چطور می توانید یک فوتبالیست موفق باشید

براي اينكه يك فوتباليست سرحال و موفق باشيد بايد بطور جدي تغذيه خود را زير نظر داشته باشيد . با درست خوردن و آشاميدن مي توانيد آمادگي خود را در حد ماكزيمم حفظ كنيد. ريچاردهاوكينز رئيس كميته علوم و تحقيقات اتحاديه فوتبال انگليس مطالب مهمي را در اين مطلب در مورد رژيم غذايي و بويژه نوشيدن آب توسط بازيكنان حرفه اي
چهارشنبه، 16 ارديبهشت 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چطور می توانید یک فوتبالیست موفق باشید
چطور می توانید یک فوتبالیست موفق باشید
چطور می توانید یک فوتبالیست موفق باشید





براي اينكه يك فوتباليست سرحال و موفق باشيد بايد بطور جدي تغذيه خود را زير نظر داشته باشيد . با درست خوردن و آشاميدن مي توانيد آمادگي خود را در حد ماكزيمم حفظ كنيد.
ريچاردهاوكينز رئيس كميته علوم و تحقيقات اتحاديه فوتبال انگليس مطالب مهمي را در اين مطلب در مورد رژيم غذايي و بويژه نوشيدن آب توسط بازيكنان حرفه اي مطرح كرده است. توجه به اين نكات به شما كمك خواهد كرد كه يك فوتباليست موفق باشيد و آمادگي خود را راحت تر حفظ كنيد
چطور می توانید یک فوتبالیست موفق باشیديك بازيكن فوتبال چه ميزان از مايعات بدن خود را در يك مسابقه از دست مي دهد؟
بازيكنان در طول بازي فوتبال حدود 1500 كيلو كالري انرژي مصرف مي كنند. براي يك بازيكن مرد بطور ميانگين و در شرايطي كه هيچ تمريني انجام ندهد 2500 كيلوكالري انرژي نياز است حتي امكان دارد يك بازيكن در طول يك مسابقه سنگين تا 3 كيلوگرم از وزن بدن خود را از دست بدهد كه اين معادل 5 ليتر مايعات مي شود.
چه ميزان مايعات بايد قبل، در حين و بعد از يك بازي توسط يك بازيكن مصرف شود؟
اين مرحله از آماده سازي بايد در تمرينات پيش فصل و در حاليكه بازيكن از كوران مسابقات بدور است انجام شود. يك بازيكن بهتر است يكساعت قبل از شروع مسابقات تداركاتي حدود 500 ميلي ليتر از مايعات بنوشد كه بسيار مفيد خواهد بود.
بازيكن بايد قبل و بعد از بازي خود را وزن كند. بنابراين برايش مشخص خواهد شد كه چقدر از وزن بدن خود را از دست داده است. براي هر يك كيلوگرم وزن از دست رفته بايد 5/1 ليتر مايعات و آب مصرف كند.
آيا اتحاديه فوتبال انگليس رژيم خاصي را براي بازيكنان جوان توصيه مي كند؟
ما به بازيكنان جوان توصيه هايي را مي كنيم اما تشخيص اهميت مصرف حداقل 5 وعده ميوه و سبزيجات در طول روز و بطور روزمره مهمترين توصيه ما است.
لطفاً مثال خاصي را بعنوان يك وعده غذاي خوب و نوشيدني سودمند براي فوتباليستها بزنيد.
جوجه و پاستا با سبزيجات و گوجه فرنگي بعنوان يك غذاي كامل و آسان مي تواند تلقي شود. در مورد مايعات يك ليوان شير كاكائو كم چربي- بويژه پس از بازي- در كنار هم به ميزان كافي كربوهيدرات ها و پروتئين براي بدن فراهم مي كند.
بهترين برنامه غذايي كه شما درمدت حضورتان در اتحاديه فوتبال انگليس مطالعه كرده ايد چه بوده است؟
البته موارد كاملاً راضي كننده نبوده است اما بر اين برنامه در چند روز قبل از بازي و در روز بازي تأكيد زيادي شده است. اكثر بازيكنان بلافاصله قبل از بازي عصبي مي شوند و خوردن غذا تا سه ساعت پيش از باي اين مسأله را تشديد مي كند. اين نشان مي دهد كه هضم در اين زمان محدود مي شود و بازيكن از غذاي پيش از مسابقه چيز قابل توجهي به دست نمي آورد. چنين بازيكناني بايد بيشتر از مايعات استفاده كنند تا كالري مورد نياز خود را كسب كنند و اطمينان پيدا كنند كه درروزهاي مسابقه براي حضور در ميدان آمادگي دارند.
چه بازيكني را بياد مي آوريد كه بيش از همه به اصول تغذيه پايبند بوده است؟
نمي توانم شخص خاصي را نام ببرم. اما معتقد هستم كه بهترين بازيكنان حرفه اي مطمئناً برنامه غذايي منظم و مشخصي دارند.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما