از شیر ‌خوردن تا شیر شدن

محققان مؤسسه کارولینسکا سوئد در همکاری با پژوهشگران دانشگاه لندن، طی مطالعه‌ای به این نتیجه رسیدند که بچه‌هایی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، در مقایسه با بچه‌هایی که با شیشه شیر تغذیه می‌شوند، بهتر با استرس‌ها برخورد می‌کنند. بعد از بررسی اطلاعات در 8958 بچه 10 ساله، محققان دریافتند بچه‌هایی که از شیر مادر تغذیه کرده بودند، با لحظات پراسترس زندگی مانند طلاق یا جدایی والدینشان، بهتر و راحت‌تر کنار می‌آمدند. محققان بر این باورند که نزدیکی فیزیکی بین مادر و نوزاد،
شنبه، 9 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از شیر ‌خوردن تا شیر شدن
از شیر ‌خوردن تا شیر شدن
از شیر ‌خوردن تا شیر شدن

محققان مؤسسه کارولینسکا سوئد در همکاری با پژوهشگران دانشگاه لندن، طی مطالعه‌ای به این نتیجه رسیدند که بچه‌هایی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، در مقایسه با بچه‌هایی که با شیشه شیر تغذیه می‌شوند، بهتر با استرس‌ها برخورد می‌کنند. بعد از بررسی اطلاعات در 8958 بچه 10 ساله، محققان دریافتند بچه‌هایی که از شیر مادر تغذیه کرده بودند، با لحظات پراسترس زندگی مانند طلاق یا جدایی والدینشان، بهتر و راحت‌تر کنار می‌آمدند. محققان بر این باورند که نزدیکی فیزیکی بین مادر و نوزاد، نقش مهمی را در این زمینه بازی می‌کند.
مطالعات قبلی روی حیوانات نیز نشان داده بود که آن‌ها اگر در اولین روزهای زندگی‌شان با مکیدن از سینه مادر تغذیه شوند، مسیرهای غیر فعالی در مغزشان فعال می‌شود که به کنترل استرس‌ها در دوره‌های بعدی زندگی می‌انجامد.
منبع:http://tandorosti.com

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.