طوفان غریزه جنسی

با توجه به این كه انسان دارای امیال و غرائز متعددی است و هر غریزه از قدرت و تحریك كنندگی برخوردار است، می‏خواستم بدانم حكمت و هدف خداوند از قدرت دادن به غریزه جنسی در انسان‏ها چیست . با توجه به ضعفی كه انسان‏ها در مقابل این غریزه دارند، حكمت مسأله چیست لطفاً با ادله جواب دهید؛ بدون توجه به جواب‏هایی چون میل به ازدواج و امتحان و غیره . در پاسخ باید گفت، معنای قدرت و توانمندی همین است كه انسان در دو جهت مخالف امكان فعالیت داشته باشد . در غیر این صورت، قدتر و توانمندی معنا ندارد .
پنجشنبه، 23 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طوفان غریزه جنسی
 طوفان غریزه جنسی
طوفان غریزه جنسی
منبع:مجله پرسمان
با توجه به این كه انسان دارای امیال و غرائز متعددی است و هر غریزه از قدرت و تحریك كنندگی برخوردار است، می‏خواستم بدانم حكمت و هدف خداوند از قدرت دادن به غریزه جنسی در انسان‏ها چیست . با توجه به ضعفی كه انسان‏ها در مقابل این غریزه دارند، حكمت مسأله چیست لطفاً با ادله جواب دهید؛ بدون توجه به جواب‏هایی چون میل به ازدواج و امتحان و غیره .
در پاسخ باید گفت، معنای قدرت و توانمندی همین است كه انسان در دو جهت مخالف امكان فعالیت داشته باشد . در غیر این صورت، قدتر و توانمندی معنا ندارد . از این رو، انتساب حدوث زیبایی به هر كس و اثبات قابلیت و لیاقت‏برای هر چیز آن گاه معنا دارد كه او توان انجام زشتی و قدرت رهایی از انجام مسؤولیت را داشته باشد .
نكته مهم‏تر آن كه شكل‏گیری خوبان و بدان انجام نمی‏پذیرد مگر با وجودغرائزی چون شهوت و غضب كه دارای دو چهره خوبی و بدی اند و ظرفیت وجودی ما ساخته و پرداخته نمی‏شود مگر آن كه در كنار عقل و قلب نیروی شهوت و غضب نیز داشته باشیم تا شایسته پاداش و كیفر گردیم؛ زیرا بهشت و جهنم با گذر از این دنیا ساخته می‏شود . از این رو، به عنوان یك اصل كلیدی، گفته می‏شود كه «دنیا محل حدوث و اثبات قابلیت‏ها است و آخرت جایگه ظهور و ثبات آن‏ها؛ به عبارت دیگر، دنیا بستر «شدن‏» ها است و آخرت محل استقرار در «شده‏» ها .
پس «درجات بهشتی‏» یا «دركات جهنمی‏» ما از قبل ساخته شده نیست، باید آن را بسازیم و ساخته شدن آن به وجود نیروهای شهوت وغضب در كنار عقل و قلب وابسته است .
چهره زیبایی‏ها آنگاه آشكارتر می‏شود كه در كنار زشتی‏ها قرار گیرد و هنر مردان خدا آن گاه بیش‏تر جلوه‏گر می‏شود كه با سست عنصران و آلودگان به شهوت مقایسه شوند و در برابر حق ستیزان قرار گیرند . از این رو، با نگاهی كلان به زندگی انسان‏ها در می‏یابیم وجود شهوت و غضب در تجلی زیبایی‏ها و حتی به فعلیت رساندن خوبان نقشی مؤثر دارد .
در پایان شاید گفته شود با آن كه اكثر انسان‏ها در برابر غریزه جنسی و خشم ضعف دارند، آیا سزاوار بود خداوند این غرائز را در انسان قرار دهد؟ !
در پاسخ باید یادآور شد، زمینه‏های فساد فراوان است و دغدغه آن بسیاری از جوانان را می‏آزارد؛ اما باید دانست كه خروش شهوت و برافروختگی غضب، در برابر عزم و اراده جوانان و جوان‏دلان نه تنها قابل فروكشی است؛ بلكه حتی با یك بار ایستادگی در برابر شهوت می‏توان چون یوسف و ابن سیرین به مقامات معنوی دست‏یافت و از خاطره خوش آن تجربه نورانی در پشت‏سرگذاردن آسان‏تر بحران‏های زندگی بهره برد .
در این مسیر لطف خداوند و امدادهای غیبی او نیز همیشه همراه و راه گشا است: «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و ان الله لمع المحسنین؛ و كسانی كه در راه ما كوشیده‏اند به یقین راه‏های خود را بر آنان می‏نماییم و در حقیقت‏خدا بانیكوكاران است .» (1)




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.