گل‌های پیچی سبزیجات

این گل‌ها با سبزیجاتی که کاملاً باریک بریده شده‌اند درست می‌شوند. شلغم زرد، شغلم و چغندر را تمیز بشویید و ته آن‌ها را ببرید. بعد آن‌ها را به یک فروشگاه ساندویچی یا قصابی ببرید تا با کالباس بر آن‌ها را...
سه‌شنبه، 18 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گل‌های پیچی سبزیجات
 گل‌های پیچی سبزیجات

 

نویسنده: کبری قیصری




 

مواد لازم:

شلغم زرد، شلغم یا چغندر به قطر 7 تا 10 سانتی متر.

ابزار و لوازم مورد نیاز:

این گل‌ها با سبزیجاتی که کاملاً باریک بریده شده‌اند درست می‌شوند. شلغم زرد، شغلم و چغندر را تمیز بشویید و ته آن‌ها را ببرید. بعد آن‌ها را به یک فروشگاه ساندویچی یا قصابی ببرید تا با کالباس بر آن‌ها را بدون هیچ ترکی برش‌های باریک بدهند. به طوری که تقریباً به باریکی مقوا بریده شوند. برای این کار باید مبلغ کمی بپردازید. به هر حال با دست نمی‌توانید چنین برش‌های باریکی را بدهید. یک شلغم درشت تقریباً 40 برش می‌شود. از 4 یا 5 برش برای یک گل استفاده کنید. در ضمن به خلال‌های چوبی و ظرفی محتوی آب سرد نیاز خواهید داشت.

نکات و زمان بندی:

بعد از برش پیچیدن هر گل فقط چند دقیقه طول می‌کشد. بعد از بریدن ورقه‌ای نباید پیچیدن را زیاد به تعویق بیندازید. حتی بعد از پیچیدن هم ورقه‌ها شکنندگی زیادی خواهند داشت. بعد از پیچیدن گل‌ها پنج دقیقه آن‌ها را در آب سرد بیندازید تا سفت شوند. بعد تا زمان مصرف آن‌ها را داخل کیسه پلاستیک در یخچال بگذارید. این گل‌ها تغییر رنگ نخواهند داد.
گل‌های پیچی سبزیجات

موارد استفاده:

در گلدان‌های سبزیجات یا تزیین دیس اصلی غذا (این کار را می‌توانید با سیب زمینی هم انجام بدهید بعد آن‌ها را در روغن فراوان سرخ کرده و سرو کنید).
1- ممکن است برای درست کردن این گل‌ها فقط از یک نوع سبزی استفاده کنید یا اینکه ترکیبی از دو یا سه سبزی را در یک گل به کار ببرید. اولین برش را محکم به شکل استوانه ببندید. مرکز این استوانه باید توپر باشد. ورقه سبزی ممکن است در ابتدا ترک بردارد. فقط کافیست به پیچیدن ادامه بدهید، دیگر ترک نخواهد خورد. اکنون برش دوم را دور برش اول بپیچید. آن‌ها را در یک خط مساوی نگذارید. سعی کنید برش اول حدود یک سانتی متر بالاتر از برش دوم قرار بگیرد (در صورت تمایل می‌توانید به جای برش اول یک خلال هویج قرار بدهید).
2- استوانه پیچیده شده را در یک دست نگه دارید و نیمه پایینی برش دیگر را دورآن بپیچید به طوری که نیمی از این برش دورتر از مرکز گل قرار بگیرد. دو طرف ته برش جدید را روی هم بیاورید و آن را با دست کنار هم نگه دارید.
3- یک برش دیگر درست در زیر یا روبروی برش قبلی قرار بدهید. این کار را طوری انجام دهید که برش بعدی بیش از برش دوم از مرکز گل فاصله داشته باشد. در این حالت نگه داشتن گل کار سختی خواهد بود. شما می‌توانید کار را در همین جا متوقف کنید یا برش‌های بیشتری اضافه نمایید. اگر قصد دارید گلبرگ‌های بیشتری برای گلتان بگذارید برش بعدی را در سمت مقابل قرار دهید (گل‌های سیب زمینی با 6 یا 7 گلبرگ ظاهر زیبایی خواهند داشت).
گل‌های پیچی سبزیجات
5- گل‌ها را با دو یا سه خلال چوبی که در ته گلبرگ‌ها فرو می‌کنید محکم نمایید. این خلال‌ها باید از مرکز گل بگذرد و از طرف دیگر بیرون بیاید. خلال‌ها را به طور ضربدری بدون اینکه لب برش‌ها را پاره کند داخل گل فرو ببرید. گل را در داخل آب سرد بگذارید. گل‌ها ظرف چند دقیقه محکم می‌شوند. گل‌ها را در یک کیسه پلاستیکی داخل یخچال بگذارید. قبل از استفاده از گل‌ها برای تزیین می‌توانید اضافه خلال‌های چوبی را با قیچی ببرید.

گل‌های سالامی

شما می‌توانید با برش‌های کالباس سالامی نیز گل درست کنید. مانند توصیه‌های قبلی برگ‌های کالباس را به شکل گل درآورید. ممکن است تا ده برش سالامی را برای درست کردن یک گل زیبا در دیس آنتی پاستو استفاده شود.
منبع مقاله :
قیصری، کبری؛ (1394)، هنر سفره آرایی و تزیین مواد غذایی، تهران: نشر معیار علم، چاپ هشتم



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما