برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (رحمه‌الله)

آمریکا، عامل اصلی تجاوز عراق به ایران

گمان نکند ملت ما که دولت ایران و ارتش ایران عاجز از این است که جواب به اینها بدهد. هر وقتی که مقتضی بشود من پیامی به ملت خواهم داد و به صدام حسین و امثال او خواهم ثابت کرد که اینها، این اذناب آمریکا قابل ذکر نیستند و
دوشنبه، 25 آبان 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آمریکا، عامل اصلی تجاوز عراق به ایران
 آمریکا، عامل اصلی تجاوز عراق به ایران

 

گردآوری و تدوین: موسسه‌ فرهنگی هنری قدر ولایت




 

 برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (رحمه‌الله)

گمان نکند ملت ما که دولت ایران و ارتش ایران عاجز از این است که جواب به اینها بدهد. هر وقتی که مقتضی بشود من پیامی به ملت خواهم داد و به صدام حسین و امثال او خواهم ثابت کرد که اینها، این اذناب آمریکا قابل ذکر نیستند و ما همیشه بنا داریم که در این برخوردها، طوری برخورد بشود که جواب برخورد آنها داده بشود که به ملت عراق – خدای نخواسته – صدمه‌ای وارد نشود. لکن ما عازم بر این هستیم، مصمّم بر این هستیم که اگر عراق حدّ خودش را نداند و تجاوز را تکرار بکند، ما دستور بدهیم و ملت ما بسیج بشوند و آن وقت برای ملت عراق معلوم باشد که ما با آنها هیچ کار نداریم، بلکه این صدام حسین است که به واسطه تحریک آمریکا به ما تجاوز کرده است و ما اگر جوابی به او بدهیم، هرگز به ملت عراق، که برادر ما هستند، مربوط نیست. (1)
ملت عراق باید بدانند که این جرثومه فساد همان طوری دارد با شما عمل می‌کند که محمدرضا با ایران عمل می‌کرد. ما محمدرضا را بیرون کردیم و شما هم باید این شخص را بیرون بکنید از عراق. تا قیام نکنید وتا مقابله نکنید با این جرثومه فساد، این می‌خواهد اسلام را از بین ببرد و می‌خواهد عربیّت را به خیال خودش - آن هم نه این که واقعاً عقیده دارد به او – می‌خواهد او را جانشین کند و همچو خیالی هم ندارد. می‌خواهد آمریکا را دستش را باز کند در این ممالک اسلامی و ما جرممان این است که با آمریکا مخالف هستیم. این جرمی که پیش صدام حسین بخشودنی نیست این است که ما برخلاف آمریکا هستیم و لهذا، ما را هر چه می‌خواهد، می‌گوید؛ ما را مجوس می‌گوید هستیم. ما که داریم در مملکتمان قرآن را ترویج می‌کنیم، در مملکتمان احکام اسلامی را داریم ترویج می‌کنیم و پیاده می‌کنیم به جای آن احکامی که در سابق بوده است، این آقا ما را مجوس می‌داند، و خودشان که بر ضد اسلام و بر ضد مسلمین هستند، خودشان را طرفدار علی‌بن‌ابی‌طالب – سلام‌الله علیه – و اصحاب رسول‌الله می‌دانند. باید ملت عراق بداند که این آدم، آدم خطرناکی است برای ملت عراق و خطرش بر ملت عراق زیاد است والّا به ملت ما، او که نمی‌تواند صدمه‌ای بزند. او بر ملت عراق خطرناک است. ملت عراق باید با تمام قوا، کوشش کند که این شخص فاسد را از بین ببرند و این جمعیتی که برخلاف اسلام و برخلاف مصالح اسلام و قرآن دارند عمل می‌کنند، آنها را از بین ببرند. (2)
صدام باید محاکمه بشود همان طوری که کارتر باید محاکمه بشود. او برای نفع خودش عمل می‌کرد و این ملعون برای نفع آمریکا عمل می‌کند. او برای این که چند کیلومتر زمین خشک، برای این لشکرکشی نمی‌کند و این همه جمعیت اسلام را چه از آن طرف و چه از این طرف به قتال وادارد و به کشتن بدهد و آن همه میلیاردها دینار عراقی و تومان ایرانی را به این دو تا کشور ضربه بزند و آن سلاحهایی که باید ما در مقابل دشمن و در مقابل صهیونیسم و امپریالیسم باید به کار بیندازیم به روی هم بکشیم. و این یک جنایتی است که صدام کرده. ما مدافع هستیم از منافع خودمان، ما مدافع از اسلام هستیم. ما می شناسیم این آدم را. من در عراق هم می‌شناختم این آدم را، که این آدم چنانچه – خدای نخواسته – دستش باز بشود از عَفلق بدتر است و عفلق، اسلام را مخالف همه چیزخودش می‌داند. (3)
آمریکا و سرسپردگانش باید به خود آیند و از توطئه‌ها دست بردارند که ایران دیگر جای تاخت و تاز آنان نیست. و امید آن است که دولتهای پیرو آمریکا که خزائن گرانمایه و سرمایه ملتها را با روی گشاده و در پای آمریکا نثار می‌کنند و در راه تقرّب به آن چپاولگر، با اسلام و جمهوری اسلامی به جنگ تسلیحاتی و تبلیغاتی بر می‌خیزند، از خواب گران بیدار شده و با ملتهای خود هم‌صدا شوند و از زیر ننگ وابستگی خارج شوند. این دولتهای وابسته مگر ندیدند که کاخ سفید با کمال بی‌اعتنایی اعلام کرد که به خاطر آنان و نفت آنان از منافع اسرائیل نمی‌گذرد؟ و مگر متوجه نشدند که آمریکا با اعمال «وتو» و تهدید سازمانها بی‌اعتنایی خود را به آنان ثابت نمود؟ اکنون که کشور ما دهه فجر و سالروز استقلال و آزادی خود را از چنگال ابَر جنایتکاران جشن می‌گیرد و امید است به همین زودی جشن سقوط حکومت بعثی عراق را بگیریم. (4)
صدام را وادار کردند که به این کشور اسلامی حمله کند و از زمین و هوا و دریا حمله کرد به ما و بعضی از اشخاصی که آن وقت سردمدار بودند، خیانت کردند به این کشور و در عین حالی که اطلاع داشتند، چیزی نگفتند. لکن همین صدامی که حمله کرد به کشور ما، با اسم اسلامی و این که با گبرها می‌خواهم مبارزه کنم، با این اسم خودش را آرایش می‌داد و این، جز یک انحطاط اخلاقی کثیف هست؟ و آنهایی که از اوّل تا حالا به صدام اسلحه دادند، پول دادند و ارتش برایش فرستادند، اینها همه می‌گویند ما مسلمان هستیم و طریقه ما طریقه اسلام است، با کی اینها دارند مبارزه می‌کنند؟ با آن جمعیتی که از بچه و بزرگشان، از مرد و زنشان، از حکومت تا مجلس و تا هرجا انسان ملاحظه می‌کند و آنها هم می‌دانند، همه هر چه دارند هی فریاد اسلام را می زنند؟ آنهایی که می‌گویند ما مسلم هستیم و مسلمان هستیم و طریقه اسلام را داریم؟ آنها در رادیوهای‌شان، در تبلیغات شان، در تلویزیون‌شان و در نطقهای‌شان و در سایر چیزها، وقتی که ملاحظه کنید، می‌بینید که همان آثاری است که زمان شاهنشاهی در این جا بود؛ همان وضع است. (5)
جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائیل نیست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شیوخ خلیج فارس نیست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراکش نیست؛ جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهای شرق و غرب نیست؛ جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه داری و کمونیزیم؛ جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانیهای مرفهین و حاکمان بی‌درد کشورهای اسلامی است. این جنگ سلاح نمی‌شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست، این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمی‌داند. این جنگ، جنگ اعتقاد است. جنگ ارزشهای اعتقادی – انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است. جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمیهاست. رزمندگان ما در دنیای پاکی اعتقاد و در جهان ایمان تنفس می‌کنند و مسلمین جهان همه که می‌دانند جنگ بین استکبار و اسلام است، جهانخواران را آرام نخواهند گذاشت و ضربه‌های خود را بر همه کاخ‌نشینان وارد می‌کنند. (6)

