مواد غذایی که گردش خون را بالا می‌برد

افرادی که گردش خون ضعیفی دارند اغلب از گرفتگی عضلات در پاهاه ، احساس سوزش در پاها ، قرمزی پوست و بهبود آهسته‌ی زخم‌ها و جراحت‌ها شکایت می‌کنند. مطابق گزارشات پزشکی، پزشکان در ایالات متحده هر ساله تقریباً
جمعه، 16 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مواد غذایی که گردش خون را بالا می‌برد
مواد غذایی که گردش خون را بالا می‌برد

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

افرادی که گردش خون ضعیفی دارند اغلب از گرفتگی عضلات در پاهاه ، احساس سوزش در پاها ، قرمزی پوست و بهبود آهسته‌ی زخم‌ها و جراحت‌ها شکایت می‌کنند. مطابق گزارشات پزشکی، پزشکان در ایالات متحده هر ساله تقریباً با 100000 نفر با گردش خون ضعیف سر و کار دارند.

پیاز و سیر

پیاز و سیر می‌تواند به جلوگیری از ایجاد پلاک در دیواره‌ی رگ‌ها و کاهش کلسترول خون کمک کند. پیاز و سیر هر دو تصفیه کننده‌ی خون و آنتی بیوتیک‌هایی طبیعی می‌باشد. آن‌ها همچنین نقش مهمی در مبارزه علیه عفونت‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.

شکلات سیاه

شکلات سیاه نه تنها طعم خوبی دارد بلکه یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی است. بعد از سال‌ها آزمایش و تحقیق، پزشکان در سرتاسر دنیا بر این عقیده‌اند که شکلات سیاه حاوی فلاونوئیدهایی است که هنگام مصرف جریان خون را در سرتاسر بدن بهبود می‌بخشد و کلسترول و فشار خون را پایین می‌آورد. شکلات تلخ با آزاد سازی فنیل اتیلامین و سروتونین به کاهش استرس کمک می‌کند.

مرکبات

مرکبات سرشار از ویتامین سی است و لخته خون در بدن را کاهش می‌دهد و گردش خون را بالا می‌برد. بسیاری از تحقیقات پزشکی انجام شده نشان می‌دهد که مواد غذایی حاوی ویتامین سی مشکلات خونی را کاهش می‌دهد و با از میان بردن مواد سمی بدن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند. میوه‌هایی مانند پرتقال ، ترنج ، گریپ فروت ، توت فرنگی باید جزء مهمی از رژیم غذایی روزانه‌ی شما باشد.

فلفل

مصرف فلفل در پاسخ‌های فیزیولوژیکی مثبت در بدن سهیم است. مواد موجود در فلفل به عنوان یک کاهنده‌ی درد خوب عمل می‌کند. فلفل جریان خون را بهبود می‌بخشد و باعث آزاد سازی اندروفین می‌شود که برای افرادی که از مشکلات جنسی رنج می‌برند مفید است.

روغن زیتون

روغن زیتون ماده‌ی طبیعی دیگری است که مزایای بسیاری برای سلامتی بدن دارد. روغن زیتون نه تنها حاوی مقادیر بالای ویتامین‌های A ، E ، D و K است بلکه به کاهش کلسترول، افزایش اشتها ، افزایش تراکم استخوان و هضم غذا نیز کمک می‌کند. روغن زیتون همچنین سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش و جریان خون را افزایش می‌دهد.

خشکبار

افرادی که روزانه مقدار مناسبی خشکبار مصرف می‌کنند همیشه پوست و موهایی درخشان خواهند داشت. این مواد سرشار از نیاسین ، ویتامین B3 و امگا 3 می‌باشد که به افزایش جریان خون و محافظت از قلب کمک می‌کند.
مردم نباید تمام طول عمر خود را با گردش خون ناسالم زندگی کنند. آن‌ها می‌توانند با مصرف مواد غذایی سالم و ورزش منظم از این کار جلوگیری کنند.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.