اطلاعات اسم اترک

جنسیت پسر
نام به انگلیسی atrak
تلفظ نام به انگلیسی /atrak/
تلفظ به فارسی اترک
افراد دارای این نام 1897
ابجد 621
ریشه نام فارسی
 

ریشه اسم اترک

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام اترک فارسی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " اترک" تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام اترک به صورت “ /atrak/ "  رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام اترک بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام اترک

 
معنی اسم اترک در لغت نامه دهخدا:
اترک. [ اَ رَ ] ( اِخ ) نام رودی در مشرق خزر بطول 500 هزار گزبه ایران که از هزارمسجد سرچشمه گیرد و بسوی مغرب روان گردد و رود سومبار یا سیمبار در قلعه چات بدو پیوندد و از دریاچه هائی که همین رود پدید آورده بگذردو پس از عبور از قوچان و شیروان و شمال بجنورد بجنوب غربی توجه کند و از چلتی اولون گذشته دلتائی تشکیل کند و در خلیج حسینقلی افتد. آب این رود سخت تیره وکدر و گل آلود است. قسمتی از این رود که میان قلعه چات و خلیج حسینقلی است حد میان ایران و روس باشد.
 
معنی اسم اترک در فرهنگ فارسی:
رودیست بطول ۵٠ کیلومتر که در قلعه چات مرز ایران و شوروی رود سوبار به آن پیوسته وارد بحر خزر می شود. نام رودی در مشرق خزر
 
معنی اسم اترک در  دانشنامه آزاد فارسی:
اَترَک رودخانه ای دایمی در استان خراسان شمالی، شهرستان های قوچان، شیروان، بجنورد، مانه و سملقان، و در استان گلستان، شهرستان های کلاله، گنبدکاووس، و ترکمن، با طول ۵۳۵ کیلومتر. از ارتفاعات ۳۹کیلومتری شرق قوچان سرچشمه می گیرد؛ نخست به سوی شمال غربی و سپس به طرف جنوب غربی روان می شود. از شمال شهر قوچان می گذرد و پس از ورود به شهرستان شیروان از جنوب شهر شیروان عبور می کند و وارد شهرستان بجنورد می شود و پس از عبور از شرقِ شهر بجنورد، پس از طی شهرستان مانه و سملقان، از استان خراسان خارج می شود و با ورود به استان گلستان از شهر مراوه تپه عبور می کند و به سوی روستای مرزی چات، واقع در شهرستان گنبدکاووس، جریان می یابد. در این روستا، با رودخانۀ سومبار یکی می شود و بخشی از مرز ایران و جمهوری ترکمنستان به طول ۱۹۰ کیلومتر را تشکیل می دهد و سرانجام در ۳۳کیلومتری شمال غربی گمیشان به دریای خزر می ریزد.
 
معنی اسم اترک در ثبت احوال:
نام رود مرزی ایران در شرق که به دریای خزر می ریزد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «اترک»

زیرک
مهرک
آذرک
تارک
تبرک
ماهک
عطریه


منبع: راسخون