادن خمیر و چونه گرفتن آن
حالا روی کاسه را با نایلون یا حوله می پوشانیم و به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم در دمای اتاق قرار می دهیم. بعد از گشت مدت زمان گفته شده حجم خمیر دو برابر خواهد شد و این مقدار خمیر برای دو عدد پیتزا کافی خواهد بود. فقط کمی آرد روی خمیر می پاشیم تا چسبندگی نداشته باشد بعد آن را به دو قسمت تقسیم می کنیم و چونه می گیریم. در اینجا کار آماده کردن خمیر به پایان می رسد امیدواریم که از این رسپی راضی باشید.