تسخير لانه جاسوسي ،جهاد ابتدايي عليه استکبار


 





 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
تسخير لانه ي توطئه و جاسوسي که با الهام از فرمان حضرت امام خطاب به دانشجويان و دانش آموزان درباره ي گسترش اعتراضات انجام گرفت، اگر چه عکس العملي در قبال تهاجم جبهه ي استکبار عليه انقلاب بشمار مي رفت، ليکن در عين حال جهادي ابتدايي بود عليه استکبار و علامتي از فرا رسيدن نوبت سر بر کشيدن جبهه ي حق و به هم خوردن موازنه هاي استعماري و در هم شکستن صولت امريکا و بطلان تلقينات دهها ساله ي آنان براي مرعوب کردن ملت ها.
همان امپراتوري قهاري که يک روز داعيه ي سروري و مصونيت قضايي مستشاران و اتباعش در ايران را داشت و نزديک به سي سال بود که در صحنه ي تصميم گيري سياسي و نظامي و اقتصادي ايران، قدرت بي رقيب و مسلط به حساب مي آمد و همواره منافع نامشروع خود را بر مصالح ملت ايران طلبکارانه ترجيح داده بود، اکنون با بيداري و عزم و راسخ ملت ايران- که از ايمان پر شور آنان ناشي مي شد- در برابر حرکت گروهي از جوانان مؤمن اين ملت انقلابي، احساس ضعف و شکست کرد و دچار انفعال شد. نه فقط ملت ايران، بلکه همه ي ملت هاي مسلمان که بر اثر تلقين مستمر قدرت هاي ضد اسلامي در نيم قرن اخير، بکلي اميد به خود و نيروهاي خود و حتي نيروي اسلام را از دست داده بودند، در هر يک از حوادث انقلاب و در هر سخن و اشاره يي از سوي امام انقلاب و در هر حرکتي از سوي مردم، پيامي متضمن اميد و نشاط و اعتماد مي گرفتند و به نيروي خود معتقد و از ضعف ذاتي استکبار آگاه مي شدند.

اگر دنيا شاهد آن است که پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و تا امروز، ملت هاي مسلمان در همه جاي جهان، حرکاتي از سر اعتماد به خود، در جهت بازگشت به هويت و فرهنگ اسلامي خود انجام مي دهند، درست به اين دليل است که مبارزه ي فداکارانه ي ملت ايران، اين ترفند استعماري و استکباري را که ملل شرق و ملل مسلمان، قادر به عقب نشاندن قدرت هاي اروپا و امريکا نيستند، ابطال کرده و جايگاه قدرت واقعي را نشان داده است. قدرت واقعي، مردم با ايمانند و در برابر چنين مردمي، هيچ قدرت مادي- هر چند بزرگ و مجهز- قادر به اعمال اراده ي خود نخواهد بود.
اين، بزرگترين درس روز سيزدهم آبان ماه است. روزي که هم شاهد غربت و مظلوميت امام جبهه ي حق بود، هم شاهد مقاومت خونين و فداکارانه ي امت آن امام و تا حد قرباني دادن نوجوانان دانش آموز، و هم شاهد ذلت دشمنان آن امام به دست مريدان و شاگردان پر شور و انقلابيش ... لذا درس اين روز، درسي بس عبرت آموز و استثنايي است.
منبع:www.khamenei.ir