در اطراف دلها پرسنه مي زني

اين نامه را بخوان . اين نامه را مي نويسم ولي به هيچ صندوق پستي اي نمي اندازم ؛ با اينکه مي دانم تمام پستچيها نشاني تو را مي دانند . فقط به خاطر اينکه صندوقها دلشان پر از حرفهاي تکراري و ملال آور است ؛ پر از نامه هاي اداري و رسمي و شايد احوالپرسي هم .من نامه ام را در باد رها مي کنم . نامه ام را از باد بشنو . تو که نامت تکيه کلام همه ي بادهاست . در نامه ام نوشته ام - حالا حتما خواهي خواند - که سخت تنهايم . عصرها که مي شود ، زل مي زنم به ياس سپيد خانه که دو
شنبه، 28 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در اطراف دلها پرسنه مي زني
در اطراف دلها پرسنه مي زني
در اطراف دلها پرسنه مي زني

سلام !
اين نامه را بخوان . اين نامه را مي نويسم ولي به هيچ صندوق پستي اي نمي اندازم ؛ با اينکه مي دانم تمام پستچيها نشاني تو را مي دانند . فقط به خاطر اينکه صندوقها دلشان پر از حرفهاي تکراري و ملال آور است ؛ پر از نامه هاي اداري و رسمي و شايد احوالپرسي هم .
من نامه ام را در باد رها مي کنم . نامه ام را از باد بشنو . تو که نامت تکيه کلام همه ي بادهاست . در نامه ام نوشته ام - حالا حتما خواهي خواند - که سخت تنهايم . عصرها که مي شود ، زل مي زنم به ياس سپيد خانه که دو تا ياکريم ، پستش نشسته اند و ياسهاي کال را نفس مي کشند . دلم سفال مي شود و ترک مي خورد .
نگاهي هم به اين حوالي بينداز . حياط خانه مان غربيل تنهاييهاست . ابرها روي سرش ايستاده اند و منتظر فرمان آتش اند .
اين نامه را بخوان . تمام بغضهاي من در اين نامه اند . بخوان تا ببيني که پر از عصرهاي جمعه ام . بخوان تا ببيني که حياط دل مرا هم ابرها انباشته اند . به پيوست اين نامه چيزهاي ديگري هم برايت مي فرستم . حتما نگاه خواهي کرد :
پرونده اي از روزهاي رفته
طوماري از سرودهاي دختران پست دار قالي
کتابي از دلهاي مچاله شده
پوشه اي از آههاي منتشر شده
پاکتي از آرزوهاي بر آورده نشده
يک کف دست ، روح پژمرده و سياه
يک آينه پر از نگاههاي خيس و حسرت آميز
و يک سري حرفهاي نگفتني ... .
اين روزها که در اطراف دلها پرسه مي زني ، سري هم به دل ما بزن که تنگ توست . فضاي خالي بين من و همسايه مان را از باران نفسهايت پر کن . بيا ما را هم آشتي بده .
ديگر ملالي نيست جز رد شدن خسوف روي ماهت . زودتر بيا هواي ياسهاي حياط را تازه تر کن ! يا کريمها منتظرت هستند .
از جانب همه ي بچه ها :
دل. دل روسياه
منبع: حديث زندگي




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط