بررسی سونی اريکسون Z610 (4)


 






 

پيام:
 

ويرايشگر پيام با SMS ، EMS ، Instant Message ، MMS و Email کار می کند . SMS در پنج خط نوشته می شود. فونت کمی متفاوت از مدل K750 است ، کاملا خوانا و پر رنگ می باشد و T9 هم طبق معمول وجود دارد که می توانيد آن را غير فعال کنيد . کمی قبل از به پايان رسيدن يک پيام ، کاراکترها بصورت معکوس شمارش می شوند . هر پيام حداکثر می تواند به 10 زير پيام تقسيم شود که هر يک از آنها توسط ويرايشگر مشخص می شوند . MMS می تواند شامل متن ، عکس ، ضبط صدا و يا فيلم باشد.

موسيقی :
 

سونی اريکسون Z610 دارای يک Music Player است که تمامی فايل های موسيقی موجود در حافظه تلفن را باز کرده و پخش می کند . امکان ايجاد Player جزئيات برچسب های صوتی را می خواند . زمانی که Player بصورت Minimize در می آيد و آهنگ جديدی پخش می شود ، در بالای صفحه نمايش اطلاعاتی در مورد آن نشان داده نمی شود . گزينه های تکرار و بر زدن و همچنين تنظيم صدا را از طريق Equalizer وجود دارد . تلفن دارای تنظيمات MegaBass است . سونی اريکسون Z610 راديو FM ندارد.

با حرکت دادن جويستيک به سمت چپ يا راست می توانيد نور را تنظيم کنيد . برای گرفتن عکس بايد دوربين را بطور عمودی در دست بگيريد . در اين مدل ، دکمه ديا فراگم در کناره های تلفن وجود ندارد و در عوض با فشار دادن مرکز کليد حرکتی (جويستيک) عکس گرفته می شود . گزينه کانون اتوماتيک هم وجود ندارد . هر عکس می تواند با يک توضيح و متن همراه باشد . فرستاندن آن روی اينترنت چند ثانيه طول می کشد.بعد از گرفتن هر عکس می توانيد آن را به يک blog ارسال کنيد ، يعنی blog عکس شخصی ايجاد نماييد . فقط يک تصوير نشان داده شده روی وب کافی است تا blog بطور اتوماتيک ثبت شود . در نتيجه ، يک پيام کوتاه با جزئيات دقيق دريافت می کنيد که به شما امکان می دهد تا blog خود را از طريق کامپيوتر شخصی تنظيم کنيد و به راحتی آن را مستقيما از pc ارتقا بدهيد . نرم افزار دوربين ساده است و کارکردن با آن آسان می باشد . منوی دوربين بطور عمودی است و در واقع وقتی تنظيمات را در يک قسمت از منو انجام می دهيد ، کل منو بطور اتوماتيک بسته می شود . کيفيت عکس هايی که در Z610 می گيرد در حد متوسط است .
در شرايطی که نور کافی باشد عکس ها بسيار جذاب و کمتر طبيعی بنظر می رسند . به محض اينکه نور اطراف کم يا زياد شود ، حسگر کوچک دوربين نويز زيادی ايجاد می کند . دوربين Z610 دارای حالت ماکرو نيست و بنابراين هر چيزی که در فاصله 80 سانتی متر يا کمتر از لنز قرار گرفته باشد بصورت مات نشان داده می شود . دوربين دارای زوم ديجيتال دو گانه است که فقط قسمت هايی از عکس را جدا می کند و بنابراين فقط در پايين ترين وضوح ممکن به کار گرفته می شود . فيلمبرداری هم تعريفی ندارد و فقط برای MMS مناسب است . وضوح آن QCIF (١٧٦x١٤٤) پيکسل است . در هنگام فيلمبرداری تلفن گزينه ای را در اختيار شما قرار می دهد تا مدت زمان آن را بطور اتوماتيک محدود کنيد و سپس آن را به MMS اضافه نماييد . تلفن تصاوير را بصورت ليست يا ليست با پيش نمايش نشان می دهد . نام فايل مربوطه در هر دو مورد نشان داده می شود. تاريخ گرفتن عکس فقط در حالت ليست با پيش نمايش نشان داده می شود . تلفن يک ماتريس 2x٢ يا 3x٣ از تصاوير را نيز نشان می دهد که نام فايل ها در آن مشخص است . پيش نمايش هر تصوير را می توان تا 32 مرحله زوم کرد.

منبع:www.irmob.com