احساس امنيت در جهان ناشناخته

قبل از هر چيز اين را بدانيد که اگر در مواجهه با فشارها و امور اين جهان دچار مشکل نگراني مي شويد شما تنها نيستيد . واکنش و پاسخ به وقايع و فشارهاي شديد طيف گسترده اي را مي پوشاند . بعضي از مردم فعاليتها و کارهاي عادي خود را مجدداً آغاز مي کنند و به زندگي عادي خود برمي گردند البته فقط با کمي توقف واحساس شکست ولي عده اي ديگر از مردم به زندگي عادي و اوليه خود برنمي گردند و برگشت به حالت اوليه برايشان سخت است .
شنبه، 14 ارديبهشت 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
احساس امنيت در جهان ناشناخته
احساس امنيت در جهان ناشناخته
احساس امنيت در جهان ناشناخته

قبل از هر چيز اين را بدانيد که اگر در مواجهه با فشارها و امور اين جهان دچار مشکل نگراني مي شويد شما تنها نيستيد . واکنش و پاسخ به وقايع و فشارهاي شديد طيف گسترده اي را مي پوشاند .
بعضي از مردم فعاليتها و کارهاي عادي خود را مجدداً آغاز مي کنند و به زندگي عادي خود برمي گردند البته فقط با کمي توقف واحساس شکست ولي عده اي ديگر از مردم به زندگي عادي و اوليه خود برنمي گردند و برگشت به حالت اوليه برايشان سخت است .
خوشبختانه بيشتر اين پريشاني ها و فشارها و وقايع ناگوار که شما تجربه مي کنيد تحت کنترل شما هستند . با ارزيابي مناسب و اداره کردن درست احساسمان قادر هستيم که سلامت خود را حفظ کرده و يا حداقل وضعيت بهتري براي خود مهيا کنيم . همه چيز به منظر و ديدگاه ما نسبت به قضيه بستگي دارد .
يک ضرب المثل قديمي آلماني مي گويد : شما ممکن است نتوانيد از پرواز و نشستن پرنده بر روي درخت خانه خود جلوگيري کنيد اما مي توانيد نگذاريد که لانه اش را آنجا بسازد .
راه حل هاي زير مي تواند شما را از ترس و هراس به احساس امنيت و سلامت رهنمون سازد :

۱ - از مواجهه با وقايع مربوط به جنگ و يا حوادث ناگوار و ناراحت کننده پرهيز کنيد .

هنگامي که به راديو گوش مي دهيد و يا تلويزيوين مي بينيد و يا از اينترنت استفاده مي کنيد سعي کنيد از بررسي اخبار و اطلاعاتي که باعث اضطراب و نگراني شما مي شوند پرهيز کنيد و اوقات استراحت خود را با شنيدن موسيقي و يا پرداختن به کارهاي هنري و مورد علاقه خود سپري نمائيد.

۲ - خود را به عنوان جزئي از يک تصوير بزرگ مجسم کنيد :

خود را بعنوان يک بخش کوچک از وقايع بزرگ در نظر بگيريد با اين قصد و نيت که در ميان بحران به شما احساس عدم تنهائي و جدا بودن بدهد البته اين امر ممکن است در تقابل با فردگرائي احساس استقلال فرد باشد ولي يکي شدن با يک گروه راحتي و آسايش را به ارمغان خواهد آورد .

۳ - روحيه معنوي داشته باشيد :

داشتن احساسات معنوي و متعالي در عبور از مشکلات به شما بسيار کمک مي کند . داشتن يک سيستم اعتقادي قوي شما را در مواجهه با مشکلات ياري مي کند و اطميناني که به شما ميدهد مانند يک سازمان بيمه مطمئن ، شما را تحت پوشش مي گيرد .
يک تئوري داشته باشيد با اين اعتقاد که جهان در حقيقت منبعي از سود و منفعت براي شما است حتي اگر شما ترجيح ندهيد که از ياريش استفاده کنيد !

۴ - تقويت کردن و ارتقاء دادن به عادت هاي جاري و فعاليتهاي روزمره :

اضطراب و نگراني کشمکش بين پاسخ و کنترل را بر هم مي زند . تلاش کنيد که هرچه بيشتر زندگي روزمره خود را پربار سازيد و تقويت کنيد که اين امر با چگونگي پاسخ شما و قدرت کنترل امور در مواقع اضطراري کمک مي کند . بخشي از چگونگي پاسخ شما به وقايع ناگوار و در برابر ناسازگاريها به عکس العمل هاي ذاتي و غريزي شما در برابر خطر برمي گردد . گذشته و تاريخچه شما و آگاهي و هوشياري شما نسبت به خطرات و وقايع در چگونگي درگير شدن با آنها و رفع و رجوع آنها بسيار مؤثر است . به گفته دکتر sheilajowsey روانپزشک : بيشتر مردم به مراقبتهاي رواني نياز ندارند . زيرا پاسخ هاي افراد و واکنش هاي آنها در برابر وقايع ناسازگار بسيار متفاوت است و اين طيف وسيع طبيعي مي باشد . بنابراين اگر مي بينيد که واکنش شما نسبت به افراد خانواده و يا دوستانتان متفاوت است نبايد احساس بدي داشته باشيد و اين امر طبيعي است .
افرادي که نسبت به اين وقايع حساس هستند شامل موارد زير است :
۱ - افراد با تاريخچه بيماري استرس بعد از تروما ( PTSD )
۲ - افراد با تاريخچه افسردگي و اضطراب
۳ - افراد مسن
۴ - بچه ها
اگر اضطراب و بيم و هراس از آينده نامشخص ادامه پيدا کرد و شما دچار خودخوري و پريشاني شديد با پزشک خود صحبت کنيد وي قطعاً راههاي ديگري را براي کاهش اضطراب شما پيشنهاد خواهد کرد .




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.