قد و وزن نرمال در پسران 7 ساله

 
میانگین قد یک پسر ۷ ساله
طبق تحقیقات به دست آمده از پیکر سنجی میان ۱۹۳ پسر هفت ساله انجام گرفت، مشخص شد میانگین قد یک پسر هفت ساله تقریبا ۱۲۶.۱ سانتی متر می باشد که به نزدیکترین واحد گرد شده است. میزان قد یک پسر بین سنین ۷ تا ۸ سالگی، تقریبا ۶ سانتی متر افزایش پیدا میکند. برخی از پسران هفت ساله به خاطر ژنتیکی که دارند، قدشان بلندتر از هم سن و سال های خود می باشد. ولی به یاد داشته باشید که خواب خوب، ورزش روزانه و تغذیه ی مغذی میتواند در رشد کودکان اهمیت بسیار بالایی داشته باشد.
 
میانگین وزن یک پسر ۷ ساله
طبق تحقیقات به دست آمده که در آن وزن بدن ۱۹۳ پسر هفت ساله مورد بررسی قرار گرفته، میانگین وزن یک پسر هفت ساله تقریبا ۲۷.۵ کیلوگرم می باشد. پسران به طور تقریبی بین سنین ۷ تا ۸ سالگی با ادامه ی روند رشد و تکامل خود، حدودا  ۴ کیلوگرم به وزنشان اضافه می گردد. براساس اطلاعاتی که از همین پژوهش به دست آمدمشخص شد که میانگین BMI برای یک پسر ۷ ساله ۱۷.۳ می باشد و اگر کودکی این میانگین را داشته باشد فردی طبیعی و سالم در نظر گرفته می شود. همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ژنتیک هر کودک هم روی قد او تأثیر میگذارد و هم روی وزن وی پس اگر کودک در این سن تحت این اندازه قرار نگرفت، جای هیچ نگرانی ای نمی باشد. شما میتوانید با یک تغذیه درست و ورزش صحیح کودک را به قد و وزن مد نظر در این برسانید.
 

قد و وزن نرمال در دختران 7 ساله

 
میانگین قد یک دختر ۷ ساله
طبق اطلاعات به دست آمده از  اندازه گیری ۱۹۰ دختر هفت ساله، مشخص گردیده که میانگین قد یک دختر ۷ ساله تقریبا ۱۲۴.۱ سانتی متر می باشد. بر این اساس دختران در سن ۷ سالگی، حدودا دو سانت کوتاه تر از پسران هستند. اگر بخواهیم به یک نکته ی جالب اشاره کنیم این است که این اختلاف قد دو سانتی مدتی پس از آغاز بلوغ دختران که به طور معمول زودتر از پسران رخ میدهد از بین می رود.
 
میانگین وزن یک دختر ۷ ساله
بر اساس شواهد به دست آمده از تحقیقات علمی، میانگین وزن یک دختر ۷ ساله تقریبا ۲۷.۳ کیلوگرم می باشد. بر اسا اطلاعات گفته شده مشخص است که دختران و پسران در سن هفت سالگی وزن و قد مشابهی دارند؛ در نتیجه واضح است که دختران هم مثل پسرهای همسن و سال خود، بین سنین ۷ تا ۸ سالگی تقریبا ۴ کیلوگرم به وزنشان اضافه گردد. طبق نظر شاخص توده ی بدنی، میانگین BMI برای یک دختر ۷ ساله ۱۷.۵ می باشد و با توجه به این که کمی بیشتر از حد طبیعی است، ولی همچنان فرد سالم تلقی می گردد.


راهکارهای افزایش قد کودکان

 
داشتن رژیم غذایی متعادل و مناسب
در طول سال‌های رشد، مهم است که تمام مواد مغذی موردنیاز بدن خود را برای رشد و سلامتی مطلوب دریافت کنید. رژیم غذایی شما باید شامل میوه‌های تازه، سبزیجات تازه، پروتئین، غلات کامل و لبنیات باشد. شما باید از مصرف قند، چربی ترانس (یک نوع چربی اشباع‌نشده) و چربی‌های اشباع خودداری کنید یا مصرف آن‌ها را محدود کنید. اگر یک بیماری زمینه‌ای یا بالا بودن سن با تأثیر بر تراکم استخوان باعث کاهش قد شما شده‌اند؛ باید میزان کلسیم دریافتی خود را افزایش دهید. اغلب توصیه می‌شود که زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال باید ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز مصرف کنند. ویتامین D هم به‌سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. منابع رایج ویتامین D عبارت‌اند از: ماهی تن، شیر غنی شده، زرده تخم مرغ. اگر ویتامین D کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید، با پزشک خود در مورد مصرف یک مکمل برای تامین مقدار توصیه‌شده‌ی روزانه صحبت کنید.
 
تأثیر خواب کافی بر رشد قد کودکان
گاهی اوقات کم‌خوابی در بلندمدت روی قد شما تأثیر نمی‌گذارد. اما اگر در دوران نوجوانی میزان خواب شما به‌طور دائمی کمتر از مقدار توصیه‌شده باشد، ممکن است منجر به کوتاهی قد شود. به این دلیل که بدن شما در هنگام خواب HGH (هورمون رشد انسان) را ترشح می‌کند. اگر به‌اندازه کافی و در ساعات مناسبی نخوابید، تولید این هورمون و سایر هورمون‌ها ممکن است کاهش یابد. سعی کنید کودکان خود را قبل از ساعت ۹ شب بخوابانید تا بیشترین میزان هورمون رشد در بدن آنها ترشح شود. داشتن خواب بیشتر حتی ممکن است تولید هورمون رشد را افزایش دهد، بنابراین داشتن خواب کافی اهمیت بالایی دارد.
 
