ادارآورهای طبیعی برای فشار خون بالا

دیورتیک‌های طبیعی ادرار کردن را افزایش می‌دهند و مواد اضافی بدن را دفع می‌کنند. این مقاله ارائه اطلاعات درباره چگونگی تاثیر این موارد در کاهش فشار خون را هدف قرار داده است. تجمع مایعات اضافی در بدن یا بازجذب آب می‌تواند
سه‌شنبه، 18 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ادارآورهای طبیعی برای فشار خون بالا
ادارآورهای طبیعی برای فشار خون بالا

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

دیورتیک‌های طبیعی ادرار کردن را افزایش می‌دهند و مواد اضافی بدن را دفع می‌کنند. این مقاله ارائه اطلاعات درباره چگونگی تاثیر این موارد در کاهش فشار خون را هدف قرار داده است. تجمع مایعات اضافی در بدن یا بازجذب آب می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود. برخی اوقات، سدیم دریافت شده از طریق غذا خوردن علت اصلی تجمع مایعات و بازجذب آب است که آماس نامیده می شود.
اگر به پزشک مراجعه کنید، او ممکن است مصرف داروهایی را توصیه کند که به عنوان دیورتیک عمل می‌کنند تا مایعات اضافی بدن را دفع کنند. برخی اوقات، از دیورتیک‌های طبیعی برای کاهش بازجذب آب استفاده می‌شود. باید اشاره کرد که اگرچه شواهد علمی قوی برای اثرگذاری این مواد وجود ندارد ولی، هنوز هم سال هاست که از آن ها استفاده می‌شود. لازم است قبل از استفاده از این ها با پزشک خود مشورت کنید.
دیورتیک‌های طبیعی برای کاهش فشار خون
سیر: سیر یکی از بهترین روش های طبیعی برای کاهش فشار خون در نظر گرفته می‌شود. مصرف خود سیر یا به صورت پودر اختلال یا اسپاسم عروق را کاهش می‌دهد، به حفظ ضربان قلب کمک می‌کند و علائم فشار خون بالا مانند سرگیجه یا تنگی نفس را کاهش می‌دهد.
برنج قهوه ای: برنج قهوه ای نه تنها یکی از بهترین دیورتیک‌های طبیعی است بلکه همچنین حاوی کلسیم و نمک کمی است از اینرو، برای کاهش فشار خون عملکرد بسیاری خوبی دارد. رژیم غذایی حاوی برنج قهوه ای غنی شده با کلسیم اثر تسکین دهنده ای روی دستگاه عصبی دارد و علائم فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.
قاصدک: اگرچه شواهد علمی دال بر اثرگذاری قاصدک در کاهش فشار خون وجود ندارد ولی، هنوز هم یکی از بهترین مواد غذایی بدین منظور است. چای قاصدک بازجذب آب در بدن را کاهش می‌دهد. ولی، بهتر است قبل از استفاده از این روش با پزشک مشورت کنید چون، ممکن است با برخی آنتی بیوتیک ها تداخل داشته باشد.
دانه کرفس: مصرف این گیاه با رژیم غذایی یا به صورت کپسول های موجود که حاوی ترکیب دیورتیکی است که می تواند به افزایش دفع ادرار و در نتیجه کاهش فشار خون کمک کند. برخی مطالعات نشان داده اند که کرفس گردش خون را افزایش می‌دهد. مصرف دانه کرفس ممکن است منجر با بروز واکنش آلرژیک شود پس، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.
انگور فرنگی: مصرف یک قاشق غذاخوری عسل و مخلوط آب انگور فرنگی هنگام صبح برای کاهش فشار خون توصیه می‌شود.
هندوانه: این باور وجود دارد که هندوانه عامل محافظی در برابر فشار خون بالاست که رگ های خونی را منبسط می‌کند و به این ترتیب فشار خون را کاهش می‌دهد.
جعفری: جعفری یکی از بهترین دیورتیک‌های طبیعی برای کاهش فشار خون است. جعفری حاوی پتاسیم زیادی است که به کاهش مقدار سدیم بدن کمک می‌کند. همچنین، این باور وجود دارد که اگر جعفری به صورت چای مصرف شود تاثیر بهتری دارد.
لیمو: لیمو علاوه بر اینکه غنی از ویتامین C است حاوی ویتامین P نیز هست. چای لیمو مانع شکنندگی مویرگ ها می شود.
داروهای دیورتیک OTC رایج ترین روش کاهش فشار خون است. مکانیسم این کار دفع نمک و آب اضافی از طریق ادرار است که به نوبه خود فشار خون را کاهش می‌دهد. قرن هاست که از این دیورتیک‌های طبیعی برای کاهش فشار خون استفاده می‌شود‌ ولی، به یاد داشته باشید برای جلوگیری از اثراتی مانند واکنش های آلرژیک با پزشک مشورت کنید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.