بازي با بچه‌ها مساوي است با سلامتي‌!

آيا تا به حال بچه‌ها را هنگام بازي و شيطنت با دقت تماشا كرده‌ايد؟ آيا انرژي و شادابي تمام نشدني آنها را درك مي‌كنيد؟ نكتة جالبي است‌. جست و خيز، بازي‌، نشاط و... همة اينها نيروهاي زيبا كنندة زندگي است‌. شما چندساله هستيد؟ احساس جواني داريد و يا فكر مي‌كنيد كه در عين جواني ديگر پير شده‌ايد. از كودكي خود چه خاطراتي داريد. حتماً از شيطنت‌هاي خود برايتان تعريف كرده‌اند و يا خودتان خاطراتي از دسته گل‌هايي كه به آب داده‌ايد را به ياد داريد! چه چيز شما را اينقدر تغيير داده است‌؟ چرا اينقدر منفعل و بي‌تحرك شده‌ايد.
سه‌شنبه، 20 فروردين 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازي با بچه‌ها مساوي است با سلامتي‌!
بازي با بچه‌ها مساوي است با سلامتي‌!
بازي با بچه‌ها مساوي است با سلامتي‌!

منبع:http://www.zanrooz.com
آيا تا به حال بچه‌ها را هنگام بازي و شيطنت با دقت تماشا كرده‌ايد؟ آيا انرژي و شادابي تمام نشدني آنها را درك مي‌كنيد؟ نكتة جالبي است‌. جست و خيز، بازي‌، نشاط و... همة اينها نيروهاي زيبا كنندة زندگي است‌. شما چندساله هستيد؟ احساس جواني داريد و يا فكر مي‌كنيد كه در عين جواني ديگر پير شده‌ايد. از كودكي خود چه خاطراتي داريد. حتماً از شيطنت‌هاي خود برايتان تعريف كرده‌اند و يا خودتان خاطراتي از دسته گل‌هايي كه به آب داده‌ايد را به ياد داريد! چه چيز شما را اينقدر تغيير داده است‌؟ چرا اينقدر منفعل و بي‌تحرك شده‌ايد. چرا ناي تكان خوردن نداريد. به كودكي‌تان مراجعه كنيد، آن را دوباره زنده كنيد. كودك درون‌تان را بيدار كنيد. كمي منطقي و واقع بينانه اين موضوع را بررسي كنيد آيا مي‌توانيد بگوييد كه چقدر از غذايي كه در طول شبانه روز مي‌خوريد مصرف كارهاي انرژي خواه مي‌شود. آيا تا به حال به معده‌تان فكر كرده‌ايد. هنوز وعده صبحانه را هضم نكرده نوبت به وعده بعدي مي‌رسد و دوباره از نو شروع مي‌شود. كمي منصف باشيد اگر خودتان نيز در تمام شبانه روز بدون استراحت كار كنيد، حتماً خيلي زود كارآيي خود را از دست مي‌دهيد، پس به معدة خود نيز كمي استراحت دهيد. بدن انسان نيز مانند كارخانه‌اي است كه همواره در حال كار و توليد انرژي است‌. اگر مواد توليد شده كارخانه خريدار نداشته باشد صاحب كارخانه بايد به فكر انبار كردن آن باشد و مجبور مي‌شود كه فضاي جديدي را به كارخانه اضافه كند تا بتواند محصولاتش را انبار كند و صبر كند تا براي كالايش مشتري پيدا شود. بدن شما نيز دقيقاً به همين شكل عمل مي‌كند، غذاي خورده شده اگر پس از هضم جهت تأمين انرژي كارهاي روزانه‌، استفاده نشود به صورت چربي در بافتها ذخيره مي‌شود. و خطر از اين جا آغاز مي‌شود كه چربي‌ها در اندامهاي داخلي ذخيره مي‌شوند و شما فكر مي‌كنيد حالا كه ظاهر متناسبي داريد پس حتماً سلامت هم هستيد اما غافل از اين كه چربي دور قلب‌، معده و بقيه اندامها را فرا گرفته است‌.
چربي دور قلب مانند يك لايه بسيار سخت مانع از فعاليت آزادانه قلب مي‌شود و مطمئن باشيد كه اين وضعيت شما را راحت نمي‌گذارد.
براي سلامتي و نشاط نبايد گول فريبهاي آينه را بخوريد. اگر خود را در آينه چاق ديديد بدانيد كه اوضاع بهتر از وقتي است كه خود را در آينه دوست داشته باشيد و فكر كنيد كه اندام خوبي داريد. در صورتي كه بدون فعاليت و ورزش مطمئن باشيد كه چراغ قرمزها از درون بدن روشن شده‌اند. اگر خودتان را دوست داريد و زندگي كردن را دوست داريد از همين امروز شروع كنيد:
1 - ورزش كنيد: بهتر است بهانه نياوريد و بدانيد كه با ورزش كردن يعني كه مشتري خوبي براي انبارهاي چربي درون پيدا شده است‌، فرصت را از دست ندهيد، اراده كنيد به تنهايي نيز مي‌توانيد ورزش كنيد اما براي ايجاد انگيزه بهتر است يك نفر ديگر را همراه كنيد. انواع باشگاهها، پارك‌ها و ورزشگاهها، طبيعت اطراف شهر آماده استقبال از شما و اهدأ سلامتي به شماست‌.
با يك درجه تخفيف 2 - پياده‌روي كنيد: مي‌توانيد برخي از مسيرهاي منزل تا محل كار و يا منزل و محل خريد را توسط اين وسيله نقليه خدادادي طي كنيد، ديگر تنبلي كافي است‌. پياده روي با سرعت يكنواخت‌، مطمئن‌ترين‌، ارزان‌ترين و ساده‌ترين ورزش است و حتماً لازم نيست كه از روز اول مسافت 45 كيلومتري ماراتن را راه برويد مي‌توانيد از زمان براي سنجش مسافت طي شده‌، استفاده كنيد. مثلاً مسافت مورد نظر را به 3 زمان مساوي تقسيم كنيد يعني اگر مي‌خواهيد 30 دقيقه به راهپيمايي بپردازيد 30 دقيقه را به 3 تا 10 دقيقه تقسيم كنيد و بعد از هر ده دقيقه 3 دقيقه استراحت كنيد.
3 - با بچه‌ها بازي كنيد: مي‌خواهم شما را به بازي با اين موجودات كوچك و دوست داشتني دعوت كنم اين گوي و اين ميدان اگر توانستيد در بازي با كودكان پا به پاي آنها تحرك داشته باشيد، بالا بپريد، بدويد، سينه خيز برويد و يادتان باشد كه زودتر از آنها خسته نشويد و بدانيد كه به يك پدر و مادر و يا يكي از اعضاي فاميل كه بچه‌ها از او به عنوان مهربانترين و دوست داشتني‌ترين آدم بزرگ ياد مي‌كنند تبديل شده‌ايد و بقيه بزرگترها از او به عنوان سرزنده‌ترين و با حوصله‌ترين و پزشكان به عنوان سالم‌ترين افراد از نظر فيزيكي و روانپزشكان به عنوان شادترين و مثبت‌ترين آدم‌، ياد مي‌كنند. پس كودكانتان را فراموش نكنيد. ما در ازاي محبتي كه به آنها نثار مي‌كنيم تعداد زيادي پاداش مي‌گيريم و آن هم چيزي جز سلامتي و شادابي و نشاط نيست‌.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.