فتنه و نفاق عامل شکست است

برادران! بدانيد تنها عامل پيروزي انقلاب وحدت و يگانگي بود و نيز آنچه مايه ي شکست و بدبختي هر جامعه مي شود، نفاق و تفرقه افکني است که اميدوارم به بزرگواري خودتان اين حقير را ببخشيد؛ چون در مکتب اسلام، همه ي
يکشنبه، 19 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فتنه و نفاق عامل شکست است
 فتنه و نفاق عامل شکست است

 

تهيه و تنظيم: زهرا مولايي




 

شهيد محمد حسين ابراهيمي ( 1365- 1337 بيرجند )

برادران! بدانيد تنها عامل پيروزي انقلاب وحدت و يگانگي بود و نيز آنچه مايه ي شکست و بدبختي هر جامعه مي شود، نفاق و تفرقه افکني است که اميدوارم به بزرگواري خودتان اين حقير را ببخشيد؛ چون در مکتب اسلام، همه ي انسان ها با هم برابر و برادرند مگر به تقوي.

شهيد اصغر اعتباريان ( 1363 - 1345 اصفهان )

آگاه باشيد که دشمنان ما تنها راهي که براي نابودي ما يافته اند، فقط نفاق است. مواظب باشيد حرفي را که به [ آن ] يقين صد در صد نداريد، جايي مگوييد و هر حرفي را هم که مي شنويد، زود قبول نکنيد؛ زيرا که نابودي اسلام و انقلاب فقط با نفاق ممکن است.

شهيد رجب تارقلي زاده ( 1362 - 1342 مراغه )

در صحنه ي پرهياهوي تاريخ، مقطع هاي حساس و به ياد ماندني فراوان است، ولي در ميان آن ها جريانات به خصوصي پديد مي آيد که در آن، ايمان و مکتب در مقابل کفر و نفاق قرار مي گيرد و در اين مبارزه هميشه مکتب پيروز شده و خواهد شد و کفر و نفاق ذليل و نابود گرديده و خواهد گشت. اما در اين مقطع از تاريخ که ما در آن واقعيم، کفر مقابل ايمان قد علم کرده و خودنمايي نموده است و وظيفه ي شرعي ما، دفاع از مکتب انسان ساز و مترقي اسلام است و در اين راه تا سرحد مرگ پيش خواهيم رفت.

شهيد ناصر ترحمي ( 1363 - 1349 سمنان )

هنوز در اول راه هستيم و بايد منتظر تحمل رنج ها و مصيبت هاي بيشتر و مقاومت هاي بيشتر باشيم تا ان شاء الله بتوانيم آنچه را که شروع کرده ايم، به آخر برسانيم و هر چه به مقصدمان نزديک تر شويم، مصائبمان کمتر مي شود؛ چون آن طرف دشمن ( تمامي کفر و نفاق ) به نابودي نزديک تر مي شوند.

شهيد غلام رضا داودي ( 1362 - 1335 سمنان )

کفار و منافق، چه شرق و غرب بر عليه قرآن و اسلام ما برخاسته اند؛ اگر اين اسلام خداي نکرده شکست بخورد، همانگونه که امام عزيزمان فرمودند، ديگر نمي توانيم حتي اسمي ببريم و بايد (1) پيروز شويم که مي شويم و يقين هم داريم چون خدا وعده داده است که پيروزي از آن ماست؛ آري؛ آن وقت براي ابد کفر و نفاق بر جاي نمي ماند.

شهيد مهدي داودي ( 1364 - 1343 سراب )

انقلاب، انقلاب محرومان نيست. انقلاب توده ي مسلمان و پيرو توحيد و قرآن است؛ شعله هاي مقدس اين انقلاب خدايي چنان زبانه کشيده و مي کشد که قلوب پرخروش مستضعفين عالم را عليه تمامي مظاهر کفر و شرک و نفاق، به خصوص شيطان بزرگ، آمريکاي جنايتکار به جوش مي آورد.

شهيد علي عباسي پارام ( 1362- 1343 هريس )

پدر و مادر عزيزم و خواهران دلبندم! ... من فقط و فقط با عشق به لقاء الله و لبيک به فرمان روح الله به جبهه ي حق عليه باطل آمده ام و اکنون بر شماست که پشت جبهه يا در خود جبهه پس از جهاد اکبر به جهاد اصغر رو آورده و اتحاد خود را هر روز بيش از پيش حفظ کرده باشيد؛ چرا که اتحاد و يگانگي، موجب پيروزي و ظفر بر دشمن زبون و نفاق و تفرقه، موجب شکست است؛ پس چرا شما و ما نبايد اتحاد خود را حفظ نکنيم؟ حالا من عاجزانه به شما سفارش مي کنم که در همه ي صحنه ها حاضر باشيد.

شهيد علي رضا قاسمي شيداني ( 1347 - 1363 جرقويه )

.... هميشه و در همه حال در خط اسلام حقيقي و اسلام فقاهتي باشيد و از تفرقه و گروه گرايي بپرهيزيد که مايه ي شکست ما، همين تفرقه و نفاق مي باشد.

شهيد علي اصغر ملکوتي خواه ( 1361 - 1344 قم )

.... آرزوي من، پيروزي اين جنگ تحميلي [ است ] که به دست آمريکا از طريق صدام به ما تحميل شده است و پيروزي مسلمين براي نجات قدس عزيز؛ چون قبله گاه اول مسلمين بوده و خانه ي مردم فلسطيني است [ و نيز ] از بين رفتن نفاق بين مسلمانان (2) جهان خصوصاً مردم ايران که نفاق هميشه باعث شکست مسلمانان شده است و دشمن از اين اسلحه ي رواني چه استفاده ها که نکرده است.

شهيد اصغر نيکوحرف تميز ( 1365- 1346 تهران )

اولين سخن و وصيتي که دارم به مردم خوب اين است که امام را تنها نگذاريد؛ خون شهدا را پاي مال نکنيد و وحدت و انسجام را بين خود بيشتر کنيد که چون همه ي ابرقدرت ها از وحدت مسلمين مي ترسند، از دودستگي بپرهيزيد؛ بدانيد که اگر بين شما نفاق حاکم شود، نابود خواهيد شد و کفار بر شما حاکم خواهند شد.

شهيد نگهدار يوسفي ( 1361- 1341 ممسني )

توصيه مي کنم امت شهيد پرور! آفات انقلاب [ و ] پيروزي آمريکا نيست، شوروي نيست، انگليس، فرانسه و عراق نيست، بلکه آفات انقلاب و پيروزي، نسيان بعضي و ظلم شرکت ورزيدن، عصيان و سرکشي و پيروزي را به اين شخص و آن شخص نسبت دادن است؛ بايد پيروزي را فقط از الله بدانيم و در اين مورد قرآن مي فرمايد: « وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ » (3) خطرات و آفات مهم ديگر منافقين هستند و بعد جهالت امت چنانچه رسول اکرم (صلي الله عليه و اله و سلم) مي فرمايد: « از دو چيز بر امتم نگرانم و آن دو را خطري بزرگ براي اسلام مي دانم، يکي خطر نفاق و منافقين و ديگر اينکه توده ي امت جاهل و نادان باشند. »

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: ديگر.
2. در اصل وصيت: مسلمان.
3. سوره انفال؛ آيه 10.

منبع مقاله :
مولايي، زهرا؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (12)، تهران، مؤسسه فرهنگي هنري شاهد، چاپ اول



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط