معناي واقعي سرعت
معناي واقعي سرعت
معناي واقعي سرعت
نويسنده: مجيد نوردوست
معرفي شرکت Criterion Games سازنده نسخه جديد NFS
اولين عنوان اين استوديوي بازي سازي يک بازي موفق بود و توانست ميانگين امتيازات 8 را به خود اختصاص بدهد. بازي دوم در مقايسه با بازي اول بسيار متفاوت بود. عنوان دوم اين استوديوي بازي سازي يک شبيه ساز زير دريايي بود و بازيکنان را با دنياي زير دريايي ها آشنا مي کرد. به نظر مي رسد که اين بازي باعث شد تا اين استوديوي بازي سازي به استعدادهايش در زمينه ساخت بازي هاي شبيه سازي شده پي ببرد. از اين رو پس از اين بازي آنها بازي اي با عنوان Redline Racer را عرضه کردند که شبيه سازي مسابقات موتور سواري بود. موفقيت اين بازي باعث شد تا Criterion Games به ساخت بازي رانندگي علاقه بيشتري پيدا کند. استوديوي بازي سازي پس از عرضه بازي هايي مانند Deep Fighter , Trick Style که به ترتيب در سبک هاي اسکيت برد و ماجراجويي عرضه شدند در سال 2001 اولين نسخه از سري بازي هاي Burnout را منتشر کرد. اين بازي سرآغاز موفقيت هاي اين استوديوي بازي سازي بود و فصل جديدي را براي آنها آغاز کرد. پس از عرضه اين بازي در سال 2004 کمپاني بزرگ EA با مبلغ 40 ميليون دلار اين استوديوي بازي سازي را خريداري کرد و آنها را به عضو جديدي از امپراطوري بزرگ خود اضافه کرد. پيوستن استوديوي بازي سازي Criterion Games به EA را مي توان آغازي مجدد براي آنها دانست. نام Criterion Games پس از اينکه به EA پيوست بيشتر شنيده شد و بازيکنان بيشتري آن را شناختند. در سال هاي بعد اين استوديوي بازي سازي که حالا ناشري مانند EA را کنار خود مي ديد نسخه هاي بعدي سري بازي هاي Burnout را منتشر کرد که هر کدام از آنها با موفقيت هاي بسيار زيادي روبه رو شوند. يکي ديگر از بازي هاي ساخته شده توسط اين استوديو بازي سازي Black نام داشت. اين عنوان يک بازي کاملا متفاوت نسبت به آن چيزي بود که بازيکنان از اين استوديوي بازي ديده بودند. بازي Black از آن عنوان هايي بود که گرافيک خيره کننده اي را در سبک اکشن- اول شخص به وجود آورد. فيزيک بسيار خوب و گرافيک فوق العاده آن باعث شد تا اين بازي به يک عنوان مثال زدني در بين بازي هاي هم سبک خود تبديل شود. پس از عرضه بازي black اين استوديوي بازي سازي کار ساخت نسخه نسل بعدي سري بازي هاي Burnout را آغاز کرد و سرانجام در سال 2008 بازي فوق العاده زيبايي Burnout:Paradise را عرضه کرد. بازيکنان در اين بارزي با يک شهر بسيار بزرگ با گرافيک خيره کننده روبه رو شدند. Criterion نمايش تازه اي را از سري بازي هاي Burnout به نمايش گذاشت و بازيکنان را با بازي خود بسيار شگفت زده کرد. پس از موفقيت باور نکردني اين بازي EA کار ساخت نسخه جديد سري بازي هاي Need for Speed را نيز به اين استوديو واگذار کرد. نسخحه جديد سري بازي هاي NFS که توسط اسن استوديو بازي ساخته شده بود واقعا حال و هواي نسخه هاي گذشته NFSرا داشت و جان تازه اي به اين سري از بازي ها مي بخشيد. استوديوي بازي سازي Criterion Games را مي توان جزو يکي از بهترين استوديوهاي بازي سازي سال 2010 قرار داد که بازي آنها به يکي از پرطرفدارترين و خوش ساخت ترين بازي ها تبديل شد.
رانندگي ديوانه وار
يک اکشن کاملاً سياه
شروع دوباره براي اسطوره بازي هاي رانندگي!
مقالات مرتبط
تازه های مقالات
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}