راهبردهای تصریحی:

1- آمریکا پشت پرده‌ی پرده‌ی تجاوز صدام به ایران قرار داشت.
2- در جنگ ایران و عراق آمریکا مانند همیشه مجرم اصلی است.
3- قصد آمریکا از تحمیل جنگ به ایران، شکست انقلاب اسلامی بود که نتیجه‌ی عکس گرفت.

نکات استنباطی:

1- مقصّر اصلی بودن آمریکا در جنایات جنگی بر علیه ایران امری مسلم است، با این حال صدام و همپیمانانش نیز در این ماجرا همانند آمریکا مجرم هستند.
2- آمریکا در پی ناکامی صدام، مجبور شد به طور آشکارتری در مقابل ایران دست به اقدامات خصمانه بزند و چهره‌ی مخفی خود را آشکار سازد مانند حمله به هواپیمای مسافری ایرباس و شهادت حدود 300 تن از ایرانیان.

پی‌نوشت‌ها:

1. صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 13، صص 221 و 223.
2. صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 13، ص 225.
3. صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 13، ص 280.
4. صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 16، صص 27 و 28.
5. صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 16، ص 165.
6. صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 21، صص 68 و 69.

منبع مقاله :
گردآوری و تدوین مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت؛ (1390)، سیره‌ سیاسی حضرت امام خمینی (رحمه‌الله)، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، چاپ اول



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط