تمیز کردن فریزر

از ساینده‏ ها استفاده نکنید. هنگامی که ضخامت یخ درون فریزر به حدی برسد که از بسته شدن مناسب درب آن جلوگیری کند، باید یخ را آب کرد. وجود مقدار زیادی یخ در داخل فریزر سبب کاهش کارآیی آن می‏شود. برای این کار
دوشنبه، 14 بهمن 1387
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
تمیز کردن فریزر
تمیز کردن فریزر:
تمیز کردن فریزر:
 
برای تمیز کردن جدار بیرونی فریزر و قفسه‏های آن از آب گرم و صابون ملایم یا پودر شستشو استفاده نمایید.
از ساینده‏ها استفاده نکنید. هنگامی که ضخامت یخ درون فریزر به حدی برسد که از بسته شدن مناسب درب آن جلوگیری کند، باید یخ را آب کرد. وجود مقدار زیادی یخ در داخل فریزر سبب کاهش کارآیی آن می‏شود. برای این کار، بسته‏های غذای خود را به یخچال منتقل کنید یا آنها را در روزنامه خوب بپیچید و بر روی میز قرار دهید. بهتر است دوازده ساعت قبل از تخلیه فریزر درجه آن را روی سردترین وضعیت قرار دهید، تا غذاها کاملاً منجمد شوند تا بتوانند مدت زیادتری را در خارج از فریزر بگذرانند. یخها را با یک پاروی چوبی یا تیغه پلاستیکی بتراشید. از هیچ وسیله تیزی استفاده نکنید.
اگر لازم بود بر روی قسمتهای یخ‏زده آب سرد بپاشید تا عمل ذوب تسریع شود. سپس داخل دستگاه را به دقت با آب ولرم حاوی یک قاشق غذاخوری جوش‏شیرین به ازاء هر لیتر آب بشویید. سپس با آب ولرم آبکشی نمایید و با پارچه نرم خشک کنید. دستگاه را به برق بزنید و بگذارید به مدت نیم ساعت کار کند؛ سپس غذاها را سر جایشان برگردانید. اگر به مسافرت طولانی می‏روید و می‏خواهید فریزر را خاموش نگاه دارید، آن را بر اساس روشی که گفته شد تمیز کنید و درب آن را باز بگذارید.
اگر برق قطع شد، درب فریزر را تا آنجا که ممکن است باز نکنید. لازم است بدانید که حدود 44 ساعت طول می‏کشد تا مواد درون یک فریزر با بار کامل شروع به نرم شدن و آب شدن کند. در فریزرهای با بار کمتر غذاها کمی سریع‏تر نرم و ذوب می‏شود.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.