رجعت بعضي از مردان در عصر ظهور

باز مفضل بن عمر از امام صادق (ع) نقل مي فرمايد که مرداني هم از گذشتگان در عصر ظهور امام زمان (ع) رجعت مي کنند و جزو ياران امام زمان (ع) قرار مي گيرند . اسامي اين عده از شخصيت ها را مفضل بن عمر از قول امام صادق (ع) اين گونه نقل مي کند :
سه‌شنبه، 22 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رجعت بعضي از مردان در عصر ظهور
رجعت بعضي از مردان در عصر ظهور
رجعت بعضي از مردان در عصر ظهور

باز مفضل بن عمر از امام صادق (ع) نقل مي فرمايد که مرداني هم از گذشتگان در عصر ظهور امام زمان (ع) رجعت مي کنند و جزو ياران امام زمان (ع) قرار مي گيرند .
اسامي اين عده از شخصيت ها را مفضل بن عمر از قول امام صادق (ع) اين گونه نقل مي کند : هنگامي که امام زمان (ع) ظهور کند از پشت کعبه 27 نفر از قوم موساي پيغمبر (ع) محشور و زنده شده و به ايشان مي پيوندند . هفت نفر از اصحاب کهف که در قرآن کريم ماجرايشان در سوره کهف آمده ، آن ها هم به سپاهيان امام زمان (ع) ملحق مي شوند .
يوشع ، وصي حضرت موسي - علي نبينا و آله و عليه الصلاة و السلام - جزو بازگشت کنندگان عصر ظهور است . مومن آل فرعون نيز جزو همين شخصيت هاست و دو نفر از مهم ترين شخصيت ها در عصر پيامبر اکرم (ص) و عصر اميرالمومنين (ع) يعني يکي از مهم ترين صحابه رسول خدا (ص) ابودجانه انصاري و سلمان فارسي واز مهم ترين اصحاب اميرالمومنين (ع) مالک اشتر جزو ياران امام زمان (ع) و جزو سربازان ايشان خواهند بود . (1) بر حسب اين روايات در عصر ظهور امام زمان (ع) عده اي از شخصيت هاي برجسته الهي و کساني که در عصر حيات خودشان به عنوان نخبگان از ميان زنان و مردان مومن بودند ، رجعت خواهند کرد . در نتيجه و بر اساس اين باور به همديگر توصيه مي کنيم ؛ بايد در زماني که زندگي مي کنيم در صدد اصلاح اعمال و رفتار و عقايد و نيات خود برآييم ، خودمان را اصلاح کنيم، به عنوان کسي که منتظر ظهور امام زمان (ع) است ، خودسازي را در رأس همه امور خود قرار دهيم ؛ اولا : عقيده مان را پاک و بي اشتباه از مأخذ قابل اعتماد بگيريم . ثانيا : درصدد اصلاح اخلاقي و رفتاري خود برآييم و ارتباط معنوي خود را با امام زمان (ع) بيشتر کنيم . بر دعاهايي که رابطه ي قلبي بين ما و امام زمان (ع) را زياد مي کند ، مداومت داشته باشيم ، دائما آن ها را بخوانيم . دعاهايي که قبلا هم در مورد بعضي از آن ها صحبت کردم ، مانند دعاي ندبه يا همين دعاي عهد که بزرگان ما معمولا با اين ها محشور بودند را در دستور کارمان قرار بدهيم .
به هر حال بيش از هر چيز به ياد امام زمان (ع) باشيم ، براي او دعا کنيم ، به نام او صدقه بدهيم ، به ذکر نام او مشغول باشيم ،ان شاءالله همين حالات ، ما را از ارتکاب معاصي و محرمات و جدا نشدن از معنويات کمک مي کند و ان شاءالله جزو کساني باشيم که در عصر ظهور امام زمان (ع) خداوند ما را جزو سربازان امام زمان (ع) قرار بدهد .
« بمنه و فضله »

پی نوشت:

1. روضة الواعظين : 266/2.

منبع:کتاب ذکر نور در حضور مشتاقان ظهور




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.