از ناپلئون بناپارات تا نیکولا سارکوزی!

«ما خاطره خوشی از دوران اقامت امام(ره) در نوفل لوشاتو داریم و میان فرانسه با انگلیس و آمریکا فاصله قائل هستیم و به هیچ وجه مایل نیستیم این خاطره خوش را فراموش کرده و فضا را تغییر دهیم».
جمعه، 17 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از ناپلئون بناپارات تا نیکولا سارکوزی!
از ناپلئون بناپارات تا نیکولا سارکوزی!
از ناپلئون بناپارات تا نیکولا سارکوزی!

یک عضو کمیسیون امنیت ملی رویکرد کنونی فرانسه را احیای عصر کشور گشایی‌های ناپلئون بناپارت ارزیابی کرد و از مسئولان فرانسوی خواست برای کم شدن تعداد عذرخواهی‌های خود اندکی با تدبیر عمل کنند.
جواد جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره اظهارات کوشنر وزیر خارجه فرانسه مبنی بر آنکه "باید برای رویارویی نظامی با ایران آماده شویم" اظهار داشت: «آقای سارکوزی به دلایل مختلف علاقمند است به عنوان یک شخصیت و پدیده ویژه و منحصر به فرد در اروپا مطرح شود. این علاقمندی در آنجا زایدالوصف می‌شود که فرانسه بتواند ظرفیت‌های ناپلئون بناپارت را تکرار کند و بناپارتیسم به گمان بسیاری کارشناسان در نوع رفتار و روابط دولت جدید فرانسه مشاهده می‌شود».
وی با اشاره به اظهارت کوشنر وزیر خارجه فرانسه افزود: «بخشی از این اظهارات برای آن است که فرانسه می‌خواهد در سیاست تهاجمی علیه جمهوری اسلامی چند قدم جلوتر از دیگر کشورهای اروپایی باشد و از این ابزار برای افزایش ظرفیت‌های بین‌المللی خود استفاده کند».
این نماینده اصولگرای مجلس تأکید کرد: «فرانسه امروز علاقمند است حتی از ایالات متحده هم چند پله جلوتر باشد و این سیاست تهاجمی علیه جمهوری اسلامی به ضرر حضور فرانسه در عرصه بین‌الملل است و انگیزه آقای کوشنر از این اظهارات همان علاقمندی به چند پله جلو افتادن از آمریکا در تهاجم لفظی به ایران است».
این نماینده مجلس با اظهار اطمینان از اینکه این موضع‌گیری‌ها پشتوانه اجرایی ندارد به موضوع خروج ارتش انگلستان از بصره، ورود آمریکا به صحنه مبارزات انتخاباتی و گزارش‌های مقامات این کشور درباره زیانمند بودن حمله به عراق اشاره کرد و افزود: «فرانسه‌ای که نه آن عده و عده را دارد و نه شرایط بین المللی اجازه این کار ار به او می‌دهد چگونه چنین سخن می‌گوید. این اظهارات به گمان من نوعی درشت‌گویی و لاف‌زنی سیاسی است. ظرفیت فرانسه هم کشورگشایی‌هایی از نوع ناپلئون بناپارت را ایجاب نمی‌کند. آقای سارکوزی در زمان تصدی وزارت کشور به همراه دولت گذشته این کشور از عهده کتنرل یک آشوب خیابانی برنیامندند چگونه اکنون سخن از کنترل یک آشوب منطقه‌ای می‌گویند. مضاف بر اینکه ما هم ساکت نخواهیم نشست و معتقدیم دوران استعمار فرانسه و هر کشور دیگری دیگر تمام شده است».
جهانگیرزاده ادامه داد: «ما خاطره خوشی از دوران اقامت امام(ره) در نوفل لوشاتو داریم و میان فرانسه با انگلیس و آمریکا فاصله قائل هستیم و به هیچ وجه مایل نیستیم این خاطره خوش را فراموش کرده و فضا را تغییر دهیم».
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت: «دولت آقای سارکوزی تا به حال دو بار مجبور به عذرخواهی شده است. یکی در خصوص ترکیه و دیگری درباره دولت آقای نوری المالکی. بهتر است آنها برای زیاد نشدن تعداد عذرخواهی‌شان کمی با تدبیر عمل کنند».
منبع: آفتاب

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط