معناي واقعي سرعت

کمپاني بازي سازي EA داراي استوديوهاي بازي سازي زيادي است. اما در بين آنها استوديوي بازي سازي Criterion Games جزو معدود استوديوهاي است که بازي هاي آن طرفداران بسيار زيادي دارد. اين استوديو بازي سازي در انگليس و در شهر گيل فورد (Guilford)واقع شده است و از سال 1993 کار بازي سازي را آغاز کرده است. اين
دوشنبه، 25 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معناي واقعي سرعت

معناي واقعي سرعت
معناي واقعي سرعت


 

نويسنده: مجيد نوردوست




 

معرفي شرکت Criterion Games سازنده نسخه جديد NFS
 

کمپاني بازي سازي EA داراي استوديوهاي بازي سازي زيادي است. اما در بين آنها استوديوي بازي سازي Criterion Games جزو معدود استوديوهاي است که بازي هاي آن طرفداران بسيار زيادي دارد. اين استوديو بازي سازي در انگليس و در شهر گيل فورد (Guilford)واقع شده است و از سال 1993 کار بازي سازي را آغاز کرده است. اين استوديو بازي سازي توسط ديويد لاوکي و آدام بليارد تاسيس شد. اولين عنوان آنها بازي اي بود با نام Scorched Planet در سبک اکشن که توسط کمپاني Ubisoft منتشر شد.
اولين عنوان اين استوديوي بازي سازي يک بازي موفق بود و توانست ميانگين امتيازات 8 را به خود اختصاص بدهد. بازي دوم در مقايسه با بازي اول بسيار متفاوت بود. عنوان دوم اين استوديوي بازي سازي يک شبيه ساز زير دريايي بود و بازيکنان را با دنياي زير دريايي ها آشنا مي کرد. به نظر مي رسد که اين بازي باعث شد تا اين استوديوي بازي سازي به استعدادهايش در زمينه ساخت بازي هاي شبيه سازي شده پي ببرد. از اين رو پس از اين بازي آنها بازي اي با عنوان Redline Racer را عرضه کردند که شبيه سازي مسابقات موتور سواري بود. موفقيت اين بازي باعث شد تا Criterion Games به ساخت بازي رانندگي علاقه بيشتري پيدا کند. استوديوي بازي سازي پس از عرضه بازي هايي مانند Deep Fighter , Trick Style که به ترتيب در سبک هاي اسکيت برد و ماجراجويي عرضه شدند در سال 2001 اولين نسخه از سري بازي هاي Burnout را منتشر کرد. اين بازي سرآغاز موفقيت هاي اين استوديوي بازي سازي بود و فصل جديدي را براي آنها آغاز کرد. پس از عرضه اين بازي در سال 2004 کمپاني بزرگ EA با مبلغ 40 ميليون دلار اين استوديوي بازي سازي را خريداري کرد و آنها را به عضو جديدي از امپراطوري بزرگ خود اضافه کرد. پيوستن استوديوي بازي سازي Criterion Games به EA را مي توان آغازي مجدد براي آنها دانست. نام Criterion Games پس از اينکه به EA پيوست بيشتر شنيده شد و بازيکنان بيشتري آن را شناختند. در سال هاي بعد اين استوديوي بازي سازي که حالا ناشري مانند EA را کنار خود مي ديد نسخه هاي بعدي سري بازي هاي Burnout را منتشر کرد که هر کدام از آنها با موفقيت هاي بسيار زيادي روبه رو شوند. يکي ديگر از بازي هاي ساخته شده توسط اين استوديو بازي سازي Black نام داشت. اين عنوان يک بازي کاملا متفاوت نسبت به آن چيزي بود که بازيکنان از اين استوديوي بازي ديده بودند. بازي Black از آن عنوان هايي بود که گرافيک خيره کننده اي را در سبک اکشن- اول شخص به وجود آورد. فيزيک بسيار خوب و گرافيک فوق العاده آن باعث شد تا اين بازي به يک عنوان مثال زدني در بين بازي هاي هم سبک خود تبديل شود. پس از عرضه بازي black اين استوديوي بازي سازي کار ساخت نسخه نسل بعدي سري بازي هاي Burnout را آغاز کرد و سرانجام در سال 2008 بازي فوق العاده زيبايي Burnout:Paradise را عرضه کرد. بازيکنان در اين بارزي با يک شهر بسيار بزرگ با گرافيک خيره کننده روبه رو شدند. Criterion نمايش تازه اي را از سري بازي هاي Burnout به نمايش گذاشت و بازيکنان را با بازي خود بسيار شگفت زده کرد. پس از موفقيت باور نکردني اين بازي EA کار ساخت نسخه جديد سري بازي هاي Need for Speed را نيز به اين استوديو واگذار کرد. نسخحه جديد سري بازي هاي NFS که توسط اسن استوديو بازي ساخته شده بود واقعا حال و هواي نسخه هاي گذشته NFSرا داشت و جان تازه اي به اين سري از بازي ها مي بخشيد. استوديوي بازي سازي Criterion Games را مي توان جزو يکي از بهترين استوديوهاي بازي سازي سال 2010 قرار داد که بازي آنها به يکي از پرطرفدارترين و خوش ساخت ترين بازي ها تبديل شد.

معناي واقعي سرعت

رانندگي ديوانه وار
 

سري بازي هاي Burnout يکي از بهترين بازي هاي ساخته شده توسط اين استوديوي بازي سازي هستند که سبک جديدي از بازي هاي رانندگي سبک Arcade را رونمايي کردند. اين سري ازبازي ها نمايش تازه اي از يک بازي رانندگي را به نمايش گذاشتند که سرعت و هيجان حرف اول را در آن مي زند. اين سري از بازي ها را مي توان سلطان بازي هاي رانندگي غيرواقعي داسنت. سري بازيهايي که روي پلتفرم هاي متفاوت نمايش بسيار خوبي را از خود به جاي گذاشتند. مسابقات بسيار زيبا و هيجان انگيز يکي از عوامل موفقيت آميز اين سري ازبازي ها هستند. اين سري از بازي ها در زمينه گرافيک و جلوه هاي ويژه نيز بسيار عالي هستند. تخريب پذيري بسيار بالاي اتومبيل هاي بازي به همراه انفجارهاي خيره کننده از ديگر عوامل زيبا کننده بازي به شمار مي روند.

معناي واقعي سرعت

يک اکشن کاملاً سياه
 

سال 2006 زماني بود که دارندگان کنسول هاي PS2 و Xbox شاهد عرضه بازي اي به نام Black بودند. کسي فکر نمي کرد که استوديوي بازي سازي Criterion که سازنده سري بازي هاي Burnout است، بازي اي در يک سبک کاملا متفاوت عرضه کند. ساخت اين بازي يک ريسک بسيار بزرگ براي اين استوديوي بازي سازي به حساب مي آمد؛ چرا که آنها تا قبل از عرضه اين بازي تجربه چنداني در ساخت بازي ها ي اکشن نداشتند و اينکه آيا بازي آنها به يک عنوان موفق تبديل خواهد شد يا خير اصلا مشخص نبود. اما حمايت هاي EA و تجربه اي که اين کمپاني بزرگ در زمينه ساخت بازي هاي اکشن- اول شخص مانند سري بازي هاي Medal of Honor داشت باعث شد تا Criterion Games با خيال راحت تري کار ساخت اين بازي را آغاز کند. پس از عرضه اين بازي همه بازيکنان و شايد خود کارمندان Criterion Games با ديدن آن شگفت زده شدند. اولين تجربه اين استوديوي بازي سازي در ساخت يک بازي اکشن- اول شخص بسيار خوب و باور نکردني بود. بازي Black از گرافيک بسيار خوب و فيزيکي شگفت انگيز برخوردار بود. اين موارد از جمله عوامل موفقيت آميز اين بازي بودند. استوديوي بازي سازي Criterion Games با خلق اين بازي نشان داد که توانايي هاي بسيار زيادي در ساخت بازي هاي مختلف در سبک هاي مختلف دارد.

معناي واقعي سرعت

شروع دوباره براي اسطوره بازي هاي رانندگي!
 

پس از نسخه Most Wanted از سري بازي هاي Need For Speed ديگر بازيکنان با نسخه هاي چندان خوبي از اين سري بازي روبه رو نشدند. بازي Need For Speed :Carbon آن چيزي نبود که همه منتظر آن بودند، چرا که دقيقا همان حال و هواي نسخه Most Wanted را داشت. نسخحه هاي Shift , prostreet نيز کاملا از سبک اصلي اين سري بازي ها فاصله گرفتند و تقريبا اين سري بازي ها را به يک بازي بسيار معمولي تبديل کردند که فقط يک نام بزرگ را به همراه داشت. پس از عرضه اين نسخه هاي ضعيف و نااميد شدن بازيکنان از اين سري از بازي ها، EA تصميم گرفت تا کار ساخته نسخه جديد اين سري از بازي ها را به استوديوي بازي سازي Criterion Games واگذار کند. از همان ابتداي کار مشخص بود که اين نسخه از سري بازي هاي Need For Speed جزو يکي از بهترين نسخه ها قرار خواهد گرفت. نسخه جديد اين سري از بازي هاي که Hot Pursuit نام داشت يک جهش اساسي در اين سري از بازي ها به شمار مي آيد. در اين نسخه بازيکنان با همان حال و هواي گذشته اين سري از بازي روبرو شدند و يک Need For Speed واقعي را تجربه کردند. نسخه جديد بازي با فروش بسيار خوبي روبه رو شد و در ماه اول بيش از يک ميليون نسخه فروش داشت. اين بازي به خوبي توانست اين سري از بازي ها را نجات دهد و جان دوباره اي به سري بازي هاي Need For Speed ببخشد.

معناي واقعي سرعت

منبع : نشريه دانستنيهاي ديجيتال، شماره ي بهمن ماه 89



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط