خوردن انار پيرى را به تاخير مى اندازد

انار ميوه اى است كه به آن خون ساز مى گويند زيرا سرشار از ويتامين و آهن است و خوردنش معده را دباغى مى كند و ذهن را نيرو مى بخشد و سبب تقويت حافظه مى شود. محققان تغذيه معتقدند چنانچه مى خواهيد پيرى را به تاخير بيندازيد و اصلا هم سكته نكنيد و آلزايمر به سراغتان نيايد، تا مى توانيد انار بخوريد. نوبرانه انار اكنون به بازار ميوه و تره بار آمده است. آنتى اكسيدان هاى موجود در اين ميوه سه برابر ميزان اكسيدان هاى موجود در چاى سبز است.
سه‌شنبه، 30 بهمن 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خوردن انار پيرى را به تاخير مى اندازد
خوردن انار
خوردن انار پيرى را به تاخير مى اندازد
نويسنده:نيوشا قره گزلو
منبع:روزنامه جوان
انار ميوه اى است كه به آن خون ساز مى گويند زيرا سرشار از ويتامين و آهن است و خوردنش معده را دباغى مى كند و ذهن را نيرو مى بخشد و سبب تقويت حافظه مى شود. محققان تغذيه معتقدند چنانچه مى خواهيد پيرى را به تاخير بيندازيد و اصلا هم سكته نكنيد و آلزايمر به سراغتان نيايد، تا مى توانيد انار بخوريد. نوبرانه انار اكنون به بازار ميوه و تره بار آمده است. آنتى اكسيدان هاى موجود در اين ميوه سه برابر ميزان اكسيدان هاى موجود در چاى سبز است. رب انار و برگ آن در برطرف كردن ضعف معده، كمى اشتها، تهوع، ضعف عمومى، تصفيه خون به ويژه در جوانان و در از بين بردن ميگرن بسيار مفيد است.
كدام انار بهتر است؟: چنان چه قصد خريد انار كرده ايد به هنگام خريد، انارها را بلند كنيد و وزنشان را احساس كنيد. هر قدر ميوه انار سنگين تر باشد بهتر است، وانگهى پوست انار بايد نازك، سفت، براق و فاقد ترك خوردگى باشد.نحوه نگهدارى انار: انار تازه در دماى اتاق ( در محل تاريك و خنك) تا يك هفته قابل نگهدارى است. انارى كه قاچ خورده باشد درون يخچال تا ۲ هفته قابليت خوردن دارد.يك خبر خوش براى دوستداران انار: دانه هاى انار را مى توان درون يك ظرف دردار تا ۶ ماه درون فريزر نگهدارى كرد. براى اين كار ابتدا پوست انار را از چند جا برش قطرى بدهيد و آن را براى ۵ دقيقه درون يك كاسه آب بخيسانيد. سپس انار را زير آب نگه داشته و دانه ها را از پوست و پرده هاى سفيد رنگ آن جدا كنيد. به اين ترتب دانه ها به ته ظرف رفته و پوست و پرده ها روى آب شناور خواهند شد، آنها را از سطح آب بگيريد. حال دانه ها را درون صافى ريخته و پس از رفتن آبشان با دستمالى تميز خشك كرده و در ظرفى دردار در فريزر بگذاريد.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.