درمان‌های خانگی آنفلوانزا

آنفولانزا در نتیجه‌ی عفونت با ویروس‌های آنفلوانزا به وجود می‌آید، و با احتقان بینی، گلو درد و تب مشخص می‌شود. مقاله‌ی پیشِ رو چند داروی خانگی که به کاهش و فرونشاندن این علائم کمک می‌کنند را معرفی خواهد کرد.
پنجشنبه، 24 تير 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
درمان‌های خانگی آنفلوانزا
  درمان‌های خانگی آنفلوانزا

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون



 

آنفولانزا در نتیجه‌ی عفونت با ویروس‌های آنفلوانزا به وجود می‌آید، و با احتقان بینی، گلو درد و تب مشخص می‌شود. مقاله‌ی پیشِ رو چند داروی خانگی که به کاهش و فرونشاندن این علائم کمک می‌کنند را معرفی خواهد کرد.
اصطلاح «آنفولانزا» به یک عفونت ویروسی شایع شناخته شده تحت عنوان آنفلوانزا اشاره دارد که بینی، گلو، برونشها یا نایژها و دیگر بخش‌های سیستم تنفسی فوقانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آنفولانزا، در اکثر موارد، به هیچ گونه عوارض شدید منجر نمی‌شود.
علائم شایع آن، تب، سردرد، سرفه خشک، لرز و تعریق، احتقان بینی، آبریزش بینی، و از دست دادن اشتها را شامل می‌شود. علائم همچنین ممکن است شامل درد پشت، درد اندام، خستگی، ضعف، و احساس بی‌رمقی و بی‌حالی و همچنین اسهال و استفراغ در کودکان باشد. آنفولانزا بسیار مسری است، و به راحتی می‌تواند از طریق عطسه، سرفه، و حتی صحبت کردن انتقال یابد. ذرات ویروس می‌توانند از طریق قطره‌های کوچک منتشر شده توسط افراد مبتلا پخش شده و متعاقباً فرد سالم را آلوده سازند.
درمان‌های خانگی جهت کنترل آنفولانزا
استراحت مهمترین درمان خانگی آنفولانزا به حساب می‌آید. داشتن خواب کافی به آرام ساختن بدن و تقویت سیستم ایمنی جهت دفع عفونت کمک می‌کند.
سوپ مرغ خانگی در عین حال یکی دیگر از درمان‌هایی است که افراد زیادی از آن پیروی می‌کنند. این غذا نه تنها خوشمزه می‌باشد، بلکه به رفع علائم نیز کمک می‌کند.
هنگامی که آنفولانزا با تب، استفراغ یا اسهال همراه باشد، بدن از کم آبی رنج خواهد برد. این امر می‌تواند وضعیت را بیش از پیش تشدید سازد. بنابراین مقدار زیادی آب، آب میوه، چای گیاهی، سودا، نوشیدنی‌های الکترولیتی، سوپ گرم، و غیره مصرف کنید، به این دلیل که بدن را به خوبی هیدراته یا آب‌دار نگه می‌دارند. از مصرف قهوه و دیگر نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنید، به این دلیل که به عنوان دیورتیک (هر ماده‌ای که موجب افزایش جریان ادرار شده، که خود موجب می‌گردد بدن از آب اضافی خلاص شود) عمل می‌کنند.
آقطی سیاه یا انگور کولی (Elderberry) مشخص شده است که فعالیت ضد ویروسی در برابر انواع آنفلوانزا A و B از خود آشکار می‌سازد. غیر از آن، آقطی همچنین به عنوان عامل ضد التهابی طبیعی عمل می‌کند. مطالعات نشان داده است که عصاره اقطی در خلاص شدن از شر علائم آنفلوانزا در طی 2 تا 3 روز و به دنبال آن بهبودی کامل، مفید است.
یکی دیگر از درمان‌های طبیعی جهت کاهش علائم آنفولانزا، استفاده از گیاهی دارویی بنام ریشه شیرین بیان است. این گیاه همچنین طبیعت ضد ویروسی داشته و در آنفولانزا، و همچنین تبخال و هپاتیت مفید می‌باشد.
سرفه خشک ممکن است مانع از داشتن خواب کافی شود، و موجب خستگی می‌گردد. می‌توانید تکه‌های خام از ریشه‌ی زنجبیل را به منضور کاهش سرفه جویده و یا مخلوطی از زنجبیل و عسل را مصرف نمایید. متناوباً، می‌توانید مقداری عسل را در یک فنجان آب داغ مخلوط کرده و هرزمان که احساس می‌کنید نیاز به سرفه دارید، مصرف کنید. همچنین می‌توانید کمی آب لیمو را در این نوشیدنی بچکانید تا به آن طعم و مزه دهد.
شما می‌توانید پرتقال، گریپ فروت، لیمو، پاپایا، گواوا، پوملو، آناناس، نارنگی، آتیس (atis)، گوجه فرنگی، انبه، و غیره مصرف کنید. این میوه‌ها سرشار از ویتامین C، بوده که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بدتر شدن این وضعیت می‌شوند.
میزان سرایت آنفولانزا در زمستان بیشتر است، به این دلیل که این ویروس می‌تواند به خوبی در درجه حرارت پایین‌تر رشد کند. اطمینان حاصل کنید که جنبه‌های احتیاطی را رعایت کرده و از سرایت این عفونت به دیگران جلوگیری ‌نمایید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.