مکمل افزایش رشد قد کودکان
در موارد محدودی مکمل‌ها می‌توانند به افزایش قد در کودکان کمک کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر از شرایطی رنج می‌برید که بر میزان تولید هورمون رشد شما تأثیر می‌گذارد، ممکن است پزشک مکمل حاوی HGH (هورمون رشد انسان) مصنوعی را برای شما تجویز کند. علاوه‌بر‌این، افراد مسن ممکن است بخواهند ویتامین D یا مکمل‌های کلسیم مصرف کنند تا خطر پوکی‌استخوان را کاهش دهند. از مصرف هرگونه مکملی که به شما وعده افزایش قد را می‌دهد، خودداری کنید. به این دلیل که وقتی صفحات رشد شما با هم ترکیب می‌شوند، رشد متوقف می‌شود و هیچ چیزی نمی‌تواند قد شما را افزایش دهد، صرف‌نظر از اینکه چه مکملی مصرف می‌کنید.
 
ورزش مناسب برای رشد قد
ورزش ماهیچه‌ها و استخوان‌های شما را تقویت می‌کند، به شما کمک می‌کند وزن سالمی داشته باشید و تولید هورمون رشد را افزایش می‌دهد. کودکان در مدرسه باید حداقل یک ساعت در روز ورزش کنند. در این مدت، آنها باید بر روی موارد زیر تمرکز کنند:

تمرینات قدرتی مانند دراز و نشست و بارفیکس

تمرینات انعطاف‌ پذیری مانند یوگا

فعالیت‌ های هوازی مانند طناب‌زدن یا دوچرخه‌ سواری و شنا.
 

میان وعده‌ های سالم موثر در وزن نرمال کودک

 
ماست یونانی
ماست یونانی، با داشتن پروتئین بالا، نقش مهمی در بالا بردن وزن کودک دارد. پروتئین موجود در آن به عضله‌سازی و رشد کودک کمک می‌کند، در حالی که کلسیم آن برای استحکام استخوان‌ها حیاتی است. این میان وعده همچنین می‌تواند به عنوان یک انتخاب سالم برای تقویت سیستم ایمنی کودک مصرف شود.
 
کره بادام زمینی
کره بادام زمینی یک منبع عالی از چربی‌های سالم و پروتئین است که به افزایش وزن کودک کمک می‌کند. این میان وعده نه تنها انرژی زیادی را فراهم می‌کند بلکه می‌تواند به تقویت عضلات و تامین چربی‌های مورد نیاز بدن هم کمک کند.
 
میوه‌ های خشک
میوه‌های خشک مانند کشمش، خرما و آلو خشک، منابع خوبی از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. این میوه‌ها با داشتن کالری بالا برای رشد سالم کودکان مفید هستند.
 
پنیر
پنیر، به عنوان منبع خوبی از کلسیم و پروتئین، در تقویت استخوان‌ها و عضلات کودک نقش دارد. انواع مختلف پنیر می‌توانند به عنوان میان وعده‌ای مغذی و کمک‌کننده به افزایش وزن کودک مورد استفاده قرار گیرند.
 
اسموتی‌ ها
اسموتی‌ های ساخته شده با میوه‌های تازه، ماست و شیر، راهی عالی برای افزایش کالری و مواد مغذی در رژیم غذایی کودک است. افزودن موادی مانند کره بادام زمینی یا آووکادو می‌تواند کالری و مواد مغذی آن‌ها را افزایش دهد.
 
آووکادو
آووکادو، سرشار از چربی‌ امگا-۳ است و به رشد مغز و تقویت سیستم ایمنی کودک کمک می‌کند. این میوه همچنین حاوی کالری بالایی است که در افزایش وزن نقش دارد. مصرف آووکادو به صورت خام یا به عنوان بخشی از اسموتی‌ها می‌تواند گزینه‌ای عالی برای کودکان باشد.
 
تخم مرغ
منبع عالی پروتئین و چربی‌های سالم تخم مرغ است که در افزایش وزن کودک و تامین مواد مغذی مورد نیاز برای رشد سالم نقش دارد. تخم مرغ آب‌پز یا نیمرو می‌تواند به عنوان یک میان وعده مغذی مورد استفاده قرار گیرد.
 
میلک‌ شیک‌ ها
میلک‌شیک‌های ساخته شده با شیر کامل، بستنی و میوه‌ها، روشی کارآمد برای افزایش کالری در رژیم غذایی کودک است. این نوشیدنی‌ها می‌توانند به عنوان یک میان وعده یا دسر خوشمزه مورد استفاده قرار گیرند.
 
گرانولا
گرانولا که با مغزیجات و میوه‌های خشک تهیه می‌شود، منبع خوبی از فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم است. این میان وعده برای افزایش وزن سالم و تامین مواد مغذی مورد نیاز رشد، مفید است.