تاريخ تحليلي اسلام

معرفي اجمالي كتاب: اين كتاب در تحليل تاريخ، موقعيّت جغرافيايي عربستان، اوضاع سياسي قبل از اسلام شروع به بحث و تحليل ظهور اسلام در جزيرة العرب، خصوصيات فردي پيامبر و ماجراهاي مشهور تاريخي بعد از ظهور اسلام، پرداخته است. مؤلف: مباحث كتاب را در هفت فصل تنظيم كرده است. فصل اوّل و دوّم؛ ظهور اسلام، فصل سوم؛ آغاز درگيري ها و جنگ هاي پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ و رحلت آن حضرت، فصل چهارم؛ خلافت پس از
يکشنبه، 6 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تاريخ تحليلي اسلام
تاريخ تحليلي اسلام
تاريخ تحليلي اسلام

نويسنده:حافظ فرزانه

مؤلّف:

دكتر سيد جعفر شهيدي (معاصر)

معرفي اجمالي كتاب:

اين كتاب در تحليل تاريخ، موقعيّت جغرافيايي عربستان، اوضاع سياسي قبل از اسلام شروع به بحث و تحليل ظهور اسلام در جزيرة العرب، خصوصيات فردي پيامبر و ماجراهاي مشهور تاريخي بعد از ظهور اسلام، پرداخته است.

مؤلف:

مباحث كتاب را در هفت فصل تنظيم كرده است. فصل اوّل و دوّم؛ ظهور اسلام، فصل سوم؛ آغاز درگيري ها و جنگ هاي پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ و رحلت آن حضرت، فصل چهارم؛ خلافت پس از پيامبر، ابوبكر و خلافت او، فصل پنجم؛ به حوزه اسلامي پس از شهادت، حضرت علي ـ عليه السّلام ـ ، فصل ششم؛ امويان و فصل هفتم به مروانيان، اختصاص دارد. اين كتاب در عين خلاصه بودن از جامعيت و تحليل هاي خوبي برخوردار است. مؤلف به مناسبت هم نقشه هاي قديمي از عربستان، ايران و ديگر شهرهاي قديمي را در لا به لاي كتاب آورد است. تاريخ تحليلي اسلام استاد شهيدي، از متون درسي دانشگاه ها مي باشد.

وضعيت نشر:

اين كتاب در يك جلد به زبان فارسي به همت مركز نشر دانشگاهي، تهران در سال 1362 ش، به چاپ رسيده است.
منبع:مرکز مطالعات و پژوهش هاي فرهنگي حوزه علميه




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.