معنی اسم یاسر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

یاسر یکی از اسامی محبوب و پرطرفدار در بین ایرانیان است. این نام، عموماً برای پسران استفاده می شود و می توانید آن را به عنوان یک انتخاب مناسب برای پسر خود در نظر بگیرید. همچنین، می توان اسم یاسر را با نام های دیگر ترکیب کرد و از این ترکیبات بسیار زیبا و متنوع نام برد. استفاده از اسم یاسر، به خاطر ریشه عربی اش، در کشورهای دیگر نیز رایج است و در طول سالها به محبوبیت بالایی دست یافته است. در واقع، این نام تاکنون حدود 240,627 بار در داخل کشور استفاده شده است و به عنوان یکی از نام های پرطرفدار محسوب می شود.
چهارشنبه، 23 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم یاسر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم یاسر

جنسیت پسر
نام به انگلیسی yaser
تلفظ نام به انگلیسی “ /yāser/ "
تلفظ به فارسی یاسر
افراد دارای این نام 240,627
ابجد 271
ریشه نام عربی
 

ریشه اسم یاسر

همانطور که گفتیم ریشه اسم یاسر عربی می باشد و تلفظ یاسر در فارسی و با توجه به لغت نامه های مرجع همچون فرهنگ لغت دهخدا ، معین و ... به صورت " یاسر " است. در زبان انگلیسی نیز تلفظ این اسم به شکل “ /yāser/ " مرسوم است و ممکن است در برخی از کشورهای انگلیسی زبان به شکل های دیگری نیز تلفظ شود. صوت اسم یاسر بسیار زیبا می باشد و از این رو در هر زبانی از انگلیسی ، فرانسوی تا آلمانی به طور کامل قابل هجی کردن است.
 

توضیحات تکمیلی

 
معنی اسم یاسر در لغت‌ نامه دهخدا:
شترکش که گوشت بهره بهره کند. شترکش. کشنده ٔ شتر. جزار. قسمت کننده ٔ جزور قمار. آن‌که جزور قمار را تصدی می‌کند. قمارباز. آسان. سهل. چپ. طرف چپ. خلاف یامن.
 
معنی اسم یاسر در فرهنگ فارسی:
(اسم) طرف چپ. (صفت) قمار باز. قسمت کننده جزور قمار.
 
معنی اسم یاسر در فرهنگ اسم ها:
معنی: سلاخ شتر، آسان، متمایل به سوی چپ، قمارباز، شترکش که گوشت قسمت کند، چپ، طرف چپ، ( اَعلام ) نام صحابی مشهور پدرِ عمار، که خود و همسرش ( سمیّه ) به خاطر پذیرش اسلام، شکنجه شدند و به شهادت رسیدند، ( عربی ) شترکُش که گوشت قسمت کند، نام پدر عمار، از یاران خاص پیامبر
 
معنی اسم یاسر در فرهنگ معین:
چپ، یسار. قمارباز، مقمر، ، یسیر. (اَعلام) نام صحابی مشهور پدرِ عمار، که خود و همسرش (سمیّه) به خاطر پذیرش اسلام، شکنجه شدند و به شهادت رسیدند.
 
معنی اسم یاسر در ثبت احوال:
۱- شترکش که گوشت قسمت کند؛ ۲- آسان؛ ۳- چپ، طرف چپ؛ ۴- (اَعلام) نام صحابی مشهور پدرِ عمار، که خود و همسرش (سمیّه) به خاطر پذیرش اسلام، شکنجه شدند و به شهادت رسیدند.
 

حروف ابجد نام یاسر

ابجد اسم یاسر عدد " 271 " و ابجد وسیط " 19 " ، ابجد صغیر " 10 " می باشد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «یاسر»

یاسین
یزدانیار
یارالله
یادگار
یاشار
یاقوت
یارتا
یاشا
یاور
یادا
یاسان
یزدان‌ مهر
یزدان یار
محمدیاسر
ناصر
 

نام های هم آوا دختر با اسم «یاسر»

یاسمن
یاسمن زهرا
یاسمینا
یاسمین
یاس رخ
یاس گل
یاسی
 

نام افراد مشهور با اسم «یاسر» 

نام کسوت
یاسر یزدانی شاعر
 

خصوصیات اسم یاسر

فردی بسیار شگفت انگیز برای ایجاد یک زندگی مشترک می باشید. دیدی که شما به زندگی و توانایی های خود دارید به گونه ای است که میتوانید به بهترین شکل ممکن سختی های آن را پیشت سر گذاشته و در مسیر رسیدن به موفقیت های بالاتر قدم بردارید. همین رویکرد و اعتقاد سبب شده است که فرقی کاملا بی تعارف باشید . قدرت بالای شما در تحلیل مسائل مختلف سبب میشود که افراد بسیاری به سمت شما جذب شوند و از کمک های شما برای قرار گرفتن در مسیر صحیح بهره ببرند. آبی رنگ آسمان بی انتها می باشد که سبب بی انتها شدن تلاش و اعتقاد شما برای دسترسی به موفقیت ها شده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.