گل‌های پیازچه‌ای

زمان برش برای هر گل: حدود دو دقیقه، مدت خیساندن در آب 20 دقیقه تا 12 ساعت. این زمان بستگی به نوع پیازچه دارد به همین خاطر باید در این مدت آن‌ها را زیر نظر داشته باشید. پیازچه‌های سخت و طرد تقریباً فوری فر
دوشنبه، 17 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گل‌های پیازچه‌ای
 گل‌های پیازچه‌ای

 

نویسنده: کبری قیصری




 

مواد لازم:

پیازچه با برگ‌های بلند و سالم ته سفت و بزرگ

ابزار و لوازم مورد نیاز:

چاقوی پوست کنی، یک ظرف آب سرد.

نکات و زمان بندی:

زمان برش برای هر گل: حدود دو دقیقه، مدت خیساندن در آب 20 دقیقه تا 12 ساعت. این زمان بستگی به نوع پیازچه دارد به همین خاطر باید در این مدت آن‌ها را زیر نظر داشته باشید. پیازچه‌های سخت و طرد تقریباً فوری فر می‌خورند. زیاد خیساندن آن‌ها موجب سخت شدن بیش از اندازه و دادن نمایی ورقی به آن‌ها می‌شود. بعد از خیساندن باید آن‌ها را درون کیسه‌ای پلاستیکی نگهداری کنید و بعد آن‌ها را در میان سرخس‌های پیازچه‌ای یا دیگر گل‌های سبزیجات بگذارید. اگر آن‌ها را به پهلو بگذارید تقارنشان برهم خواهد خورد.
گل‌های پیازچه‌ای

موارد استفاده:

سه یا چند گل پیازچه‌ای را به ردیف در کنار دیس یا بین کرودیتای یا گل‌های دیگر سبزیجات بگذارید.

گل مینای پیازچه‌ای

1- پیازچه را روی تخته برش بگذارید. از یک سانتی متر مانده به انتهای پیازچه برش بدهید. لایه‌های حلقه‌های پیازچه باید به خوبی دیده شوند. اگر انتهای ریشه دیده می‌شود آن را ببرید. برگ‌ها را از کمی بالاتر از نقطه‌ی پهن شدن ببرید. برگ‌های پیازچه را برای درست کردن سرخس پیازچه‌ای نگه دارید.
2- نوک چاقو را حدود پنج سانتی متر بالاتر از انتهای ریشه روی پیازچه بگذارید. از تکنیک ضربه‌ای مدادی ملایم استفاده کنید و یک برش مستقیم بدهید. پیازچه را کمی بگردانید. برش دوم را موازی با برش اول و در فاصله سه میلی‌متری از آن انجام دهید. به گرداندن پیازچه و ایجاد برش‌های موازی ادامه بدهید تا جایی که تمام دور پیازچه برش بخورد. سعی نکنید برش‌های کوتاه داشته باشید و اطمینان پیدا کنید برش در سراسر پیازچه انجام شده است در غیر این صورت پیازچه شما به شکل نوارهای باریک در خواهد آمد.
گل‌های پیازچه‌ای
3- به آرامی لایه‌های بریده شده پیازچه را از مرکز جدا کرده و گل را باز کنید. آن را در آب سرد بیندازید تا کاملاً باز شود.

گل ستاره‌ای پیازچه

1- مرحله اول گل مینا را انجام دهید.
2- پیازچه را از انتهای ریشه نگه دارید. برای ایجاد شکل مورد نظر به پنج برش شکل نیاز دارید. برای ایجاد اولین برش تیغه چاقو را روی یک سمت پیازچه بگذارید به طوری که نوک آن کمی به سمت داخل و بالا متمایل باشد. از ضربه‌های ملایم رو به پایین استفاده کنید و چاقو را کمی به سمت راست متمایل کنید تا برش اندکی زاویه دار شود. این برش که نیمی از شکل v باشد باید دو سانت ونیم طول داشته باشد.
3- شکل v را با انجام برشی در جهت عکس کامل کنید. فاصله بین نوک v‌ها باید 8 میلیمتر باشد. داخل v‌ها را خالی کنید و بالای یکطرف یکی از آن‌ها را به عنوان نقطه شروع در نظر بگیرید. بعد شکل V کناری را خالی کنید. به ساختن این v‌های باریک در بالای پیازچه ادامه دهید. بعد نوک‌های ستاره را به سمت بیرون خم کنید و آن را در آب سرد بیندازید.

برس پیازچه‌ای

1- این شکل از مینای پیازچه‌ای برش‌هایی در دو سر دارد. وسط پیازچه را به اندازه یک و نیم سانتی متر بدون برش بگذارید در غیر این صورت شکل پیازچه از هم باز می‌شود. ممکن است متوجه شوید که سمت سبز پیازچه نیاز به باز کردن دارد تا با سمت سفید آن هماهنگ شود. آن را در آب سرد بیندازید. از این تزیین برای حاشیه غذاهای ارگانیک یا زیباتر کردن بشقاب‌ها استفاده کنید.
منبع مقاله :
قیصری، کبری؛ (1394)، هنر سفره آرایی و تزیین مواد غذایی، تهران: نشر معیار علم، چاپ هشتم



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما