رژيم غذايي زنان باردار

در دوران بارداري رعايت يک برنامه غذايي صحيح و متناسب با نيازهاي ويتاميني، پروتئيني و انواع عناصر حياتي ديگر از اهميت فوق العاده اي برخوردار است. زن باردار بيش از هر چيز بايد به کيفيت مواد غذايي مورد مصرف خود بينديشد و اين که بنابر اعتقاد برخي، زن حامله بايد دو برابر يک فرد معمول غذا بخورد، نظري نادرست و حتي اشتباه است. در واقع در دوران بارداري لازم است از کاهش و افزايش وزن جلوگيري به عمل آيد. مصرف بيش از حد «کالري غير مفيد»، کربوهيدرات
شنبه، 17 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رژيم غذايي زنان باردار
 رژيم غذايي زنان باردار
رژيم غذايي زنان باردار

در دوران بارداري رعايت يک برنامه غذايي صحيح و متناسب با نيازهاي ويتاميني، پروتئيني و انواع عناصر حياتي ديگر از اهميت فوق العاده اي برخوردار است. زن باردار بيش از هر چيز بايد به کيفيت مواد غذايي مورد مصرف خود بينديشد و اين که بنابر اعتقاد برخي، زن حامله بايد دو برابر يک فرد معمول غذا بخورد، نظري نادرست و حتي اشتباه است. در واقع در دوران بارداري لازم است از کاهش و افزايش وزن جلوگيري به عمل آيد. مصرف بيش از حد «کالري غير مفيد»، کربوهيدرات هاي ساده، چربي ها و پروتئين موجب بالا رفتن غير طبيعي وزن مادران گرديده و نهايتاً وي را در معرض ابتلا به انواع بيماري هاي متابوليسمي ازقبيل ديابت، فشار خون بالا و غيره قرار مي دهد.
خانم هايي که به طور طبيعي دچار اضافه وزن مي باشند، طي دوران بارداري نبايد از رژيم لاغري خاصي پيروي کنند، بلکه بايستي با تغيير عادات غذايي معمول خود وگنجاندن غلات کامل (همراه با سبوس) به جاي انواع پوست گرفته شده آنها و مصرف بيشتر ميوه و سبزيجات از اضافه تر شدن وزن به طور غير طبيعي پيشگيري نمايند.
خانمهاي کم وزن نيز بايستي همراه با بالا بردن کيفيت مواد غذايي مورد مصرف خود و در پيش گرفتن يک رژيم غذايي متنوع تر، کامل تر و پرکالري تر نسبت به هميشه، وزن متعادل و متناسبي پيدا کنند.
شکي نيست که در دوران بارداري مصرف کالري بايد بيش از سابق باشد، اما برقراري و حفظ تعادل در اين زمينه ازضروريات است. جنين براي برخورداري از يک رشد مناسب و طبيعي نياز به پروتئين، ويتامين، چربي، مواد معدني و قند دارد و تنها اضافه وزن که معمولاً ناشي از زياده روي در خوردن و کم تحرکي است، دليل بر تأمين احتياجات جنين نيست.
منبع: کتاب کودک من




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.