تشخيص کافي يا کم بودن شير مادر

کودکي که شير مادر او را سير نمي کند، دائما ً بيقراري مي کند و با اين که چند لحظه اي از شير خوردن او نگذشته است، از خواب بيدار مي شود و گريه مي کند. البته تنها گريه ملاک تشخيص نيست، زيرا ممکن است گريه او ناشي از دل درد باشد و همان طور که در بالا نيز اشاره شد، کنترل وزن او راهنماي مناسبي است. در صورتي که روند افزايش وزن طبيعي کودک کندتر ازحد معمول بوده و طفل مرتباً بيقراري مي کند، با نظر متخصص اطفال مي توان نوع و مقدار شير کمکي را مشخص
چهارشنبه، 11 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تشخيص کافي يا کم بودن شير مادر
 تشخيص کافي يا کم بودن شير مادر
تشخيص کافي يا کم بودن شير مادر

بهترين راه براي تشخيص آن،کنترل هفته اي وزن کودک و روند طبيعي افزايش آن مي باشد. توجه به رضايت خاطر و آرامش کودک نيز از فاکتورهاي مهم ديگر در اين زمينه محسوب مي گردد.
کودکي که شير مادر او را سير نمي کند، دائما ً بيقراري مي کند و با اين که چند لحظه اي از شير خوردن او نگذشته است، از خواب بيدار مي شود و گريه مي کند. البته تنها گريه ملاک تشخيص نيست، زيرا ممکن است گريه او ناشي از دل درد باشد و همان طور که در بالا نيز اشاره شد، کنترل وزن او راهنماي مناسبي است. در صورتي که روند افزايش وزن طبيعي کودک کندتر ازحد معمول بوده و طفل مرتباً بيقراري مي کند، با نظر متخصص اطفال مي توان نوع و مقدار شير کمکي را مشخص نمود.
منبع: کتاب کودک من




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.