او خواهد آمد

مجموعه مباحث این کتاب شامل شش مقاله است که درباره ابعاد گوناگون معارف امام زمان(ع) در مناسبت‏های مختلف به نگارش درآمده‏اند. این کتاب به صورت یک رساله مستقل در حدود صد و هفتاد و شش صفحه چاپ
يکشنبه، 14 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
او خواهد آمد
او خواهد آمد



 

شناسنامه کتاب:
عنوان: او خواهد آمد
موضوع: سیره امام زمان(عج)
زبان: فارسی
تیراژ: 2000
نویسنده: داوود الهامی و علی اکبر مهدی پور
ناشر: نشر مرتضی
سال چاپ 1403
نوبت چاپ: هشتم
تعداد صفحات: 176 صفحه

معرفی کتاب:

مجموعه مباحث این کتاب شامل شش مقاله است که درباره ابعاد گوناگون معارف امام زمان(ع) در مناسبت‏های مختلف به نگارش درآمده‏اند. این کتاب به صورت یک رساله مستقل در حدود صد و هفتاد و شش صفحه چاپ و منتشر شده است.در صفحه‌های آغازین این اثر به عنوان مقدمه، مقاله کوتاه و در همان حال ارزشمندی از علامه طباطبایی(ره) با عنوان اثر اعتقاد به امام غائب به چشم می‏خورد. به همراه آن به اثرات روانی، اجتماعی، اخلاقی و... اصل اعتقاد به موعود جهانی اشاره شده است.
در ادامه، مقاله اول با عنوان نقش امام زمان(ع) در جهان هستی با هدف تبیین چگونگی استفاده از امام غایب و نقش امام در نظام هستی و سپس در مقاله دوم با نام نوید بهروزی به موضوع انتظار فرج، اصالت اعتقاد به مهدویت در بین همه ملل و سوء استفاده‏های گوناگونی که از این بحث در برهه‏های تاریخی شده است، پرداخته می‏شود.
مقاله سوم با عنوان او خواهد آمد به موضوع مهدی(عج) در ادیان و کتاب‌های دینی مانند زبور، عهد عتیق و عهد جدید، کتاب مقدس هندیان و زردشتیان و منابع اهل سنت می‏پردازد.
مقاله چهارم: راز طول عمر امام غائب: به بررسی چگونگی طولانی بودن عمر و تبیین دیدگاه‏های گوناگون درباره معرفی معمران در طول تاریخ و... پرداخته است.
مقاله پنجم: مهدی(عج) در احادیث: در این بخش، معارف امام زمان(ع) در روایت های شیعه و سنی مورد اشاره قرار می‏گیرد. از جمله مباحث ارائه شده، تبیین چگونگی اوضاع اجتماعی، علمی، فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی در دوران حکومت امام زمان(ع) است.
مقاله ششم: سیرت مهدی موعود(عج): در این نوشته که مقاله پایانی این دفتر است به ویژگی هایی مانند: مصداق رحمة للعالمین بودن، احیای دین و قرآن، بنیان گذاری حکومت واحد جهانی، چگونگی تأمین حقوق اقلیت‏ها، ایجاد تحولات بزرگ علمی، صنعتی، اخلاقی و همین طور نزول برکات آسمانی و... اشاره می‏گردد.معرفی منابع و فهرست مطالب، آخرین مطالبی است که در صفحه های پایانی این دفتر به چشم می‏خورد.
منبع مقاله : pajuhesh.irc.ir
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما