ورود به دهه شکوفایی

بدنه مدنى کشور باید نسبت به تلاشى که جامعه سیاسى براى تحقق سیاست‌ها به خرج مى‌دهد، حساس و شکوفایى آن را نیز شاهد باشد، یعنى از پروژه‌ها منتفع شود. در اصل مردم و بدنه مدنى کشور باید نسبت به تلاشى که جامعه سیاسى
يکشنبه، 18 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
ورود به دهه شکوفایی
ورود به دهه شکوفائی
 
 
نویسنده: رضا رمضانی
نامگذارى سال 87 به‌عنوان سال نوآورى و شکوفایى از سوى رهبر معظم انقلاب به معناى وجود زمینه‌هاى ایجاد نوآورى در کشور است و از جهتى دیگر تاکیدى است بر عزم ملى ایران براى تحقق اهداف متعالى خود.
بدنه مدنى کشور باید نسبت به تلاشى که جامعه سیاسى براى تحقق سیاست‌ها به خرج مى‌دهد، حساس و شکوفایى آن را نیز شاهد باشد، یعنى از پروژه‌ها منتفع شود. در اصل مردم و بدنه مدنى کشور باید نسبت به تلاشى که جامعه سیاسى یا جامعه حکومتى براى تحقق پروژه ها و سیاستها به خرج مى دهد، حساس باشند و پروژه هایى که دولت یا جامعه سیاسى در سال 84 و حتى قبل از آن هم شروع کرده باید در سال 87 به مرحله کلید خوردن و اتمام برسد و شکوفا هم باشد، یعنى جامعه از این پروژه‌ها نفع ببرد. این پروژه‌ها مى‌تواند ثمره اقتصادى داشته باشد و تاثیر مثبت در عرصه‌هاى اشتغال، فعال شدن جوان در عرصه صنعت و علم و فناورى و مبارزه با بیکارى بگذارند و ثمرات سیاسى و اجتماعى و فرهنگى آنها نیز همان خودباورى و اتکا به نفس و ایجاد این روحیه است که اگر کارى در ایران شروع مى‌شود روزى پایان مى‌پذیرد و این کارى که دولت یا یک گروهى شروع کرده‌اند، منجر به این مى‌شود که یک ثمراتى در جامعه داشته باشد.مشکلات کشورهاى در حال توسعه بسیار بالاست. شکوفایى و ثمره اقتصادى خود به خود در مرحله اول خیلى دیر نمود پیدا مى کند، زیرا وقتى مى‌خواهید در جوامع در حال توسعه مشکلات را حل کنید آنقدر زمان نیاز دارید که شاید حتى یک نسل هم نتواند این ثمره را ببینند، لذا این شکوفایى‌ها اهمیت بسیار پیدا مى‌کند و باید یک کار خاص صورت گیرد. کار خاص در مرحله شکوفایى آن است که باید به گونه اى فضاسازى شود که مردم گزارشهاى آمارى را لمس کنند و بشنوند لذا ایجاد اتفاق در کمیت آمارى در یک جهان در حال توسعه حائز اهمیت است یعنى این آمار باید براى جامعه مدنى ملموس شود.
نوآورى در بسترى اتفاق مى افتد که با علم روز و فضاى پیچیده روز آشنایى وجود دارد .رسیدن به شکوفایى اقتصادى مراتب و درجاتى دارد یعنى نمى توان یکباره چشمانمان را باز کنیم و شکوفایى ببینیم. مراتبى که در رسیدن به نمو سیاسى اقتصادى و فرهنگى است باید طى شود و کشور این مراحل را در 3 سال گذشته دنبال کرده و سال 87 سال نوآورى است.سال نوآورى به این معنى که درگیر امور واقعى شدن در سال 87 نیازمند یک سرى ابتکارات است. معتقدیم سالى که پروژه ها به مرحله نهایى خود مى رسد، آن سال یک سال حیاتى براى یک سیاستگذار است زیرا هم پروژه هاى سابق را تثبیت مى کند و هم فضایى را ایجاد مى کند که این پروژه ها رشد پیدا کنند.براى تحقق بعد “شکوفایی” مورد اشاره در نامگذارى امسال ، نیازمند آن هستیم که کارهاى انجام شده در 30 سال گذشته را “جمع” کنیم و به جاى آغاز کارهاى جدید و بى مورد سعى کنیم کارهاى نیمه تمام گذشته را با سرعت به اتمام برسانیم.
دولت باید بتواند در سال جارى از همه ظرفیت خود به همراه ظرفیتهاى بخش خصوصى ، افراد ، شرکت‌ها ، نهادها و احزاب و گروه‌ها در یک بسیج عمومى استفاده کند . همکارى همه بخش ها و افراد و گروه‌ها با دولت براى تحقق شکوفایى الزامى است و در این مسیر باید تنگ نظرى ها و احتیاط هاى غیر لازم کنار گذاشته شود و با گشاده رویى و استقبال از همه توانمندى ها ، راه شکوفایى گشوده گردد .بر مبناى نامگذارى سال نوآورى و شکوفایى ، میل به سطوح برتر پیشرفت و عدالت، اهمیت بیشترى خواهد یافت و با اصلاح و بهینه‌سازى نظامات اقتصادى و اجتماعى در داخل و ارتقاى جایگاه منطقه‌اى و بین‌المللی، دهه چهارم انقلاب دوره شکوفایى ظرفیت‌هاى بالقوه کشور و نوآورى در عرصه‌هاى پیشرفت و عدالت خواهد بود.
منبع:رسالت



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.