هشت روش برای مقابله با دوست‌نما

می‌گویند دوست را نزدیک و دشمن را نزدیک‌تر نگه دارید. اما با دوست نماها چگونه مقابله کنید؟ اینها منافقان و دورویانی هستند که در ظاهر بسیار دوستانه و فرد قابل اعتمادی هستند اما در واقعیت پشیزی هم به شما ارزش و اهمیت نمی‌دهند.
سه‌شنبه، 4 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
هشت روش برای مقابله با دوست‌نما
هشت روش برای مقابله با دوست نما
 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون
 
می‌گویند دوست را نزدیک و دشمن را نزدیک‌تر نگه دارید. اما با دوست نماها چگونه مقابله کنید؟ اینها منافقان و دورویانی هستند که در ظاهر بسیار دوستانه و فرد قابل اعتمادی هستند اما در واقعیت پشیزی هم به شما ارزش و اهمیت نمی‌دهند.

1) بگذارید که یاد بگیرند دوست واقعی باشند

ما معمولاً آنچه را که برای ما اتفاق می‌افتد، یا چه چیزی در زندگی ما جریان دارد و یا آنچه را که فکر می‌کنیم در روز برای ما پیش خواهد آمد، بازتاب می‌دهیم. بازتاب این که تقصیر چه کسی است مهم نیست بلکه یاد گرفتن این که خودمان آن را انجام داده‌ایم، اهمیت دارد. این عادت خوبی است که باعث می‌شود ما قوی‌تر شویم و بتوانیم فراز و نشیب‌هایی را که در طول مسیر زندگی هر روز برای ما رخ می‌دهند، بهتر کنترل کنیم.

2) تمام دعوت‌های دوست نما را رد کنید

اگر دوست نمایتان، شما را به مهمانی دعوت کرد، دعوت او را رد کنید تا به او منتقل کنید که همه چیز، بین شما دو نفر خوب نیست. برعکس، اگر شما به مهمانی بروید، او فکر می‌کند که همه چیز خوب است. شاید او خودش درک کند و یا این که شما می‌توانید در مورد این که چرا احساس خوبی در مورد ندارید، با او صحبت کنید.

3) با دوست نمایان طعنه آمیز بازی کنید

شما می‌دانید که او به هر حال، دوست شما است. قبل از این که هر کسی آزرده شود، دوست نمای خود را به روش طعنه آمیز، آگاه کنید که عمل منافقانه و دورویانه او عاقبت خوبی نخواهد داشت. اگر او نگرفت و یا وانمود کرد که نگرفته است، می‌توانید همیشه غم و اندوه خود را بیان کنید.

4) بی‌توجهی نعمت است

وقتی دوست نمای شما پشت سرتان در مورد شما حرف می‌زند، حتی اگر بدترین چیزهای ممکن را در مورد شما بگوید، بی‌توجهی می‌تواند روشی عالی برای اثبات این باشد که شما نمی‌توانید تحریک شوید. اما اگر دیدید که خیلی ادامه پیدا کرد مستقیماً با او مواجه شوید و بگویید که نمی‌توانید آن را تحمل کنید. اما مراقب باشید و به خاطر داشته باشید که آن می‌تواند تند و زننده شود.

5) در مورد مشکل با دوست نمای خود بحث کنید و آن را رفع کنید

شما شروع کنید و پیشنهاد دهنده باشید اما به دوست نما بگویید که رفتار او آزار دهنده است. او به احتمال بیشتر تعجب زده خواهد شد و یا حتی ممکن است عصبانی شود. اگر او این کار را نسبت به هر کسی انجام می‌دهد که احتمالش زیاد است، پس جای نگرانی نیست. متهم و گناهکار نباشید حتی اگر رابطه شما کمی به هم خورد. به خصوص، اگر این رابطه طولانی مدت است، صداقت در اولویت است.

6) بر سر کار نیز دوست نما دارید؟

اگر شما همکاری دارید که نسبتاً به خاطر جنبه‌ی رقابتی کار، دوست نما شده است سعی کنید به آن از منظر غیر شخصی نگاه کنید. در مورد نقش خود در تیم مطمئن باشید و به کار خود ادامه دهید. اجازه ندهید رفتار دوست نمای شما به هر قیمتی شده بر شما تأثیر بگذارد و یا شما را تهدید کند. طرز برخورد هماهنگی نسبت به هر کسی در محل کار داشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید.

7) اگر نمی‌توانید از او دوری کنید با او قاطعانه برخورد کنید

از بازیکن متنفر نشوید بلکه از بازی متنفر شوید. اگر او کسی در محل کار شما و یا دوست دوست شما و یا کسی است که نمی‌توانید از او دوری کنید برخی قوانین را متذکر شوید. تا جایی که می‌توانید رسمی باشید، کمتر صحبت کنید و حالات خود را مخفی کنید. درک کنید که رفتار او نمی‌تواند کاری با شما بکند و از همه مهم‌تر، پاسخ‌ها و رفتار خود را کنترل کنید.

8) بگذارید برود، شما دیگران را خواهید یافت

اگر دوست نما، دوست صمیمی شما باشد جدایی از او کاملاً سخت و دشوار است. اگر شما شنیدید که او چیز بدی در مورد شما گفته است و یا دیدید که او کاری مخفیانه انجام می‌دهد، زمان آن است که رابطه‌ی خود را مرور کنید. شما احتمالاً این دشمنی را بعد از پنج سال خوب، فهمیده و درک کرده‌اید اما اگر شما وقتی در کنار این فرد هستید، احساس خوبی ندارید پس این رابطه ارزش این همه درد را ندارد. بگذارید برود و او را رها کنید.


 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.