آلوئه ورا برای پوست

برای مراقبت از پوست، آلوئه ورا بهترین راه حل است. بیایید نگاهی به برخی فواید آلوئه ورا برای پوست بیندازیم.
پنجشنبه، 6 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آلوئه ورا برای پوست
آلوئه ورا برای پوست

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون




 

برای مراقبت از پوست، آلوئه ورا بهترین راه حل است. بیایید نگاهی به برخی فواید آلوئه ورا برای پوست بیندازیم.
آلوئه ورا که به آن آلوئه باربادنسیز نیز گفته می‌شود یک درمان گیاهی مشهور و به خاطر مراقبت طبیعی از پوست، شناخته شده است. آلوئه ورا حاوی آنزیم‌ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها، قندها و عامل‌های طبیعی و ویتامین‌های بی‌شماری است که خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارند. آلوئه ورا هم چنین اثر آرامش بخشی بر روی پوست دارد. کاربرد آلوئه ورا قدمتی کهن دارد و امروزه نیز دنبال می‌شود. استفاده از آلوئه ورا به مصریان و یونانیان باستان برمی‌گردد که از این ریشه‌ی گیاهی برای درمان ناخوشی‌های پوستی مختلف استفاده می‌کردند. یک گیاه شگفت انگیز تلقی می‌شود و امروزه در حوزه‌های مختلفی نظیر پزشکی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم چنین آلوئه ورا برای ترمیم زخم‌های درونی و بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تا حدود زیادی ترمیم آسیب‌های پوستی متعدد نظیر کهیر، خارش سمی، زخم و غیره را سرعت می‌بخشد. ژل آلوئه ورا نیز می‌تواند به عنوان ملین برای تمیز کردن حرکت نامنظم روده‌ها مورد استفاده قرار گیرد. چون پوست قسمتی از بدن ما است که بیشتر بیرون قرار دارد و در معرض آسیب است، می‌تواند دچار مشکلات متعددی نظیر آکنه، آفتاب سوختگی و جوش شود. آلوئه ورای طبیعی به برطرف شدن تمام مشکلات مربوط به پوست کمک می‌کند.

آلوئه ورا برای مراقبت از پوست :

آلوئه ورا یک داروی طبیعی و مفید برای حفظ سلامت پوست و هم چنین درمان بیماری‌های زیادی است. مالیدن ژل آلوئه ورا بر روی مناطق متأثر، نه تنها سرعت ترمیم را بالا می‌برد بلکه هم چنین پوست را نرم و انعطاف پذیر می‌سازد.

• آلوئه ورا در نرم کردن پوست ترک برداشته و خشک مفید است و زیبایی طبیعی پوست را حفظ می‌کند.
• مالیدن ژل و یا عصاره‌ی آلوئه ورا بر روی پوست همانند یک مانع طبیعی عمل می‌کند و در نتیجه پوست ما را از سموم خطرناک حفظ می‌کند.
• آلوئه ورا یک مرطوب کننده‌ی عالی برای پوست است که با افزایش سنتز و استحکام بافت پوست، آن را انعطاف پذیر می‌سازد.
• این گیاه پزشکی، پوست و بافت‌ها را با ویتامین C و E تغذیه می‌کند و در نتیجه از پیری زودرس آن جلوگیری می‌کند.
• آلوئه ورا هم چنین باعث می‌شود پوست، صاف و درخشان شود.
• مالیدن ژل آلوئه ورا به تسکین سوزش و التهاب پوست و هم چنین بهبود بریدگی‌ها و جراحت‌ها کمک می‌کند.
• آلوئه ورا به حذف سلول‌های مرده از پوست و نفوذ موثر و انتقال مواد سالم از طریق پوست کمک می‌کند.
• ژل آلوئه ورایی که بر روی پوست سر استفاده می‌شود با جلوگیری از خشکی پوست و هجوم شوره‌ی سر، آن را مرطوب نگه می‌دارد و تغذیه می‌کند.
• آلوئه ورا به کاهش شدت رنگ دانه‌ها کمک می‌کند و لکه‌های تیره‌ی صورت را روشن می‌سازد.

فواید استفاده از آلوئه ورا :

آلوئه ورا اثرات مثبت زیادی بر روی پوست دارد. این داروی گیاهی طبیعی برای پوست نوزاد نیز ایمن است؛ چون خیلی نرم است و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. آنچه که در اینجا ذکر شده، برخی استفاده‌های مفید این گیاه درمانی است :

• ژل آلوئه ورا حاوی مقادیر زیادی از عامل‌های ترمیم دهنده است که برای پوست مفید هستند.
• مشکلات پوستی متعدد نظیر اگزما، سوختگی، پسوریازیس، التهابات، زخم‌ها و غیره می‌توانند به کمک محصولات حاوی آلوئه ورا، درمان شوند.
• مالیدن عصاره‌ی آلوئه ورا به پوست به کاهش تعداد چین و چروک کمک خواهد کرد.
• استفاده از آلوئه ورا برای مشکلات پوستی، میان افراد زیادی، محبوب است چون خواص مرطوب کنندگی دارد که در ترمیم مشکلات پوستی موثر است.
• آلوئه ورا به تسکین درد ناشی از سرما زدگی و یخ زدگی، گزش حشرات، تاول و سوختگی و غیره کمک می‌کند.
• ژل و عصاره‌ی آلی و ارگانیک آلوئه ورا در محصولات آرایشی نظیر کرم‌های ضد چین و چروک، نرم کننده‌های پوست، ماسک‌های صورت، لوازم آرایشی و رژها به کار می‌رود. هم چنین آلوئه ورا تأثیر ضد آفتاب‌ها را افزایش می‌دهد و تسکین دهنده‌ی حرارتی است که به علت آفتاب سوختگی بر روی پوست ایجاد می‌شود.
• آلوئه ورا رشد میکروبی و قارچی را که تلاش می‌کند به بریدگی‌ها حمله کند و زخم‌ها را باز کند، از بین می‌برد.
• آلوئه ورا به تشکیل مانع حفاظتی دور مفاصل و ماهیچه‌های دردناک و زخمی کمک می‌کند.

آلوئه ورا موجب تسکین بسیاری از ناخوشی‌های پوستی می‌شود و هم چنین به جلوگیری از زیاد شدن آکنه‌ها و جوش‌ها کمک می‌کند. آلوئه ورا به عنوان بخشی از رژیم درمانی پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرد که به تازه، با طراوات، درخشان، روشن و سالم نگه داشتن پوست کمک می‌کند.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.