نویسنده: آیت الله محمد خادمی شیرازی



 
اللهم رب النور التعظیم و رب الکرسی الرفیع و رب البحر المسجور و منزل التوراة و الانجیل و رب الظل و الحرور، ‌منزل الزبور و القرآن العظیم و رب الملائکة المقربین و الانبیاء المرسلین انت اله من فی السماء و اله من فی الارض لا اله فیهما غیرک و انت جبار من فی السماء و جبار من فی الارض لا جبار فیهما غیرک و انت خالق من فی السماء و خالق من فی الارض لا خالق فیهما غیرک و انت حکم من فی السماء و من فی الارض لا حکم فیهما غیرک.
ای پروردگار نور عظیم و کرسی رفیع و بلند پایه و ای پروردگار دریای بیکران، و ای آن که تورات و انجیل و زبور و قرآن عظیم را فرو فرستادی! ای پروردگار ملائکه ی مقرّب و انبیاء و رسولان! تو خداوند ساکنان آسمان و زمینی و غیر از تو در آسمان و زمین خدایی نیست؛ تنها قدرتمند آسمان و زمین تویی و جز تو صاحب قدرتی نیست؛ تو خالق همه موجوداتی و جز ذات پاک تو آفریدگاری نیست؛ تنها حکمفرمای آسمان و زمین تویی و غیر از تو حکم کننده ای نیست.
اللهم انی أسألک بوجهک الکریم و بنور وجهک المنیر و ملکک القدیم یا حی یا قیوم أسألک باسمک الذی أشرقت به السموات و الارضون و باسمک الذی یصلح به الاولون و الآخرون یا حیاً قبل کل حی و یا حیاً بعد کل حی و یا حیاً حین لا حی و یا محیی الموتی و یا حی لا اله الا انت یا حی یا قیوم اسألک ان تصلی علی محمد و آل محمد و ارزقنی من حیث احتسب، من حیث لا احتسب رزقاً واسعاً حلالاً طیباً و ان تفرج عنی کل غم و کل هم و ان تعطینی ما ارجوه و آمله انک علی کل شیء قدیر.(1)
بار خدایا! تو را به کریم و آن فروغی که از جمال احدیّت تو جلوه گر است و نیز تو را به هستی و حیات دایمی و جاودانت می خوانم. ای آن که زنده و پا برجایی! تو را به آن اسمی که آسمان و زمین را بدان وسیله روشن کردی و نیز به نامی که بدان همه پیشینیان و اولین و آخرین را اصلاح فرمودی می خوانم. ای کسی که پیش از همه موجودات بوده ای و پس از همه مخلوقات خواهی بود! ای آن که زنده ای آنگاه که موجود زنده ای نیست و ای حیات بخش و زنده کننده مردگان! ای خداوند حیّ و زنده! خدایی جز ذات پاک تو نیست. ای پروردگار زنده و باقی و استوار! از تو تقاضا می کنم که بر محمّد و آل او درود فرستی و از جایی که گمان آن را دارم و ندارم مرا روزی دهی، روزی بسیار حلال و پاکیزه،‌ و نیز غمهای مرا از بین ببری و آنچه امید و آرزویش را دارم به من عطا کنی؛ زیرا تو بر همه چیز قادر و توانایی.
و صلی الله علی محمد و آل الطیبین و الطاهرین.

پی نوشت ها :

1-البلد الامین، ص 59.

منبع: خادمی شیرازی، محمّد، (1387)، تحفه امام مهدی، تهران، نشر موعود عصر(عج)، چاپ سوم.