آلو

آلو میوه‌ای است که کمابیش در مناطق مختلف پرورش می‌یابد و دارای انواع مختلف: آلو بخار، آلو زرد، آلو سیاه، آلوچه و.. است. غذاهای بی‌شماری وجود دارد که در تهیه آن‌ها از آلو استفاده می‌شود. درحقیقت اگر آلو به شکل تازه مصرف
شنبه، 23 آبان 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آلو
آلو

 

نویسنده:صدف کوه‌کن




 
آسپرین گیاهی
آلو میوه‌ای است که کمابیش در مناطق مختلف پرورش می‌یابد و دارای انواع مختلف: آلو بخار، آلو زرد، آلو سیاه، آلوچه و.. است. غذاهای بی‌شماری وجود دارد که در تهیه آن‌ها از آلو استفاده می‌شود. درحقیقت اگر آلو به شکل تازه مصرف شود، خوشمزه‌تر است اما به صورت خشک شده نیز ماده‌غذایی مناسبی به شمار می‌آید.
آلو دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری از جمله ویتامین A ، ویتامین B، ویتامین C و همچنین مینرال‌های پتاسیم، منیزیم، فسفر و کلسیم است، آلو دارای فیبر بالایی بوده وانواع رنگی آن، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید است.
این میوه به دلیل دارا بودن ریز مغذهای بسیار دارای خواص درمانی زیادی نیز ه ست. باور عامه بر این است که آلوی سیاه حرارت درونی را فرو می‌نشاند، ضدتب و سردردهای صفراوی است.
آلو، مدر،ملین و برای مبتلایان به بیماری نقرس و روماتیسم مفید است. همچنین گفته می‌شود که بی‌خطرترین راه معالجه یبوست و بواسیر، استفاده از انواع مختلف آلو و آلوی خشک است که باید آن را به شکل پخته یا خیس کرده، مصرف کرد. در حقیقت چند ساعت خیساندن آلوی خشک بهترین دارو برای رفع یبوست است و در ضمن عوارض داروهای ملین را نیز ندارد.
آلو
این میوه سرشار از ویتامین‌های B,A و C است و برای درمان کم‌خونی و ضعف و ناتوانی وخستگی جسمی مفید است. همچنین آلو حاوی املاح سالیسیلات است و به طور عمده دارای فعالیت وخواصی شبیه آسپرین است. املاح سالیسیلات دارای خواص رقیق کردن خون، ضد انعقاد خون، ضدالتهاب و دردکشی است و همچنین ممکن است بر پروستاگلندین‌ها اثر گذاره و رشد تومور سرطانی را به تأخیر بیندازد.
آلو و آب‌آلو به دلیل دارای فعالیت ضد‌ویروسی است و زمانی که میزان اسیدفولیک در بدن افراد کاهش یابد در مقایسه با اشخاصی که به میزان کافی اسیدفولیک در گلبول‌های قرمز خون دارند، 5 برابر بیش‌تر احتمال ابتلا به سرطان وجود دارد. آلو یکی از میوه‌هایی است که مصرف روزانه‌اش به دلیل حاوی ویتامین C بودن به افراد سیگاری توصیه می‌شود. برگه آلو در حفظ سلامتی کبد مؤثر بوده و بنابر یک باور رایج باعث سم‌زدایی سیستم گوارشی می‌شود.
از آنجایی که این میوه حاوی فسفر است در افزایش قدرت فعالیت‌های ذهنی تأثیر گذار است. این میوه محرک سلسله اعصاب بوده و به دستگاه عصبی جان تازه‌ای می‌بخشد. همچنین نوشیدن آب آلو در رفع انگل‌های معده بسیار م مؤثر است.
بهتر است برای کودکانی که شیرینی یا شکلات زیاد می‌خورند، میوه‌های خشک مثل برگه آلو، آلو خشک و تازه را جایگزین کنید. در بین انواع آلو، آلو بخارا کرم کش است و اگر در گلاب ریخته شود قابض می‌شود، از سوی دیگر می‌توان با خیساندن چند آلو بخارا در آب مسهل مفیدی به دست آورد. هنگام انتخاب آلو به دنبال انواعی باشید که رنگ خوبی داشته و کمی سفت باشد، اما از آلوهایی که هنگام فشردن خیلی سفت یا خیلی شل هستند و رنگشان خوب نیست یا پوستی چروک یا کبود یا شکسته دارند، اجتناب کنید. همچنین در مواردی که افراد دچار مشکلات گوارشی هستند، بهتر است پوست آلو گرفته شود تا از نفاخ بودن آن کاسته شود.
منبع مقاله :
کوه‌کن، صدف، (1393)، میوه درمانی، تهران: همشهری، چاپ سوم



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.