حجاب در وصایای شهدا

و اما مادرم وخواهران خوبم، امیداورم که از فاطمه ( علیه السلام ) و زینب ( سلام الله علیها ) این شیر زن کربلا درس بگیرید و با حفظ حجاب و انجام فرایض دینی و تربیت اسلامی فرزندانتان رسالتتان را نسبت به اسلام، انقلاب و خون شهیدان ادا نمایید.
شنبه، 9 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حجاب در وصایای شهدا
 گوهر حجاب در وصایای شهیدان (1)
 

تهیه و تنظیم: مهدی دادجو




 

شهید رضا آخوندی توران پشتی ( 1362 - 1344 کرج )

حجاب اسلامی را که نمونه والگوی یک زن مسلمان است رعایت نمایید.

شهید علیرضا آذری ( 1367 - 1349 تهران )

دوست دارم بعد از من نمازتان ترک نشود، سعی کنید که حجابتان را بیش از اندازه حفظ کنید و قرآن بخوانید که صفای دلهاست.

شهید حمید رضا آقا عسگری ( 1364 - 1346 یزد )

با بی حجابیها و با شهوات دنیوی که در آخر پشیمانی است [ مبارزه کنید ]. (1)

شهید سید احمد آل داود ( 1361 - 1343 نائین )

... و تو ای خواهر، حجاب وعفت و پاک دامنی را بیش از هر چیز مورد اهمیت قرار بده، چون حجاب تو مشت محکمی به دهان یاوه گویان است.

شهید رضا علی آهکی ورزنه ( 1362 - 1343 کوهپایه )

.... و خواهرانم شما با حجابتان پتکی سنگین بر حیوان صفتان بزنید که سعادت شما در همین است.

شهید داود ابراهیم پور ( 1364- 1346 آستانه اشرفیه )

... و پیام من به خواهرانم این است که همیشه حجاب را رعایت کنند، که این خود سلاحی است علیه دشمنان اسلام.

شهید رضا ابراهیم پور ( 1365- 1350 اردبیل )

از خواهرانم می خواهم حجابشان را حفظ کنند.

شهید رحمت الله ابراهیمی ( 1370 - 1339 مهران )

... واما همسر عزیزم مرا حلالم کن. آنطور که باید برای شما شریک زندگی خوبی نبودم ولی آخرین خواسته ام را به مرحله اجرا بگذار و با حفظ حجاب، صبر و شکیبایی بر مصیبت، راه مرا یاری بخش.

شهید احمد احراری ( 1365 - 1346 مشهد )

از مسوولین محترم می خواهم حجاب را در مملکت به نحوی که اسلام می خواهد در آورید.

شهید عبدالعباس احسانی فر ( 1362- 1344 شوش دانیال )

... و اما مادرم وخواهران خوبم، امیداورم که از فاطمه ( علیه السلام ) و زینب ( سلام الله علیها ) این شیر زن کربلا درس بگیرید و با حفظ حجاب و انجام فرایض دینی و تربیت اسلامی فرزندانتان رسالتتان را نسبت به اسلام، انقلاب و خون شهیدان ادا نمایید.

شهید رضا احسن ( 1364- 1347 گرگان )

[ خواهران عزیزم ] حجاب اسلامی را رعایت کنید.

شهید سید مهدی احمد پناهی ( 1366- 1349 سمنان )

خواهرم وخواهرانم، شما با حجابتان که برنده تر از خون شهید است اسلام را نگهدارید و دیگران را هم ارشاد نمایید و سخت جلوی بد حجابی ها و بی عفتی ها را بگیرید.

شهید رضا احمدوند ( 1364- 1343 نهاوند )

از همگی خواهران حزب الله [ می خواهم ] که حجاب را رعایت کنید، پس خواهر، حجاب اسلامیت [را ] حفظ کن که فردا در روز قیامت بتوانی جواب گوی حضرت فاطمه ( علیه السلام ) شوی.

شهید ابراهیم احمدی ( 1362- 1338 جهرم )

... و من هر چند کوچکتر از آنم که پیام بدهم ولی [ پیامی برای ] هموطنان وهمشهریان عزیزم، بلکه برای تمام مسلمانان دنیا دارم و آن اینست که دقت زیادی در باره ی حجاب خواهران و جلوگیری از هرزه گری بعضی از جوانان نادان و چشم چران (2) داشته باشید.

شهید رمضان احمدی ( 1366- 1346 نجف آباد )

... و شما خواهران، بعد از مرگ من حجابتان را زینب وار حفظ کنید که حفظ حجاب شما مشت محکمی است بر دهان دشمنان اسلام، همانگونه که در پیام شهیدان آمده است [ که: ] خواهر حجاب تو کوبنده تر از شمشیر من است، یک زن یا دختر مسلمان باید از فاطمه زهرا سرمشق حجاب بگیرد.

شهید صفر احمدی ( 1366- 1340 قروه )

شهدا با شهادت خود به تک تک افراد کشور اسلامی می گویند که خواهران و برادران، بیایید به پاس احترام خون ما حجاب خویش را رعایت نمایید و حجاب تنها در حفظ ظاهر نیست که در کنار حجاب ظاهری، حجاب باطن را نیز محفوظ بدارید که دشمنان همیشه و در همه حال در صدد هستند از طریق آن، قشرهای مختلف را از هدف ودین و مذهب خویش دور بدارند. شهدا با شهادت خود می گویند نگذارید ظلم وستم و ظالم و ستمگر بر مظلومین حکومت برانند. وصیت شهید احمدی نیز مانند همه شهدا پیروی کردن از راه و روش امام خمینی ( رحمه الله علیه ) و حفظ حجاب بود.

شهید صفر علی احمدی ( 1364- 1323 کرمانشاه )

همسرم، به تو وصیت می کنم که اولاً کنیزوارانه از فاطمه زهرا ( علیه السلام ) الگو گرفته و مانند این سالها که با هم زندگی کرده ایم در خواندن نماز اول وقت و رعایت حجاب و کمک به فقرا و مستمندان و یاری کردن محرومان و بر پا داشتن پرچم حسینی در ایام عاشورا مثل سالهای قبل، هر کدام عمر به دنیا داشتیم ادامه دهنده و عاشق عترت پیامبر گرامی اسلام باشیم.

شهید داود اختیاری ( 1366- 1348 تهران )

... و از تمام خواهرانی که در تشییع جنازه من و مراسم ها شرکت می کنند، می خواهم که حجاب اسلامی را رعایت کنند، تا دشمن نتواند به ما ضربه بزند.

شهید احمد ادیبی ( 1365- 1348 زرین شهر )

از خداوند خواستارم که به خواهرانم حجاب اسلامی را نشان دهد.

شهید احمد اردی زاده ( 1364- 1345 دزفول )

خواهرم حجاب خود را حفظ کن ودر جامعه اسلامی آن را ترویج کن.

شهید رسول ارمغانی ( 1365- 1340 تبریز )

... و بر مسئله حجاب بیشتر توجه کنید، چون برادرتان در راه اسلام و در راه ناموس و حجاب به جبهه رفت.

شهید علیرضا اسدی ( 1366 - 1349 بجنورد )

اما خواهرهایم را [ در ] جهت حفظ حجاب و تربیت صحیح کودکان خود و راهنمایی به طرف خط اسلام دعوت می کنم.

شهید حمیدرضا اسفنجانی ( 1365- 1348 سمنان )

خواهرانم، شما را به حجاب اسلامی سفارش می کنم، چرا که حجاب یک نوع اسلحه علیه (3) دشمنان اسلام است و همانطور که حضرت فاطمه ( سلام الله علیها ) فرمودند: بهترین زینت زن حفظ کردن حجاب خودش است.

شهید خشایار اسفندیاری فرادنبه ( 1368- 1348 بروجن )

خواهرم، از تو می خواهم که با حفظ حجاب پاسدار خون شهیدان باشی.

شهید حمید رضا اسلامی فر ( 1365- 1348 مبارکه )

... وشما نیز سعی کن با حفظ حجاب ارزنده ترین زینت را نگهداری.

شهید سید سعید اصطهباناتی ( 1360- 1340 اصفهان )

سفارش دیگرم به خواهرانم می باشد. به آنها توصیه می کنم که زینب گونه باشید و زینت وار زندگی کنید و حجاب که یکی از ارکان عمده اسلام می باشد را حفظ کنید و به این حجاب خیلی خیلی اهمیت بدهید ودین خود را به اسلام ادا نمایید که خدا ان شاء الله شما عزیزان را یاری کند. بدانید آنچه که پشت دشمن را به لرزه در می آورد و پوزه سیاه آنها را به خاک نکبت می کشاند حجاب شماست.

