اطلاعات اسم یاسر

جنسیت پسر
نام به انگلیسی yaser
تلفظ نام به انگلیسی “ /yāser/ "
تلفظ به فارسی یاسر
افراد دارای این نام 240,627
ابجد 271
ریشه نام عربی
 

ریشه اسم یاسر

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام یاسر عربی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " یاسر" تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام یاسر به صورت “ /yāser/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام یاسر بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام یاسر

 
معنی اسم یاسر در لغت‌ نامه دهخدا:
شترکش که گوشت بهره بهره کند. شترکش. کشنده ٔ شتر. جزار. قسمت کننده ٔ جزور قمار. آن‌که جزور قمار را تصدی می‌کند. قمارباز. آسان. سهل. چپ. طرف چپ. خلاف یامن.
 
معنی اسم یاسر در فرهنگ فارسی:
(اسم) طرف چپ. (صفت) قمار باز. قسمت کننده جزور قمار.
 
معنی اسم یاسر در فرهنگ اسم ها:
معنی: سلاخ شتر، آسان، متمایل به سوی چپ، قمارباز، شترکش که گوشت قسمت کند، چپ، طرف چپ، ( اَعلام ) نام صحابی مشهور پدرِ عمار، که خود و همسرش ( سمیّه ) به خاطر پذیرش اسلام، شکنجه شدند و به شهادت رسیدند، ( عربی ) شترکُش که گوشت قسمت کند، نام پدر عمار، از یاران خاص پیامبر
 
معنی اسم یاسر در فرهنگ معین:
چپ، یسار. قمارباز، مقمر، ، یسیر. (اَعلام) نام صحابی مشهور پدرِ عمار، که خود و همسرش (سمیّه) به خاطر پذیرش اسلام، شکنجه شدند و به شهادت رسیدند.
 
معنی اسم یاسر در ثبت احوال:
۱- شترکش که گوشت قسمت کند؛ ۲- آسان؛ ۳- چپ، طرف چپ؛ ۴- (اَعلام) نام صحابی مشهور پدرِ عمار، که خود و همسرش (سمیّه) به خاطر پذیرش اسلام، شکنجه شدند و به شهادت رسیدند.
 

حروف ابجد نام یاسر

ابجد نام یاسر شامل عدد " 271 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 19 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 10 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «یاسر»

یاسین
یزدانیار
یارالله
یادگار
یاشار
یاقوت
یارتا
یاشا
یاور
یادا
یاسان
یزدان‌ مهر
یزدان یار
محمدیاسر
ناصر
 

نام های هم آوا دختر با اسم «یاسر»

یاسمن
یاسمن زهرا
یاسمینا
یاسمین
یاس رخ
یاس گل
یاسی
 

نام افراد مشهور با اسم «یاسر» 

نام کسوت
یاسر یزدانی شاعر
 

خصوصیات  کلی اسم یاسر

رنگ نام یاسر آبی می باشد. افراد دارای این نام بسیار شگفت انگیز برای ایجاد یک زندگی مشترک هستند. به خاطر دیدی که این اشخاص به زندگی، توانایی ها و استعداد های  خود دارند میتوانند به بهترین شکل ممکن سختی ها و مشکلات را پشت سر گذاشته و در راه رسیدن به موفقیت های بالاتر گام بردارند. همین امر و اعتقاد موجب شده است که این افراد دارای شخصیت کاملا بی تعارفی باشند. یکی دیگر از خصوصیات این اشخاص قدرت بالای آنها در تحلیل مسائل متعدد می باشد که سبب شده که دیگران به سمت آنها جذب شوند و از کمک های آنها برای قرار گرفتن در راه درست و صحیح بهره ببرند. آبی رنگ آسمان بی انتها می باشد که موجب بی انتها شدن سعی و تلاش و اعتقاد این افراد برای دسترسی به موفقیت ها و اهداف شده است.


منبع: راسخون