چرا فیلم‌های بازی‌های ویدیویی، بد هستند!

کهنه‌کاران هالیوود در مورد راهکارهای بهبود فیلم‌های ساخته شده براساس بازی‌های ویدیویی، حرف می‌زنند.
يکشنبه، 21 شهريور 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چرا فیلم‌های بازی‌های ویدیویی، بد هستند!
  چرا فیلم‌های بازی‌های ویدیویی، بد هستند!

 

مترجم: پ. م.
منبع:راسخون



 


کهنه‌کاران هالیوود در مورد راهکارهای بهبود فیلم‌های ساخته شده براساس بازی‌های ویدیویی، حرف می‌زنند.
فیلم‌های ساخته شده براساس بازی‌های ویدیویی معمولا کیفیت خوبی ندارند، اما شاید اوضاع همیشه این‌طور باقی نماند. امروز در نشست DICE Summit، دو تهیه‌کننده باتجربه، «روی لی» (فیلم لگو و رفتگان) و «آدریان آسکاریه» (آدم‌کش حرفه‌ای، مامور 47) در مورد بهبود فیلم‌هایی که براساس بازی‌های ویدیویی ساخته می‌شوند، صحبت کردند.
لی تاکید کرد که هماهنگی با تیم آماده‌سازی اهمیت زیادی دارد. برای این‌که یک بازی ویدیویی مناسب نمایش به عنوان یک فیلم سینمایی باشد، باید تغییراتی روی آن انجام داد، اما اگر فرایند فیلم‌سازی یک همکاری مشترک میان تهیه‌کنندگان فیلم و بازی‌سازان باشد، نتیجه نهایی بهتر خواهد بود.
لی گفت: «اگر تمایل دارید، مخاطبانی را هم که هرگز بازی نکرده‌اند، جذب کنید، نباید تعادل را فراموش کنید. کاری که من انجام دادم این بود که حقوق مالکیت معنوی بازی را در ساخت فیلم در نظر گرفتم، این طور مطمئن می‌شدم جوهره بازی را حفظ کرده‌ام و هر آن‌چه از دستم بر می‌آمده انجام داده‌ام تا بازی‌بازها بتوانند تغییرات انجام شده در فیلم را بپذیرند.»
آسکاریه اضافه کرد معتقد است امروزه اولین مشکل فیلم‌هایی که براساس بازی‌ها ساخته می‌شوند، این است که در بعضی موارد، طراحان بازی ویدیویی در پروژه همکاری ندارند. او از «مارول» به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری میان آدم‌های کارآمد یاد کرد.
«باید بگویم اولین مشکل فیلم‌هایی که براساس بازی‌ها ساخته می‌شوند، همین است. بزرگترین مشکل این است که سازندگان اصلی بازی در ساخت فیلم فراموش می‌شوند. مارول، زمانی تبدیل به مارول شد که خودش شروع به ساختن فیلم‌هایش کرد. فکر می‌کنم اولین راه ساختن فیلم‌های سینمایی براساس بازی‌ها، این است که فیلم‌سازی داشته باشیم که بازی‌ها را می‌شناسد و به آنها علاقه‌مند است، کسی که طرفدار بازی‌ها باشد، فیلم‌ساختن براساس آن‌ها را تنها به چشم یک شغل نبیند و ناشر و طراحان بازی را هم دعوت به همکاری کند.»
آسکاریه، تابستان گذشته فیلم «مامور47» را از سری فیلم‌های هیتمن، تهیه کرد. این فیلم در بین فیلم‌های ساخته شده براساس بازی‌های ویدیویی، بیش از همه مورد هجوم منتقدان قرار گرفت، مشخص نیست آیا تیم IO Interactive در این پروژه همکاری داشته‌اند یا خیر، اما براساس حرف‌های آسکاریه، این اتفاق بعید به نظر می‌رسد.
او ادامه داد در فیلم بعدی‌اش که قرار است با همکاری لی و براساس دیس اکس (Deus Ex) ساخته شود، طراحان بازی در تمام مراحل، حضور خواهند داشت.
«قرار نیست فیلم در خلأ ساخته شود، همه عوامل کاملا درگیر خواهند شد. من فکر می‌کنم فیلم‌های بازی‌های ویدیویی به زودی جایگزین فیلم‌های کمیک بوک خواهند شد. این حرف من شاید هنوز اثبات نشده باشد، اما احساس من این است که اگر فیلم‌سازان، تهیه‌کنندگان، کارگردان و نویسندگان مشتاقی پیدا شوند که به همراه بازی‌سازها کار کنند، این اتفاق خواهد افتاد.»
او گفت چند سال است که فیلم بازی دیس اکس در فرایند ساخت قرار دارد. زمانی قرار بود، اسکات دریکسون، کارگردان فیلم «جن‌گیری امیلی رز»، آن را برای سی‌بی‌اس فیلمز (CBS Films) کارگردانی کند؛ با این وجود در حال حاضر سی‌بی‌اس فیلمز بر روی این فیلم کار نمی‌کند و شریک سرمایه گذار دیگری به زودی اعلام خواهد شد.
آسکاریه گفت زمانی که فیلمی از روی کتاب اقتباس می‌شود، بعضی از عناصر موجود در کتاب تغییر کرده و یا از بین می‌روند، در مورد بازی‌های ویدیویی نیز اغلب چنین اتفاقی می‌افتد. او اضافه کرد انتقادات آتشین بسیاری از طرفداران مامور 47 دریافت کرده است که چرا شخصیت محوری، مامور 47، همان‌طور که در بازی‌های ویدیویی نشان داده شده بود، کاملا کچل نیست. آسکاریه گفت این انتقاد را می‌فهمد و به خاطرش قدردانی می‌کند.
«زمانی پروژه موفقی خواهیم داشت که به جوهره اثر اصلی احترام بگذاریم و افرادی را برای همکاری انتخاب کنیم که این قضیه را درک می‌کنند و مشتاق این کار هستند، نه کسانی که تنها به دنبال ساختن یک فیلم و گرفتن دستمزدشان باشند.»
آسکاریه اضافه کرد امیدوار است فیلم «کیش آدم‌کش» (Assassin's Creed) که به زودی منتشر می‌شود و کمپانی ریجنسی ((Regency Enterprises با همکاری بخش فیلم شرکت یوبی‌سافت آن را تهیه کرده‌اند؛ بتواند اولین فیلم بازی‌های ویدیویی باشد که مخاطب زیادی را جذب می‌کند و بازی‌بازهای قدیمی را هم راضی نگه می‌دارد.
کیش آدم‌کش، دسامبر امسال روی پرده خواهد رفت؛ در حالی که «جنگ‌پیشه» (Warcraft) که بر مبنای حق امتیاز بلیزارد انترتینمنت (Blizzard Entertainment) ساخته شده است، پیش از آن و در تابستان امسال نمایش داده خواهد شد.
لی در حال حاضر فیلم‌های «ماینکرفت» (Minecraft) و پنج شب با فِردی (Five Nights at Freddy's) را تهیه می‌کند؛ در حالی که آسکاریه مدتی طولانی است که در حال کارروی فیلم جاست کاز (Just Cause) است.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما