ویتامین C برای آکنه

مصرف ویتامین C برای افرادی که با مشکل آکنه مواجه هستند می‌تواند بسیار مفید باشد. آکنه با آغاز دوران نوجوانی شروع می‌شود. ما همیشه به دنبال کشف راهی برای داشتن پوستی نرم ، انعطاف‌پذیر و زیبا بوده‌ایم. این‌ها تبدیل به
دوشنبه، 6 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ویتامین C برای آکنه

  ویتامین C برای آکنه
 

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

مصرف ویتامین C برای افرادی که با مشکل آکنه مواجه هستند می‌تواند بسیار مفید باشد. آکنه با آغاز دوران نوجوانی شروع می‌شود. ما همیشه به دنبال کشف راهی برای داشتن پوستی نرم ، انعطاف‌پذیر و زیبا بوده‌ایم. این‌ها تبدیل به کلماتی شده است که صرفاً هنگام ورق زدن مجله‌های مد و زیبایی با آن‌ها روبرو می‌شویم. پژوهش‌های انجام شده بر روی درمان آکنه نشان داده است که ویتامین C برای کنترل آکنه مفید است.

فواید ویتامین C برای کنترل آکنه

• بهبود زخم‌هایی که باعث زشت شدن پوست می‌شود.
• ایجاد ایمنی در مقابل عفونت‌ها و مواد سمی; هنگامی که سموم بدن به طور مؤثر دفع نمی‌شود، آکنه‌های شدید ایجاد می‌شود.
• پاکسازی لکه‌ها
• کمک به کاهش قرمزی یا التهاب ایجاد شده در اثر درمان آکنه
• کمک به پوست برای لایه برداری سلول‌های مرده
• مرطوب‌ سازی پوست‌های خشن ، خشک و پوسته پوسته شده
• بهبود بافت پوست و افزایش درخشندگی پوست
• پاکسازی عمیق پوست برای از بین بردن ناخالصی‌هایی که باعث ایجاد آکنه و دانه‌های سر سیاه و سر سفید می‌شود.
• ترمیم پوست و کمک به سلامت آن
• متخصص پوست کرم‌های حاوی ویتامین C تجویز می‌کنند و به کمک آن تولید کلاژن را تحریک می‌کنند که باعث افزایش کشش و استحکام پوست می‌شود.
• کنترل آثار پیری پوست مثل چین و چروک

درمان آکنه با ویتامین C

ممکن است برخی افراد اظهار کنند که بررسی‌های صورت گرفته در مورد اثرات ویتامین C در درمان آکنه به قدر کافی قوی بوده است تا قدرت آن را تأیید کند ولی بررسی‌های صورت گرفته در مورد سازگاری ویتامین C موجود در لوسیون‌های موضعیتی نه وضعیتی محفوظ از خطا است و نه می‌توان تأثیرگذاری آن را تضمین کرد; مگر اینکه این کرم‌ها توسط پزشک متخصص تجویز شود. بهترین راه برای درمان آکنه یا کاهش شدت آن استفاده از روش‌های طبیعی است. غذاهای حاوی ویتامین C بالا مصرف کنید ولی در مصرف آن‌ها اجتناب نکنید.
درست کردن فهرستی از مواد غذایی حاوی ویتامین C بالا می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. بدین ترتیب، می‌توانید تمرکز کنید و به مقدار مناسب از این مواد غذایی استفاده کنید. در این‌ جا به برخی منابع غنی از ویتامین C اشاره شده است.

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص بهبود بخش و پاک کننده‌ی آکنه‌ است. آلوئه ورا طعم تندی دارد. مصرف روزانه‌ی آلوئه ورا به صورت خام یا آب به صورت آبمیوه می‌تواند به بهبود بافت پوست و درخشندگی آن کمک کند.

میوه‌ها

مرکبات را در رژیم غذایی خود بگنجانید و بعد از غذا پرتقال یا هندوانه میل کنید. گریپ فروت ، توت فرنگی و انبه نیز منابع خوبی از ویتامین C است. مصرف آبلیمو با یک فنجان آب و یک قاشق چایخوری عسل می‌تواند به پاکسازی پوست کمک کند.

سبزیجات

مصرف کلم بروکلی ، گل کلم و کلم خام به خاطر دارا بودن ویتامین C بالا می‌تواند به سلامت پوست کمک کند. سعی کنید این سبزیجات را به صورت خام مصرف کنید. پختن آن‌ها ممکن است باعث از بین رفتن مواد مغذی شود.
برای رفع مشکلات پوستی ممکن است به متخصص پوست مراجعه کنید و پزشک پس از ارزیابی‌های لازم مکمل‌های ویتامین C تجویز کند. دوز روزانه‌ی ویتامین C باید بین 1000 تا 2000 میلی‌گرم باشد. از مصرف بیش از این مقدار خودداری کنید. مصرف بیش از حد ویتامین C ممکن است منجر به ایجاد اسهال و در نتیجه کم آبی بدن شود.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.