شهید سید برات اکبر نژاد ( 1360- 1366 شیروان )

وصیتم به خواهران و برادرانم این است که به واجبات توجه زیاد نمایید. از نظر من به نماز و قرآن، فروع دین و اصول دین و حجاب کاملا توجه و عمل کنید که خداوند مومنین را دوست دارد.

شهید سیف الله اکبری ( 1365- 1342 مبارکه )

ای خواهر مهربانم، تو هم با رعایت کردن حجاب اسلامی به مدرسه برو و درست را خوب بخوان و در جلسات و نماز جمعه و دعاهای کمیل که خواهران دیگر شرکت می کنند تو هم شرکت کن.

شهید رضا اکبری سگز آبادی ( 1365- 1342 قزوین )

[ خواهرانم ] در مورد حجاب هم بسیار سفارش می کنم که آن را در رأس کارهایتان قرار دهید.

شهید صادق الهامی کلوانق ( 1361 - 1336 قم )

اصولاً اگر مسلمانان به اسلام عمل کنند هیچ مانع و مشکلی به معنی واقعی کلمه برایشان وجود ندارد، چه در مبارزات و مجاهدتهایشان به شهادت برسند و چه پیروز شوند توصیه نهایی من همان توصیه انبیا و ائمه طاهرین و مردان خداست؛ یعنی تقوی، تقوی، تقوی. حتماً بزرگترین نیرو و کمکی که از مردم برای ما است و می تواند بیشتر باشد، در درجه اول گناه نکردن مردم و پیشه کردن تقوی در درون جامعه است، یعنی هر قدر حجاب ( سوره ی احزاب آیه 58 ) از سوی بانوان رعایت شود و ریا و شرک در اعمال و چپاول سرمایه اندوزی و به فکر جامعه و دیگران نبودن، فقط و فقط به فکر خود بودن و دیگر مسائل مذموم از سوی اسلام در جامعه محو شود، نه تنها جنگ بلکه دیگر مسائل انقلاب و اسلام به زودی از بین رفته و حل می شود.

شهید رامین امیری ( 1362 - 1347 تالش )

خواهران من، وقار شما حجاب شماست و حجاب شما مایه افتخار ماست. ای خواهران من، شما باید حجاب اسلامی خود را حفظ کنید.

شهید خلیل امیری جانباز ( 1365 - 1345 رودسر )

از خواهران خود می خواهم که عفت و حجاب اسلامی را کاملاً رعایت نمایند تا مشت محکمی باشد بر دهان بی عفتان و بی حجابان.

شهید رضا انفرادی ( 1366 - 1344 میاندوآب )

... و خواهرانم، شما مرا حلال کنید و زینب وار در مرگ برادر استوار باشید و افتخار بکنید و با رعایت مسائل اسلامی، مخصوصاً حجاب، مشت محکمی بر دهان آنانی بزنید که می خواهند انقلاب را از طریق فرهنگی شکست بدهند.

شهید عبدالرضا ایرانلو ( 1361- 1339 تهران )

نوبت می رسد به خواهرم فریبا، یک چیز را بیشتر به تو وصیت دارم؛ اینکه حجاب خود را حفظ کن و همیشه پشت سر امام و روحانیت باش و یک دختر حزب اللهی باش و از گناهان دوری کن و خون من را هدر نده و همچنین خواهر بزرگم فخری هر چند که خیلی تو را نصیحت می کردم که حجاب خود را حفظ کنی و خوب رعایت نمی کردی ولی امیداورم که این مسئله را رعایت کنی و به دنبال دین عزیز اسلام بروی.

شهید حمیدرضا ایزدی ( 1365- 1346 نائین )

از پدر ومادر و برادران و خواهران مهربانم می خواهم که زندگانی ائمه اطهار را سر لوحه افکار و زندگانی خود قرار دهید وهمچون همیشه از شما می خواهم در حفظ حجاب اسلامی کوشا باشید که البته بوده اید.

شهید رسول ایزدی ( 1365- 1345 شیراز )

این را از امت شهید پرور خواهشمندم که ریشه بی حجابی که ننگ بزرگ است و از دوران طاغوت ادامه داشته، از جامعه اسلامی ما بردارند تا سرمشقی برای دیگر کشورها باشد.

شهید علمدار ایمانی ( 1367 - 1352 بوئین زهرا )

.... و پیام من به تمام مادران و خواهران این است که حجاب خود را حفظ کنند و این حجابهای شما ضربه به دشمنان دین و قرآن می زند.

شهید رجب علی ایمانی فولادی ( 1366- 1343 سمنان )

از همه خواهرانم می خواهم حجاب را رعایت کنند و سیاهی حجاب را سرمشق اسلام قرار دهند.

شهید داود بازبندی ( 1365- 1348 تهران )

برادران، مسئولیت دارید، حواستان جمع باشد، مگر 17 آیه قرآن درباره حجاب نیست؟ پس ای مسلمانان، چرا هنوز بی حجابی در شهر و دیار ما ریشه کن نشده؟
... آیا وقت آن نیست که خود را بسازیم و دیگران را نیز اصلاح کنیم؟ ولی بدانید شماهائیکه دختران و زنانتان هنوز بد حجاب و یا احیاناً بی حجاب هستند در برابر خدا مسئولید، چگونه می توانید در برابر خون شهدا پاسخگو باشید؟

شهید حمید رضا بازیان ( 1365- 1342 تهران )

خواهرانم حجابتان را همانطور [که] مورد رضایت اوست حفظ کنید.

شهید رجبعلی باقری کمال آبادی ( 1360 - 1343 جرقویه )

ای خواهران عزیزم، حجاب و عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

شهید سید حسین باهوش ( 1365- 1348 کاشمر )

... وشما ای خواهرانم، با شنیدن خبر شهادت برادرتان، همچون زینب کبری ( سلام الله علیها ) که خداوند با صابران است و با حفظ حجاب خود مشت محکمی به دهان منافقین زده و حافظ خون برادر خویش باشید.

شهید رمضانعلی بائیان جزی ( 1362- 1345 بندر گز )

پیام برادرانه ای به آن دسته از خواهرانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند:
ای خواهران، مگر این دنیا چقدر ارزش دارد که شما خودتان را در مقابل دنیایی بی ارزش کرده اید؟ ای خواهران لحظه ای فکر کنید، آیا از ا ین خون های پاک شهیدان و خانواده های شهدا خجالت نمی کشید؟ همانطوریکه شهدا با خونشان، اسلام را حفظ می کنند و دشمنان اسلام را نابود می کنند، حجاب شما هم سلاح کوبنده ای است که می تواند چشم آن دنیا پرستان و شهوت رانان را کور کند و ریشه آنها را بسوزاند. در آخرت، کسانی از زنان [ که ] مویشان را به مردم نشان داده اند، آنها را به موهایشان در آتش سوزان جهنم می آویزند و عذابی سخت به آنها می رسد.

شهید سعید بخشی ( 1365- 1346 اراک )

خواهران گرامی ام، با حجاب خود مشتی محکم بر دهان دشمنان اسلام بزنید.

شهید ابراهیم برزگر ( 1365- 1347 بوانات )

.... در خاتمه از خواهرانم می خواهم که حجابشان را حفظ و از این سنگر به خوبی پاسداری کنند.

شهید سید حسن بزرگ نیا طبری ( 1367 - 1344 تهران )

به خواهران گرامی توصیه می کنم حجاب را آنطوری که اسلام عزیز بیان کرده است رعایت کنید، مبادا آن طور عمل شود [ که ] دور از اسلام [ باشد ] که هم خودتان وهم دیگران را تباه کنید.

شهید حمید رضا بحری بفرویی ( 1367- 1345 میبد )

سفارش به تو ای خواهر، که حجاب تو زینت توست...

شهید سید رضا بسیطی ( 1360- 1344 یزد )

... وشما ای خواهران و برادرانم، هیچگاه خدا را از یاد نبرید وتو ای خواهر، با حجاب خود و پشتیبانی از ولایت فقیه و تو ای برادرم با حضور در جنگ در موقع لزوم و با پشتیبانی از ولایت فقیه پاسدار اسلام و « قرآن » باشید.

شهید دوست علی بگ زاده ( 1366 - 1345 پلدختر )

وصیت من به خواهرانم این است که حتماً حجاب اسلامی را رعایت کنید.

شهید سعید بنی بیاتی ( 1366- 1346 تهران )

خواهرانم، حجاب خود را حفظ کنید، این سخن تمام شهیدان است، زیرا یکی از ضربه های محکم به دهان این ابر قدرتها حجاب شماهاست.

شهید علی اصغر بهرامی نژاد ( 1362- 1339 آران و بیدگل )

خواهرانم سفارش من به شما این است که رسالت زینبی خود که همان پیام خون شهیدان می باشد حفظ کنید با حجاب خویش و با چادر سیاه مشت محکمی بر دهان یاوه گویان شرق و غرب بزنید.

شهید رجب بهزاد پور ( 1365- 1342 تهران )

... و شما ای فامیلهای عزیز، امیدوارم که مرا حلال کنید و فرزندانتان را با دستورات اسلام بزرگ کنید، از کوچکی با قرآن و نماز و اخلاق خوب و با حجاب تربیت کنید و خودتان نیز حجاب را به خوبی مانند گذشته و بلکه بیشتر حفظ کنید.
.... و باز می گویم، خواهران عزیزم، حجاب را فراموش نکنید.

شهید صفر علی بیانلو ( 1365- 1349 تهران )

خواهر عزیزم، امیدوارم که حجابت را زینب وار رعایت کنی، هر چند می دانم که حجابت را رعایت می کنی.
.... در هر حال خواهرم، حجابت را رعایت کن. من در یاد دارم که چه شکایتها که از اهل محل به من کردی و چه چیزهایی که وقتی رو می گرفتی می گفتند. ولی عیبی ندارد، به قول امام عزیزمان حجاب جزء یکی از زینت های خواهران است دیگر توصیه ای نمی کنم.
.... و در هیچ زمانی گول مال دنیا را مخور، حجابت را رعایت کن.
.... نمی دانم که حجابت را رعایت خواهی کرد؟ اما بدان چیزی که من بیش از همه توقع دارم رعایت شود حجاب است و من ازخواهر با حجاب خوشم می آید. از تو می خواهم که پیرو زینب باشی.

شهید رضا بیرانوند ( 1361- 1342 خرم آباد )

به تمام خواهران مسلمان حجاب را سفارش می کنم که محکم ترین سنگر در مقابل کفر جهانی است.

شهید ابراهیم پالیزبان ( 1359 - 1330 تهران )

همیشه و در هر زمان پیرو امام و مقام رهبری و ولایت فقیه باشید. و همچنین شما را سفارش می کنم به اینکه پایبند مذهب باشید وحجابتان را کاملا حفظ کنید.

شهید حیدر پروانک ( 1365- 1350 فیروز آباد )

حجابتان را رعایت کنید.

شهید رامین پرهیزگار ( 1360- 1344 شیراز )

در اینجا آخرین خطاب نسبت به این جوانهای منحرف ( سوسول ها ) و بی حجابان است که از صبح تا شب بر سر چهارراهها ایستاده، در حال ارضاء شهوتهای شیطانی خویش هستند وتا یک فرد مونث بی حجاب از جلو آنها رد می شود شروع به گفتن متلک می کنند... بی حجابان سعی کنند که [ با حفظ ] حجاب خود را از شر چشمهای ناپاک بدور بدارند، (4) تا جامعه از فساد و تباهی که از دست این قشر است بدور ماند.

شهید خلیل پشم فروش ( 1365- 1341 دزفول )

... و خواهران گرامی خودم، دوست دارم که همچون گذشته حجاب خود را حفظ، و مواظب مادر و پدرم و خانواده ام باشند.

شهید سید حسین پورچم ( 1359 - 1338 تهران )

خواهرم، حجاب تو سنگرت است، در راه خدا بکوش، اگر من خون دادم تو پیام بده. تو نیز پرستاری کن از بیماران و مجروحین، خدا به تو قدرت دهد تا در این راه موفق باشی.

شهید عباس پور عباسی ( 1363- 1339 میانه )

خواهرم، با حفظ حجاب اسلامی و با عمل کردن برای خدا انسان می تواند بار خود را باز یابد.
.... حفظ حجاب اسلامی از وصیتهای من به تو و تمامی خواهران می باشد، از یاد نبرید.

شهید حمید رضاپور قهرمان ( 1361- 1341 تهران )

... و اما به شما خواهرانم یادآوری می کنم که حجاب خود را حفظ کنید و سعی کنید زینب گونه علیه (5) این طاغوتها قیام کنید که حجاب شما ( همانگونه که خون من ضربه ای است بر دشمن و نشانه ادامه دادن راه شهیدان ) مشتی است بر دهان دشمن.

شهید سعید پور کریم ( 1365- 1345 رودسر )

خواهرم، قبل از هر چیز، استعمار، از سیاهی چادر تو می ترسد تا سرخی خون من، پس حجابت را حفظ کن و مرید حضرت زینب ( سلام الله علیها ) باش.

شهید غلامرضا پیشداد ( 1364- 1343 زاهدان )

بر شما باد قرائت قرآن، بر شما باد کمک جانی و مالی به جبهه. بر شما باد حفظ حجاب.

شهید خدایار ترزبان چرمهینی ( 1363- 1346 زرین شهر )

... و تو خواهرم، حجابت را حفظ کن که حفظ حجاب تو تیری است به قلب دشمن وابر قدرتها و کسانی که با حجاب مخالف هستند.

شهید داود ترک ( 1362- 1338 تهران )

به همه خانم های فامیل وخواهران دینی بگویید حجاب را حفظ کنند، تا خدا از آنها راضی باشد.

شهید رمضان تقی نژاد ( 1365- 1345 رشت )

.... و اما شما ای خواهرانم که پشت جبهه ها، برادران رزمندگان را که در جبهه های حق بر باطل می جنگند پشتیبان باشید و با حجاب اسلامی خودتان مشتی محکم بر دهان ابر قدرتهای شرق و غرب بزنید، چونکه حجاب شما کوبنده تر از خون هایی است که در جبهه ها می ریزد.

شهید خسرو توحیدی آق قلعه ( 1362- 1340 تهران )

خواهرم، تو را به حفظ حجاب و همسرداری و احترام و محبت به پدر ومادر وصیت می کنم.

شهید ذوالفقار تورانیان ( 1366- 1348 سمنان )

خواهرم، همچنانکه تا به حال حجاب خود را حفظ کرده اید، از این به بعد با حجاب تر باشید.

شهید عبدالمجید توسلی ( 1365- 1348 نائین )

... به مسئله حجاب اهمیت زیادی بدهید، در مراسم عزاداری امام حسین ( علیه السلام ) شرکت کنید چون این عزاداری است که موجب استمرار انقلاب می شود.

شهید حیدر تیر افکن ( 1365- 1331 قوچان )

وصیتم برای خواهرم این است که حجابت را حفظ کنی و با حجاب خود مشت محکمی بر دهان منافقین [ زنی ] که به درونشان رخنه کند.

شهید علی محمد جان زمینی ( 1366 - 1326 تهران )

من برای (6) دختران عزیزم آرزوی موفقیت می کنم از آنها خواهش می کنم حجاب خود را تا آخر عمر خود حفظ کنند، نماز و روزه و قرآن خواندن را همیشه سر لوحه کار خود قرار دهند.

شهید سید علی جاهد ( 1365- 1344 بندر عباس )

به خواهرانم عرض کنم، طبق آیات صریح قرآن حجاب خود را حفظ کنند و اخلاص در عمل را فراموش نکنند.

شهید رسول جاهدالوار علیا ( 1366- 1347 تبریز )

... واما خواهرانم، همه شما را به تقوی الهی نصیحت می کنم، حجاب اسلامی را کاملاً حفظ کنید که این اسلحه شما می باشد.

شهید سید مصطفی ( ایرج ) جداری ( 1366- 1348 تهران )

خواهرانم، امیدوارم که پاسدار خونم باشید و حجابتان را فراموش نکنید که سیاهی چادرتان رنگین تر از (7) خون من است و مانند تیری است برای دشمنان اسلام.

پی‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصیت: دست بزنید.
2. در اصل وصیت: چشم چرانها.
3. در اصل وصیت: بر علیه.
4. در اصل وصیت: بماند.
5. در اصل وصیت: بر علیه.
6. در اصل وصیت: به.
7. در اصل وصیت: در.

منبع مقاله :
صاحبی، محمدجواد، بوستان کتاب، قم، مؤسسه بوستان کتاب، چاپ اول/ 1391



 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.