روش ساختن loadدرصدی در swish
امروز روش ساختن load درصدي رو در swish به طور كامل و قدم به قدم توضيح ميدم. قبل از هر چيز بايد يادتون باشه كه در swish 2.0 امكان ساختن load به صورت يك درصد، يك درصد مهيا نيست اما در swishmax به علت اضافه شدن قابليت اسكريپت نويسي پيشرفته، امكان ساختن اين نوع loading هم فراهم شده. بهتره براي شروع loading رو در swish 2.0 كه ساختنش هم آسونتره ياد بگيريم.
loading پيش فرض من براي يك انيميشن با 500 فريم آماده شده و در 5 قسمت هست كه به صورت %20 به %20 نمايش داده ميشه (يعني از %0 شروع ميشه، بعد %20، بعد %40 و تا... %100) و اما روش ساختن loading:
1- نام Scene مربوط به انيميشن اصلي رو MainMovie بگذاريد. از منوي Insert يك Scene جديد اضافه كنيد. نام اين Scene را Loading بگذاريد. (شكل 1)
2- در Scene Loading يك مستطيل ايجاد كنيد و سپس اين مستطيل رو به 5 بخش مساوي تقسيم كنيد. هر كدام از اين 5 بخش زماني نمايش داده ميشوند كه %20 از انيميشن اصلي load شده باشد. يعني بخش اول پس از بار شدن %20 اول، بخش دوم پس از بار شدن %20 دوم و الي آخر... توجه كنيد كه اين تكهها رو بايد پشت سر هم قرار دهيد تا حالت يك نوار در حال پر شدن رو براي كاربر داشته باشه. در فريم 0 از remove براي عدم نمايش اين تكه استفاده كنيد (شكل 2).
3- يك متن با عبارت loading... به اين scene اضافه كنيد. و سپس در فريم 1 يك افكت دلخواه (مثل transform) رو به اين متن اضافه كنيد و طولش رو 9 انتخاب كنيد.
4- حالا بايد در فريم 10 يك action به scene loading اضافه كنيد. براي اين كار در پنجره timeline يا outline بر روي loading كليك كنيد. سپس در بخش actions بر روي تب Actions كليك كنيد و پس از زدن Add Event و انتخاب فريم 10، بر روي add action كليك كرده و گزينه if frame loaded رو انتخاب كنيد. سپس در محل properties مربوط به اين Action فريم 100 و Scene Movie رو انتخاب كنيد. (شكل 3)
5- حالا بدون اينكه از روي action if frame loaded كنار برويد دوباره بر روي دكمه add action كليك كنيد و اينبار عبارت goto frame را انتخاب كنيد. سپس در محل properties مربوط به اين action فريم 12 رو وارد كنيد. (شكل 4)
6- در فريم 11 يك action ديگر اضافه كنيد. بر روي اين فريم كليك كنيد و بعد از انتخاب كردن گزينه add action عبارت goto frame را برگزينيد و در محل properties مربوط به اين action فريم 1 رو وارد كنيد.
7- توضيح خيلي مهم: همونطور كه احتمالا متوجه شديد تا اينجاي كار يك حلقه درست كردهايد كه تا هنگامي كه %20 اوليه انميشن اصلي (يعني 100 فريم) load نشود از اين حلقه خارج نميشويم. اولين مكاني كه بعد از load شدن اين 100 فريم و خارج شدن از حلقه به آنجا ميرويم فريم 12 است. پس بايد در فريم 12 اولين مربع مربوط به %20 اوليه رو نمايش بديم. پس براي اين كار يك افكت place به اولين مربع در اين فريم اضافه كنيد. (شكل 5)
8- تا اينجا روش كنترل load شدن %20 اول يك انيميشن رو ياد گرفتيم. به همين ترتيب گفته شده (از مرحله 4 تا 7) ميتوانيد حلقههايي براي %20 هاي باقيمانده بسازيد. فقط توجه داشته باشيد كه در هر مرحله براي goto frame اعداد مناسب با اون درصد موردنظرتان را وارد كنيد.توجه داشته باشيد كه اين تنها يك مثال ساده بود و شما پس از اينكه در ساختن loadin مهارت لازم رو پيدا كرديد ميتونيد loading هاي بهتر و زيباتري بسازيد. نمونهاي از loading هايي كه كار خود من هست رو ميتونيد در اين آدرس ببينيد: http://www.dostan.net/clip كه انواع مختلفي از loading هست كه همه با swish 2.0 ساخته شده.من همين loadin رو كه عكسهاش رو نشون دادم به صورت فايل swi و قابل اجرا گذاشتم براي download كه ميتونيد اون رو هم براي كمك برداريد. اميدوارم ديگه كسي مشكلي نداشته باشه!موفق باشيد.
منبع:www.majidonline.com
/س
loading پيش فرض من براي يك انيميشن با 500 فريم آماده شده و در 5 قسمت هست كه به صورت %20 به %20 نمايش داده ميشه (يعني از %0 شروع ميشه، بعد %20، بعد %40 و تا... %100) و اما روش ساختن loading:
1- نام Scene مربوط به انيميشن اصلي رو MainMovie بگذاريد. از منوي Insert يك Scene جديد اضافه كنيد. نام اين Scene را Loading بگذاريد. (شكل 1)
2- در Scene Loading يك مستطيل ايجاد كنيد و سپس اين مستطيل رو به 5 بخش مساوي تقسيم كنيد. هر كدام از اين 5 بخش زماني نمايش داده ميشوند كه %20 از انيميشن اصلي load شده باشد. يعني بخش اول پس از بار شدن %20 اول، بخش دوم پس از بار شدن %20 دوم و الي آخر... توجه كنيد كه اين تكهها رو بايد پشت سر هم قرار دهيد تا حالت يك نوار در حال پر شدن رو براي كاربر داشته باشه. در فريم 0 از remove براي عدم نمايش اين تكه استفاده كنيد (شكل 2).
3- يك متن با عبارت loading... به اين scene اضافه كنيد. و سپس در فريم 1 يك افكت دلخواه (مثل transform) رو به اين متن اضافه كنيد و طولش رو 9 انتخاب كنيد.
4- حالا بايد در فريم 10 يك action به scene loading اضافه كنيد. براي اين كار در پنجره timeline يا outline بر روي loading كليك كنيد. سپس در بخش actions بر روي تب Actions كليك كنيد و پس از زدن Add Event و انتخاب فريم 10، بر روي add action كليك كرده و گزينه if frame loaded رو انتخاب كنيد. سپس در محل properties مربوط به اين Action فريم 100 و Scene Movie رو انتخاب كنيد. (شكل 3)
5- حالا بدون اينكه از روي action if frame loaded كنار برويد دوباره بر روي دكمه add action كليك كنيد و اينبار عبارت goto frame را انتخاب كنيد. سپس در محل properties مربوط به اين action فريم 12 رو وارد كنيد. (شكل 4)
6- در فريم 11 يك action ديگر اضافه كنيد. بر روي اين فريم كليك كنيد و بعد از انتخاب كردن گزينه add action عبارت goto frame را برگزينيد و در محل properties مربوط به اين action فريم 1 رو وارد كنيد.
7- توضيح خيلي مهم: همونطور كه احتمالا متوجه شديد تا اينجاي كار يك حلقه درست كردهايد كه تا هنگامي كه %20 اوليه انميشن اصلي (يعني 100 فريم) load نشود از اين حلقه خارج نميشويم. اولين مكاني كه بعد از load شدن اين 100 فريم و خارج شدن از حلقه به آنجا ميرويم فريم 12 است. پس بايد در فريم 12 اولين مربع مربوط به %20 اوليه رو نمايش بديم. پس براي اين كار يك افكت place به اولين مربع در اين فريم اضافه كنيد. (شكل 5)
8- تا اينجا روش كنترل load شدن %20 اول يك انيميشن رو ياد گرفتيم. به همين ترتيب گفته شده (از مرحله 4 تا 7) ميتوانيد حلقههايي براي %20 هاي باقيمانده بسازيد. فقط توجه داشته باشيد كه در هر مرحله براي goto frame اعداد مناسب با اون درصد موردنظرتان را وارد كنيد.توجه داشته باشيد كه اين تنها يك مثال ساده بود و شما پس از اينكه در ساختن loadin مهارت لازم رو پيدا كرديد ميتونيد loading هاي بهتر و زيباتري بسازيد. نمونهاي از loading هايي كه كار خود من هست رو ميتونيد در اين آدرس ببينيد: http://www.dostan.net/clip كه انواع مختلفي از loading هست كه همه با swish 2.0 ساخته شده.من همين loadin رو كه عكسهاش رو نشون دادم به صورت فايل swi و قابل اجرا گذاشتم براي download كه ميتونيد اون رو هم براي كمك برداريد. اميدوارم ديگه كسي مشكلي نداشته باشه!موفق باشيد.
منبع:www.majidonline.com
/س