اراده ي شکست ناپذير خداوند

پيش از ظهور ابراهيم (عليه السلام) ، نمرود رؤيايي ديد که با پيشگويي اخترشناسان مطابقت داشت. او در خواب ديد که شخصي مي آيد و تاج و تخت خدايي او را متزلزل مي سازد. از اين رو تصميم گرفت که مردان را از زنان جدا کند تا چنين فرزندي متولد نشود. علي رغم خواسته ي نمرود، نطفه ي ابراهيم در کنار تخت نمرود منعقد شد. آنگاه ابراهيم ( عليه السلام) ، به دور از چشم مأموران نمرود، در غاري متولد شد. تا اين که به مقام والاي پيامبري نايل گشت و آن گاه مردم را به يکتا پرستي فراخواند.
يکشنبه، 10 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اراده ي شکست ناپذير خداوند
اراده ي شکست ناپذير خداوند
اراده ي شکست ناپذير خداوند





خداوند مهربان، از ابتداي آفرينش جهان هستي و آنگاه که انسان را در کره خاکي آفريد پيامبراني را ظاهر و آشکار کرد تا ضمن هدايت بشريت ، آنها را از دست ستمگران برهانند. در قرآن مي فرمايد:
(يريد ليطفئوا نور الله بأفواههم و الله متم نوره ولو کره الکافرون) (1)
مي خواهند با دهانهايشان [با مبارزه با حق] نور خدا را خاموش کنند. ولي خداوند تمام کننده ي نور خويش است ولو اين که کافران اکراه داشته باشند.
اکنون ظهور مصلحان بزرگ را مد نظر قرار داده و آن گاه به تفصيل ظهور شکوهمندي مهدي (عليه السلام) را بررسي مي نماييم:

1. ظهور ابراهيم عليه السلام

پيش از ظهور ابراهيم (عليه السلام) ، نمرود رؤيايي ديد که با پيشگويي اخترشناسان مطابقت داشت. او در خواب ديد که شخصي مي آيد و تاج و تخت خدايي او را متزلزل مي سازد. از اين رو تصميم گرفت که مردان را از زنان جدا کند تا چنين فرزندي متولد نشود. علي رغم خواسته ي نمرود، نطفه ي ابراهيم در کنار تخت نمرود منعقد شد.
آنگاه ابراهيم ( عليه السلام) ، به دور از چشم مأموران نمرود، در غاري متولد شد. تا اين که به مقام والاي پيامبري نايل گشت و آن گاه مردم را به يکتا پرستي فراخواند. بتهاي آنها را شکست که پس از شکستن بتها او را در آتش افکندند و آتش ، به فرمان خدا، بر او گلستان شد.

2. ظهور موسي عليه السلام

به فرعون خبر دادند مردي از بني اسرائيل دودمان تو را بر باد خواهد داد. به همين جهت فرعون دستور داد هر فرزند پسري را که از بني اسرائيل متولد شود به قتل برسانند. در اين باره در قرآن آمده است:
(يذبح أبناء هم و يستحيي نساءهم) (2)
[فرعون] پسرانشان را مي کشت و دخترانشان را زنده مي گذاشت.
ولي چون اراده ي خداوند بر تولد موسي - عليه السلام - قرار گرفته بود، موسي-عليه السلام- در چنين شرايطي متولد شد. مادرش او را به آب افکند. فرعون او را از آب گرفت، در کاخ خود پرورش داد و به مادرش کمک مالي کرد تا او را شير دهد. سرانجام موسي - عليه السلام- به مقام پيامبري رسيد و بني اسرائيل را نجات داد و فرعون و فرعونيان را در دريا غرق کرد.

3. ظهور عيسي عليه السلام

از آمدن عيسي - عليه السلام - نيز قبلا خبر داده بودند. در تاريخ آمده است کودکان زيادي را به جهت خنثي نمودن اين نقشه ي الهي به قتل رساندند. ولي خداوند به مقتضاي حکمت خود اين پيامبر بزرگ را بدون پدر به جهان آورد. آنگاه که نقشه ي قتل او را کشيدند، خداوند او را به آسمان چهارم منتقل کرد تا به هنگام ظهور مهدي - عليه السلام - به ياري او بشتابد.

4. ظهور حضرت محمد صلي الله عليه و آله و سلم

حضرت محمد - صلي الله و عليه و آله و سلم - اعظم مصلحان آسماني و سيدالمرسلين است. کتب آسماني همچون تورات و انجيل از آمدنش خبر داده بودند. بر طبق رواياتي به شاپور، پادشاه ايران - که بعدا به شاپور ذوالاکتاف معروف شد- خبر دادند: مردي از عرب به دنيا مي آيد و تاج و تخت کيان شما را بر باد مي دهد. شاپور ذوالاکتاف تصميم گرفت نسل عرب را براندازد، ولي اراده ي خداوند کار خود را کرد که (و الله غالب علي أمره) (3)

5. ظهور مهدي عليه السلام

همان گونه که پيشتر اشاره شد همه اديان از ظهور مهدي - عليه السلام - خبر داده اند. همچنين پيامبر اکرم - صلي الله عليه و آله و سلم - و ائمه - عليهم السلام - از ظهور مهدي -عليه السلام - نابود کننده ي قدرتهاي طاغوتي ، خبر داده اند.
از اين رو بني عباس خاندان امام عسکري - عليه السلام - را تحت نظر قرار دادند تا به محض متولد شدن فرزند پسر از امام عسکري - عليه السلام - آن حضرت را به قتل برسانند. تولد مهدي - عليه السلام - مخفي بود و تا سن پنج سالگي از مأموران حکومتي مخفي نگه داشته مي شد. آنگاه که امام عسکري - عليه السلام - به شهادت رسيد، حضرت مهدي عليه السلام - در حالي که پنج ساله بود، ظاهر شد و بر جنازه ي پدر بزرگوارش نماز گزارد. مأموران حکومتي در صدد قتل او برآمدند، ولي حضرتش غايب شد.
آري کسي نمي تواند مانع اجراي اهداف و احکام او شود. او در روزي که جهان پر از ظلم و جور شده باشد ظهور خواهد نمود و دنيا را مملو از عدل و داد خواهد کرد.

پي نوشتها:

1- صف: 8.
2- قصص: 4.
3- يوسف: 21.

منبع: کتاب موعود امم




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.