چگونه قلب شما از کار می‌افتد؟

سیگار کشیدن را ادامه دهید. مصرف سیگار باعث افزایش فشار خون و لخته شدن خون و کاهش کلسترول خوب می‌شود. شاید ترک عادت سیگار کشیدن برای شما سخت باشد ولی به محض ترک کردن بزرگترین پاداش
پنجشنبه، 1 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه قلب شما از کار می‌افتد؟
چگونه قلب شما از کار می‌افتد؟

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون
 

1. سیگار کشیدن را ادامه دهید. مصرف سیگار باعث افزایش فشار خون و لخته شدن خون و کاهش کلسترول خوب می‌شود. شاید ترک عادت سیگار کشیدن برای شما سخت باشد ولی به محض ترک کردن بزرگترین پاداش که سلامتی است را به دست می‌آورید. پس از گذشت چند روز از ترک سیگار شما احتمال بیماری قلبی را در خود کاهش داده‌اید و بعد از ترک سیگار به مدت یک سال احتمال بیماری قلبی در شما نصف می‌شود. اگر شما ده سال سیگار نکشید مانند فردی می‌شوید که اصلاً سیگار نکشیده‌اید.
2. به درد قلبی خود بی‌توجه باشید. اگر درد قلب شما بعد از فعالیت ورزشی بروز می‌کند ممکن است یک هشدار برای بیماری قلبی باشد. اما اگر این درد بعد از مصرف غذای سنگین ایجاد شود، می‌تواند به درد معده مرتبط باشد. درد قلبی فشارنده است و به شانه، چانه و پایین بازوی چپ میزند. برای تایید درد قلبی نیازمند تشخیص آزمایشگاهی است.
3. بپذیرید بیماری قلبی در ژن شما قرار دارد و کاری نمی‌شود برایش کرد! داشتن خانواده با بیماری قلبی می‌تواند عامل خطر بسیار قوی برای ایجاد این بیماری در شما باشد. انجمن پزشکی امریکا بیان کرد کسی که در خانواده‌اش سابقه بیماری وجود دارد اگر قرص‌های پایین آورنده چربی خون استفاده کند نسبت به کسی که سابقه خانوادگی ندارد، احتمال خطر بیماری کمتر هم می‌شود.
4. به چکاب خود بی‌اهمیت باشید. اگر شما خود را چکاب نکنید با عواملی که سبب تهدید سلامت قلب شما می‌شود، آشنا نمی‌شوید و نمی‌توانید برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی- عروقی اقدام کنید. یادتان باشد ابتلا به بیماری قلبی منجر به درمان با هزینه‌های بالا و مشکلات شدید می‌شود.
5. بی‌تحرک و خانه نشین باشید. افزایش تحرک منجر به کاهش کلسترول بد و کاهش وزن می‌شود.
6. داروهای قلبی مورد نیاز خود را مصرف نکنید.
7. به افزایش سایز کمر خود بی‌توجه باشید و شلواری با سایز بزرگتر بخرید. چربی دور شکم علاوه بر دو برابر کردن احتمال بیماری قلبی در فردی با چاقی سیبی شکل ، احتمال ابتلا به دیابت را نیز بیشتر می‌کند.
8. به تپش قلب خود اهمیت ندهید. تپش قلب و تنگی نفس به همراه ناراحتی قفسه سینه می‌تواند عامل خطر بیماری جدی قلبی باشد.
9. به فشار خون بالای خود بی‌توجه باشید. عدم توجه به فشار خون بالا منجر به بیماری قلبی می‌شود؛ زیرا قلب افراد با فشار خون بالا سخت‌تر کار می‌کند.
10. بدون منع غذا بخورید. زمانی که شما اضافه وزن دارید نباید غذاهای پر چرب مصرف کنید. یک رژیم غذایی سرشار از میوه وسبزی برای خود تهیه نمایید و از چربی‌های خوب استفاده کنید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.